AnonymBruker Skrevet 6. mars #21 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Helt sykt hva folk gir! Jeg har ikke så god råd, så her får konfirmanten kanskje noen 1000 sammenlagt. Virker som om beløpene bare blir villere og villere 😳 Anonymkode: 471ed...05e Helt enig. Virker som om pengene er viktigst Anonymkode: 2a688...046 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 6. mars #22 Del Skrevet 6. mars Han fikk dress. Mansjettknapper laget med gamle mynter med fødselsåret. Og selskapet, vi valgte catering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #23 Del Skrevet 6. mars Mac til ca 20 000 og lappen. Anonymkode: 417be...2d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #24 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg var konfirmant på 90tallet og det var vanlig også da. Håper helt ærlig talt min sønn velger bort konfirmasjon. Jeg tenker tilby konfirmasjon+gave til X eller at han dropper konfirmasjon og får en større sum som kan brukes til en dyrere reise eller spare til noe fornuftig. Jeg tilbyr IKKE sertifikat til dette barnet nei, det er å be om ulykke. Og vi bor midt i Oslo, så. Anonymkode: 7f4b0...3b8 Du vil ikke at barnet skal få lappen i tilfelle han dør i en trafikkulykke? For en sjuk tanke. Alle normalt oppegående mennesker kjører bil Anonymkode: 417be...2d7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #25 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg var konfirmant på 90tallet og det var vanlig også da. Håper helt ærlig talt min sønn velger bort konfirmasjon. Jeg tenker tilby konfirmasjon+gave til X eller at han dropper konfirmasjon og får en større sum som kan brukes til en dyrere reise eller spare til noe fornuftig. Jeg tilbyr IKKE sertifikat til dette barnet nei, det er å be om ulykke. Og vi bor midt i Oslo, så. Anonymkode: 7f4b0...3b8 Vi bor i Oslo, og jeg har vokst opp her. Det er utrolig praktisk å kunne kjøre bil, også når man bor i Oslo. Selv om man klarer seg fint uten bil i hverdagen. VI har gitt eget musikkinstrument. Anonymkode: 9079e...177 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 6. mars #26 Del Skrevet 6. mars Bunad fra foreldre sammen. Dannelsesreise fra far. En proper fest og litt ymse i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #27 Del Skrevet 6. mars Han fikk selskapet, klær og 5000 fra meg og 5000 fra far. Jeg er motstander av å gå helt amok med gaver, uansett anledning, så syns det var mer enn nok. Eneste rådet jeg kan gi deg, TS, er å hvertfall ikke gi mer enn du har råd til. Anonymkode: b9963...7d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #28 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vet det varierer stort! Vi har ikke stor familie, så vår konfirmant vil ikke få store summer. Ikke er familien godt bemidlet heller, så ingen forventninger om store summer. Vi tenkte kanskje å gi 10000,-, men føles litt som å stikke fingeren i lufta og finne en sum. Hva gav dere? Anonymkode: b67ff...30d 5000, pluss dress, selskap på hotell. Penger til lappen når 18. Anonymkode: 62b51...4d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #29 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt sykt hva folk gir! Jeg har ikke så god råd, så her får konfirmanten kanskje noen 1000 sammenlagt. Virker som om beløpene bare blir villere og villere 😳 Anonymkode: 471ed...05e Nei da. Selskapet hadde vi hjemme. Enkel mat. Ferien så fant vi billige fly billetter. Og billig plass å bo. Så det kosta oss ikke så mye. Men fikk en masse opplevelser. Man gir jo det man har råa til. Man trenger ikke å sammenligne seg med andre Anonymkode: e478a...189 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #30 Del Skrevet 6. mars datteren arvet bunad og fikk sølv og alt, så både hun og sønnen fikk 10 000 fra hver av foreldene siden vi er skilt.. Anonymkode: 69d62...c74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #31 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt enig. Virker som om pengene er viktigst Anonymkode: 2a688...046 Det er jo en viktig dag og markering. Og noe må man jo bruke pengene sine på - og da er dette høyt på lista foran mange andre ting. Anonymkode: 05f27...c41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #32 Del Skrevet 6. mars 5000,- fra hver av oss foreldre. Pluss selskap og dress, etc, men det er jo ingen gave, som noen skriver. Anonymkode: 6d747...efd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 6. mars #33 Del Skrevet 6. mars (endret) 10.000 i fond (+ videre sparing fra oss på 500 kr/mnd) og den store sølja til Bunaden Bunaden er en fellesgave fra besteforeldrene, så det er ikke så mange andre gaver. Får de penger så råder de over pengene selv siden det ikke er så store beløp, og resten av gavene er "praktiske" Selskapet har vi hjemme, og maten lager jeg. De bidrar selv noe med å bake en kake/lage en tapasrett Endret 6. mars av Summeer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #34 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg var konfirmant på 90tallet og det var vanlig også da. Håper helt ærlig talt min sønn velger bort konfirmasjon. Jeg tenker tilby konfirmasjon+gave til X eller at han dropper konfirmasjon og får en større sum som kan brukes til en dyrere reise eller spare til noe fornuftig. Jeg tilbyr IKKE sertifikat til dette barnet nei, det er å be om ulykke. Og vi bor midt i Oslo, så. Anonymkode: 7f4b0...3b8 Jeg er glad for at mine to barn har valgt å konfirmere seg- det var en veldig fin måte å komme sammen og feire de. Det er jo en dag hvor familie og venner kommer sammen og gir noen fine taler og skaper noen gode minner for konfirmantene. Mine jenter har virkelig strålt den dagen, og virkelig satt pris på feiringen. Våre har fått bunad + 5000 kr. Pengene har i all hovedsak blitt spart, så det er ikke sånn at de har gått til shopping. Vi har en yngre gutt også, som vi ikke helt vet hva vi skal gjøre med gavemessig når han konfirmerer seg om noen år. Mulig vi gir han 5000 kr og sier at han kan få bunad om noen år dersom han ønsker det. Anonymkode: 4deab...e18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #35 Del Skrevet 6. mars Vi har gitt reise til våre tre. Syns det var veldig greit, da det ikke er mulig å sette en prislapp på for andre. Så da de kom på skolen mandag etter konfirmasjonen og spørsmålet var hvor mye penger fikk du av foreldrene dine, så kunne de svare at de fikk en reise. Og selvfølgelig fordi vi er veldig opptatt av opplevelser i stedet for penger. Husker ikke sist vi ga en ting i gave til noen, være seg søsken, foreldre, barn eller venner når vi bes i 40/50/60 års lag. Anonymkode: e3998...353 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #36 Del Skrevet 6. mars Datteren fikk bunad fra besteforeldre. Vi sol foreldre ga 10 000 kr øremerket sportsutstyr. Sønn fikk penger som tilsvarte søsterens bunad fra besteforeldre. Deler av dette ble brukt på en reise. Vi ga penger likt som til søsteren, men litt justert for prisvekst. Anonymkode: 8105c...71a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeonoraDorothea Skrevet 6. mars #37 Del Skrevet 6. mars Selskap og bunad. Fotobok fra fødsel til konfirmasjon. Synes det er mer enn bra nok☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #38 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er glad for at mine to barn har valgt å konfirmere seg- det var en veldig fin måte å komme sammen og feire de. Det er jo en dag hvor familie og venner kommer sammen og gir noen fine taler og skaper noen gode minner for konfirmantene. Mine jenter har virkelig strålt den dagen, og virkelig satt pris på feiringen. Våre har fått bunad + 5000 kr. Pengene har i all hovedsak blitt spart, så det er ikke sånn at de har gått til shopping. Vi har en yngre gutt også, som vi ikke helt vet hva vi skal gjøre med gavemessig når han konfirmerer seg om noen år. Mulig vi gir han 5000 kr og sier at han kan få bunad om noen år dersom han ønsker det. Anonymkode: 4deab...e18 Det nevnte jeg ikke i mitt innlegg. Pengene jeg fikk på 90-tallet beholdt jeg på høyrente, også gjennom studietiden. Og var en del av egenkapitalen som gjorde at jeg kom tidlig inn p åboligmarkeedet. Anonymkode: 05f27...c41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #39 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (11 timer siden): Helt enig. Virker som om pengene er viktigst Anonymkode: 2a688...046 Fordi man gir forskjellig beløp ?🙄 Anonymkode: f6294...b8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #40 Del Skrevet 7. mars Lett mc lappen klokke 10 000 Anonymkode: f6294...b8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå