AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #41 Del Skrevet 20 timer siden Her ligger det tydeligvis mer bak enn det du forteller. Som andre nevner, "om du ikke klarer håndtere barna, hvorfor valgte du gå inn i et samboerskap? Og hvorfor er ikke relasjonen bedre etter ett år?" Det er nå en gang slik at man dessverre får med barna med på kjøpet. Men her tenker jeg at det ligger litt dårlig kommunikasjon bak avgjørelsen. Du bør jo først og fremst ta det som er kompliment at han tildeler deg den tillitten. Samtidig skal du også føle deg bekvem med situasjonen. Alle barn er forskjellige, og det er kanskje her jeg tenker det ligger noen utfordringer. For hvorfor kan ikke besteforeldrene ha dem over natten? Er relasjonen mellom barna og dem ok? Snakk med partneren din og forklar hva føler. Det er alltid viktig, uansett situasjon ❤️ Anonymkode: 3c813...c57 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 19 timer siden #42 Del Skrevet 19 timer siden Jeg ville bare sagt at det ikke passer og gjerne lagt egne planer den helgen. Her står du på trappa til resten av ditt liv, skal du være gratis barnevakt for andres unger eller skal du leve et bekymringsløst liv som andre i 20 årene gjerne gjør? Det kommer til å komme flere slike situasjoner fremover og hvis jeg har deg ville jeg vist hvor skapet står allerede nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #43 Del Skrevet 19 timer siden Jeg tenker at du må kunne håndtere barna du bor sammen med. Dette er sjansen til å komme litt nærmere som familie, og gjerne snike inn litt grensesetting. Litt merkelig å flytte sammen om du ikke vil være en omsorgsperson for barna? Jeg ville synes det hadde vært pinlig om besteforeldrene i nabohuset måtte passe ungene fordi jeg ikke ville/klarte det. Og jeg hadde følt for at det plutselig dukket opp en reise jeg ikke kunne si nei til. Kjipt om far tar det for gitt at du kan passe barna, og kommer med en løsning for syns skyld som egentlig bare er tull. Men synes man bør vente med å bli samboere til man er klar for å være en familie på godt og vondt. Anonymkode: d2e79...614 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #44 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): men jeg føler jeg er urimelig og vanskelig Kort sagt, det føler jeg og. Anonymkode: 0b9f7...ce6 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #45 Del Skrevet 19 timer siden fru Alving skrev (33 minutter siden): Jeg ville bare sagt at det ikke passer og gjerne lagt egne planer den helgen. Her står du på trappa til resten av ditt liv, skal du være gratis barnevakt for andres unger eller skal du leve et bekymringsløst liv som andre i 20 årene gjerne gjør? Det kommer til å komme flere slike situasjoner fremover og hvis jeg har deg ville jeg vist hvor skapet står allerede nå. "Hvor skapet står" blir i drøyeste laget , spør du meg!! Man må da kunne stille opp for hverandre eller? Dette er ikke et emne som kun skal gi motstand. Her må partene snakke sammen og være ærlige om hvordan de føler situasjonen og finne en god løsning som funker for både store og små. Anonymkode: 3c813...c57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #46 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Man skal igrunn være ganske forsiktig med å uttale seg om slikt. Hva vet du om hva slags utfordringer disse barna har? Anonymkode: 3c813...c57 Ikke noen utfordringer hos barn er slik at rutiner ikke bør på plass rundt tannpuss og leggetid.. Anonymkode: 8e143...f1a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #47 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kort sagt, det føler jeg og. Anonymkode: 0b9f7...ce6 Her ligger det mer bak enn en spade... Du er ikke urimelig! Du har følelser bak dette. Du engster deg og er ikke klar. Fortell det til barnefar 😉 Anonymkode: 3c813...c57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #48 Del Skrevet 19 timer siden Dere har kun vært sammen 1 år, og allerede bodd sammen i 4-5 måneder??! Altså stakkars barn!! Man bør helst vente med å introdusere barn etter å ha vært sammen minst 1 år og deretter vente VERTFALL 1 år til før man tenker på å flytte sammen..Skjønner ikke hva dere tenker med!!! Tenker vertfall ikke på barna... Anonymkode: c77f3...362 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #49 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke noen utfordringer hos barn er slik at rutiner ikke bør på plass rundt tannpuss og leggetid.. Anonymkode: 8e143...f1a Da forstår jeg det slik at du ikke har barn. Etthvert normalt vil alltid "prøve seg"! Anonymkode: 3c813...c57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #50 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dere har kun vært sammen 1 år, og allerede bodd sammen i 4-5 måneder??! Altså stakkars barn!! Man bør helst vente med å introdusere barn etter å ha vært sammen minst 1 år og deretter vente VERTFALL 1 år til før man tenker på å flytte sammen..Skjønner ikke hva dere tenker med!!! Tenker vertfall ikke på barna... Anonymkode: c77f3...362 Jizez...Det var vel ikke dette som var temaet. La folk styre sitt eget liv! Anonymkode: 3c813...c57 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #51 Del Skrevet 19 timer siden Hvordan løste han dette før dere ble sammen? Anonymkode: 343e6...817 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #52 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hmm er det normalt at så "store" barn er så vanskelige? Trodde dette var sånn 2-3 åringer holdt på. Anonymkode: 0987b...61b Har 3 barn og alle har vært mest utfordrende rundt 5-7 år. Det er en grunn til at man kaller det pre-teens og "den andre trassalderen". Forskjellen med den første trassalderen er at de plutselig veier 30 kilo og ikke kan "tvinges" på noen måte lengre. Det går bra når det går bra, også går det veldig mye dårligere hvis de hauser opp hverandre. Når det er sagt, det er løsbart hvis man er "smart" rundt dem. Men kjæremin, jeg har aldri måtte vært så påskudd og veid mine ord så mye som rundt 6-åringer. Anonymkode: 72c88...866 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 19 timer siden #53 Del Skrevet 19 timer siden Har du noe ansvar for barna de ukene de bor med dere og pappaen er hjemme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #54 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hmm er det normalt at så "store" barn er så vanskelige? Trodde dette var sånn 2-3 åringer holdt på. Anonymkode: 0987b...61b Alt til sin tid. Tenåringstrassen er værre en 3årings trasse. Dessuten ville jeg heller blitt bekymret om barn er "englebarn" 😂 Anonymkode: 3c813...c57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #55 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dere har kun vært sammen 1 år, og allerede bodd sammen i 4-5 måneder??! Altså stakkars barn!! Man bør helst vente med å introdusere barn etter å ha vært sammen minst 1 år og deretter vente VERTFALL 1 år til før man tenker på å flytte sammen..Skjønner ikke hva dere tenker med!!! Tenker vertfall ikke på barna... Anonymkode: c77f3...362 TS må bli kjent med barna før hun vet om dette fungerer for henne. Når pappa må ut av et langvarig forhold kort tid etter at hun har fått barna hans inn i stuen, fordi det ikke fungerer, så skjønner jo barna at de er årsaken. Ikke en super situasjon det heller. Vi ventet over to år, og jeg endte opp med å føle at jeg har kjøpt katta i sekken. Alle sa til mannen min at man skal vente så lenge som mulig. Barna ble også eldre, vant til å ha pappa for seg selv og mindre og mindre fleksible på å ha en ny voksenperson i hus. Det hadde vært bedre å gjøre det før, mens de uansett var i omstilling etter brudd. Anonymkode: 343e6...817 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 19 timer siden #56 Del Skrevet 19 timer siden HVORFOR FLYTTET DU INN DA? Som en familie hjelper man hverandre. Pr man bor med barn, så må man stille opp for både partneren og bar. Så jeg spør igjen: Hva gjør du i deres hus? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 18 timer siden #57 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Beklager. Jeg er 27, samboer er 29. Han og exen slo opp for ca 2 år siden. Ønsker meninger og råd om hva som er riktig å gjøre, om jeg er urimelig og evt hvordan jeg kan snakke med samboer om det TS Anonymkode: 9597e...56b Tenker at hvis du ikke føler deg kompetent til å passe de, må du si til samboer at han ikke kan dra vekk i pappa -uka si. Så enkelt er det faktisk , hans barn , hans ansvar . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #58 Del Skrevet 18 timer siden Rotemor skrev (14 minutter siden): HVORFOR FLYTTET DU INN DA? Som en familie hjelper man hverandre. Pr man bor med barn, så må man stille opp for både partneren og bar. Så jeg spør igjen: Hva gjør du i deres hus? Det er ofte litt mer komplisert enn det! Anonymkode: 3c813...c57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #59 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er ofte litt mer komplisert enn det! Anonymkode: 3c813...c57 Er det? Hvis hun ikke ville være en del av familien, hadde hun ikke trengt å flytte inn. Anonymkode: 49f9a...2c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #60 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det? Hvis hun ikke ville være en del av familien, hadde hun ikke trengt å flytte inn. Anonymkode: 49f9a...2c3 Det der er ukomplisert sagt 😅 Anonymkode: 3c813...c57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå