Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, håper noen kan hjelpe. Mannen min og jeg ønsker å besøke Sveits i påsken, 3-4 dager. Vi liker å gå tur i gamlebyen, museer, spise god mat og slappe av. Hvilken by anbefales?

Anonymkode: 11131...0a9

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad i Genève, byen er ikke så stor, men ligger fint til langs Lac Leman. 

Dere kan også ta båt over til Yvoire på andre siden av sjøen. 

Genève har mange gode resturanter. 

Anonymkode: 5b09b...efd

• Hjerte 1
Skrevet

Luzern er en utrolig vakker by. Nydelig gamleby, flere museer, restauranter, mulig å ta båt på innsjøen eller gondol opp til Mt Pilatus (2128moh). 

Skrevet

Geneve er utrolig kjønnsløst og kjedelig. Skjønner ikke hva dere skulle gjort der? Er bare internasjonale bedrifter og diplomater der. Den fransktalende delen generelt er ikke så spennende for en turist. Lausanne er stappfullt av folk.

Zurich er veldig fint. Minner om en ryddig og pen liten norditaliensk by. Kanskje bo på hotell der, og ta tog til Bern for å besøke gamlebyen der og å se på bjørnene? Så dagstur til koselige Chur og dra på Giger-kafeen? Var en sveitser som tegnet romvesenet i Alien-filmene, så er laget en kafe inspirert av det.

Luzern er et must; veldig turistvennlig og pen by med en flott promenade.

Anbefaler å smake på fondue chinoise, raclette, appenzeller biber og bündner nusstorte. Og du MÅ kjøpe Rivella!! Sveitsisk brus; beste jeg har smakt i hele mitt LIV.

Togturer er dyrt... Sjekk prisene på SBB før dere bestiller reiser, så dere ikke får karamellsjokk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Assia skrev (10 timer siden):

Togturer er dyrt... Sjekk prisene på SBB før dere bestiller reiser, så dere ikke får karamellsjokk.

Som utlending finnes det togpass en kan få kjøpt som gjør tog litt rimeligere. Må forhåndsbestilles. 

Anonymkode: cc5b7...ddf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at Zürich er bedre enn Geneve hvis dere liker å gå tur i gamlebyen, fikk ikke gamleby-vibes i Geneve selv om noe sikkert er gammelt. 

Anonymkode: ed291...a9c

AnonymBruker
Skrevet

Luzern er liten, turistifisert, men nydelig. Både større byer og fantastiske fjellområder er bare en liten togtur unna. Jeg liker Bern. Lugano og områdene rundt kan ha bedre vær, hvis det teller.

Anonymkode: d20fe...472

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2025 den 7.52):

Jeg er veldig glad i Genève, byen er ikke så stor, men ligger fint til langs Lac Leman. 

Dere kan også ta båt over til Yvoire på andre siden av sjøen. 

Genève har mange gode resturanter. 

Anonymkode: 5b09b...efd

Enig, Genève er veldig koselig! Jeg feiret påske der selv for noen år siden. Var mye som var stengt men var hyggelig å bare være der. Mange fine steder i nærheten man kan dra til. Jeg var på dagstur til Annecy som er rett over grensen i Frankrike, helt nydelig der og. Husker de lokale ble så glade for at det var turister som gadd å reise til Genève, de sa at de fleste reiser bare gjennom eller er på jobbreise :) Veldig trivelige folk må jeg si. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...