AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Min samboer har to barn, en på 6 år og en på 7 år, jeg har ingen barn. Jeg og min samboer har vært sammen i litt over ett år, jeg flytta inn i oktober og vi har barna her 50% av tida. Nå er vi i en situasjon som jeg egentlig skjønte kom til å komme etter jeg flytta inn. Samboeren min skal vekk en helg når det er pappa-uke, og mora til ungene kan ikke ha de. Samboeren min sier at foreldrene hans (som bor rett ved siden av oss) kan passe barna, men ungene kommer jo til å sove hos oss siden de bor såppas nært. Jeg har det dilemmaet at jeg ikke føler meg klar til å passe på begge to alene, de er to veldig energiske barn som ikke har utviklet respekten for meg der de hører på hva jeg har å si. Det er en utfordring å få de til å gjøre ting som å dusje, pusse tenner, kle på seg og å legge seg, selv for samboeren min. Jeg kan ikke se for meg at det blir noe lettere for meg når han er borte. Samtidig føles det feil at besteforeldrene til barna skal passe på de når vi bor såppas nært, samtidig så kommer jo ungene til å sove her så jeg får jo ansvaret for de på kvelden/natta og morningen. Jeg har uttrykt frustrasjon over situasjonen til samboeren min, men jeg føler jeg er urimelig og vanskelig. Jeg føler folk har den mening at jeg bør ta hovedansvaret for ungene når samboeren er borte, i og med at jeg valgte å bli sammen med en som har barn fra et annet forhold. Anonymkode: 9597e...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Del Skrevet 17 timer siden Når du først velger å bo med en med barn. Må du bare regne med å måtte dra lasset med ungene. Kansje det er dette som.ska til at dere får litt tettere bånd Anonymkode: e3a58...5d0 31 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coco88 Skrevet 17 timer siden #3 Del Skrevet 17 timer siden Bare ta å reis vekk den helgen si du ikke kan. De får være his besteforeldre 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #4 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min samboer har to barn, en på 6 år og en på 7 år, (…) Det er en utfordring å få de til å gjøre ting som å dusje, pusse tenner, kle på seg og å legge seg, selv for samboeren min. Anonymkode: 9597e...56b Reagerer på dette. Det er små barn, hvorfor i alle dager har dere ikke kontroll på dem? Det kommer til å bli et helvete når de blir eldre, for å si det sånn. Anonymkode: ab945...077 16 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #5 Del Skrevet 17 timer siden Be mannen være hjemme , det er ikke ditt ansvar . Er du ikke trygg i situasjonen skal du ikke gjøre det heller. Anonymkode: 2fbba...c1e 10 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #6 Del Skrevet 17 timer siden Du glemte å nevne hvor gammel du er, hvor gammel samboeren din er, hvor mange år det er mellom dere, hvor lenge det er siden han gikk fra eksen, og hvor mange svar du ønsker. Anonymkode: 00329...8f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violetta Skrevet 17 timer siden #7 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du glemte å nevne hvor gammel du er, hvor gammel samboeren din er, hvor mange år det er mellom dere, hvor lenge det er siden han gikk fra eksen, og hvor mange svar du ønsker. Anonymkode: 00329...8f8 Dette er helt uvesentlig. Barna er ikke ditt ansvar, samboeren din må skaffe en annen barnevakt. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #8 Del Skrevet 17 timer siden Hmm er det normalt at så "store" barn er så vanskelige? Trodde dette var sånn 2-3 åringer holdt på. Anonymkode: 0987b...61b 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #9 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du glemte å nevne hvor gammel du er, hvor gammel samboeren din er, hvor mange år det er mellom dere, hvor lenge det er siden han gikk fra eksen, og hvor mange svar du ønsker. Anonymkode: 00329...8f8 Beklager. Jeg er 27, samboer er 29. Han og exen slo opp for ca 2 år siden. Ønsker meninger og råd om hva som er riktig å gjøre, om jeg er urimelig og evt hvordan jeg kan snakke med samboer om det TS Anonymkode: 9597e...56b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #10 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Min samboer har to barn, en på 6 år og en på 7 år, jeg har ingen barn. Jeg og min samboer har vært sammen i litt over ett år, jeg flytta inn i oktober og vi har barna her 50% av tida. Nå er vi i en situasjon som jeg egentlig skjønte kom til å komme etter jeg flytta inn. Samboeren min skal vekk en helg når det er pappa-uke, og mora til ungene kan ikke ha de. Samboeren min sier at foreldrene hans (som bor rett ved siden av oss) kan passe barna, men ungene kommer jo til å sove hos oss siden de bor såppas nært. Jeg har det dilemmaet at jeg ikke føler meg klar til å passe på begge to alene, de er to veldig energiske barn som ikke har utviklet respekten for meg der de hører på hva jeg har å si. Det er en utfordring å få de til å gjøre ting som å dusje, pusse tenner, kle på seg og å legge seg, selv for samboeren min. Jeg kan ikke se for meg at det blir noe lettere for meg når han er borte. Samtidig føles det feil at besteforeldrene til barna skal passe på de når vi bor såppas nært, samtidig så kommer jo ungene til å sove her så jeg får jo ansvaret for de på kvelden/natta og morningen. Jeg har uttrykt frustrasjon over situasjonen til samboeren min, men jeg føler jeg er urimelig og vanskelig. Jeg føler folk har den mening at jeg bør ta hovedansvaret for ungene når samboeren er borte, i og med at jeg valgte å bli sammen med en som har barn fra et annet forhold. Anonymkode: 9597e...56b Er det jobbreise er det en ting, er det kompistur bør han utsette det til du føler deg tryggere med barna Anonymkode: f287a...bfd 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #11 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det jobbreise er det en ting, er det kompistur bør han utsette det til du føler deg tryggere med barna Anonymkode: f287a...bfd Er jobbreise TS Anonymkode: 9597e...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #12 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Når du først velger å bo med en med barn. Må du bare regne med å måtte dra lasset med ungene. Kansje det er dette som.ska til at dere får litt tettere bånd Anonymkode: e3a58...5d0 Enig Anonymkode: 36205...ae6 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #13 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Beklager. Jeg er 27, samboer er 29. Han og exen slo opp for ca 2 år siden. Ønsker meninger og råd om hva som er riktig å gjøre, om jeg er urimelig og evt hvordan jeg kan snakke med samboer om det TS Anonymkode: 9597e...56b Jah. Han har funnet seg en barnevakt. Dere har vært sammen i et år bare, og allerede i oktober flyttet dere sammen. Pass deg så du ikke blir stående med alt fordi det er praktisk å ha deg der. Anonymkode: 18f29...3d1 4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #14 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er jobbreise TS Anonymkode: 9597e...56b La besteforeldra passe dem, så kan du være sammen med dem der noen timer på dagtid for å bli bedre kjent Anonymkode: f287a...bfd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #15 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Min samboer har to barn, en på 6 år og en på 7 år, jeg har ingen barn. Jeg og min samboer har vært sammen i litt over ett år, jeg flytta inn i oktober og vi har barna her 50% av tida. Nå er vi i en situasjon som jeg egentlig skjønte kom til å komme etter jeg flytta inn. Samboeren min skal vekk en helg når det er pappa-uke, og mora til ungene kan ikke ha de. Samboeren min sier at foreldrene hans (som bor rett ved siden av oss) kan passe barna, men ungene kommer jo til å sove hos oss siden de bor såppas nært. Jeg har det dilemmaet at jeg ikke føler meg klar til å passe på begge to alene, de er to veldig energiske barn som ikke har utviklet respekten for meg der de hører på hva jeg har å si. Det er en utfordring å få de til å gjøre ting som å dusje, pusse tenner, kle på seg og å legge seg, selv for samboeren min. Jeg kan ikke se for meg at det blir noe lettere for meg når han er borte. Samtidig føles det feil at besteforeldrene til barna skal passe på de når vi bor såppas nært, samtidig så kommer jo ungene til å sove her så jeg får jo ansvaret for de på kvelden/natta og morningen. Jeg har uttrykt frustrasjon over situasjonen til samboeren min, men jeg føler jeg er urimelig og vanskelig. Jeg føler folk har den mening at jeg bør ta hovedansvaret for ungene når samboeren er borte, i og med at jeg valgte å bli sammen med en som har barn fra et annet forhold. Anonymkode: 9597e...56b Da sier du det RETT UT at du ikke vil være barnevakt for dem og at samboeren din må sørge for at besteforeldrene kan ha dem, eventuelt noen andre. Om det ikke går, må han være hjemme, så enkelt og greit! Anonymkode: d07b3...b6a 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #16 Del Skrevet 16 timer siden Når man velger en partner med barn fra før så må man også være med å dra lasset. Holdningen din får alle varsellampene mine til å lyse, et skikkelig rødt flagg og potensielt en dealbreaker. Det er ikke det at man vil bruke den andre som barnevakt i tide og utide, men det at du ikke er med å dra lasset og ikke ser på dere som et team. Det er liksom han og barna på den ene siden og du alene på den andre. Et sånt forhold hadde jeg aldri giddet. Håper han tar til vettet. Anonymkode: 83399...aff 9 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #17 Del Skrevet 16 timer siden På en side så synes jeg ikke at nylige steforeldre er selvfølgelige barnevakter til en hver tid. På den annen side hadde jeg stilt opp for samboer i samme situasjon. Det virker jo også som at han ikke bare forventer at du tar deg av barna siden han sier at foreldrene kan passe. Virker som du føler at du bør stille opp men ikke helt tør/vil? Kan dere ha et kompromiss der du sier at du tar deg av barna men at han avtaler at besteforeldene tar dem noen timer hver dag og finner på noe så du ikke er bundet opp hele helgen? Kan hende tannpuss osv går bedre når du er alene med dem? Han må jo også prate med dem om at de må høre på deg, de er store nok til det. Og så er det jo også viktig at barna er trygge på deg og synes det er ok å være alene hjemme med deg da. Anonymkode: dde8a...c37 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 16 timer siden #18 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Samtidig føles det feil at besteforeldrene til barna skal passe på de når vi bor såppas nært, samtidig så kommer jo ungene til å sove her så jeg får jo ansvaret for de på kvelden/natta og morningen. Anonymkode: 9597e...56b Jeg forstår ikke dette, skal besteforeldrene passe barna eller er det du? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #19 Del Skrevet 16 timer siden La nå besteforeldre passe, evt hjemme hos dere. Reis bort selv, så slipper du å tenke på hva andre mener. Anonymkode: 43014...142 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 16 timer siden #20 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Beklager. Jeg er 27, samboer er 29. Han og exen slo opp for ca 2 år siden. Ønsker meninger og råd om hva som er riktig å gjøre, om jeg er urimelig og evt hvordan jeg kan snakke med samboer om det TS Anonymkode: 9597e...56b Nei, du er ikke urimelig. Det er ikke din jobb å passe barna hans. Det er ikke dine barn, dere har bare vært sammen et år, dere har bodd sammen under et halvt år, og du er ikke vant til barn. Alt dette tilsier at han bør ordne det på en annen måte. Og så reagerer jeg på at noen mener du skal reise bort for å unngå å passe barna hans. Det er jo ditt hjem, du skal ikke måtte flykte for å slippe å passe andres barn. Og hvis besteforeldrene skal passe dem, får ungene sove der også. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå