Ada=) Skrevet 19. november 2002 #1 Del Skrevet 19. november 2002 Dette med idealer har vel eksistert siden "tidenes morgen", og de varierer jo ogsaa med tiden. Likevel har de en ting felles, og det er at mange (alle?) onsker aa bli som idealet... HVORFOR ER DET SAANN??? Er vi bare en gjeng sauer?? Som egentlig folger hverandre i flokk, og det at "det indre betyr mest" er vel bare en klisje, naar man ser hvor mange som har (f.eks) lagt inn silikon i dag eller som onsker aa endre vekten sin??? Snakker selvfolgelig ikke om ekstreme tillfeller, men helt vanlige damer, det er jo tross alt flest av dem! TROR vi virkelig at vi ville bedret livskvaliteten vaar "hvis bare"? LURER vi ikke bare oss selv? Hvor er gleden over mangfoldet og evnen til aa kunne se det vakre i hvert unike menneske (innkludert seg selv)? Jeg blir saa frustrert over idealet som tres nedover oss, og den paavirkningen dette har. Jeg blir saa LEI MEG naar mine venninder finner feil ved seg selv, selv om de er helt perfekte! KAN VI IKKE BARE STOPPE DETTE TULLET??? (er det mulig?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eminel Skrevet 19. november 2002 #2 Del Skrevet 19. november 2002 Har tenkt det samme mange ganger. Vi har alle en eneste kropp, som vi bør godta, og ta vare på. Ingen er like. Ingen kan heller bli like. Det viktige er at kroppen min er frisk og at den fungerer Selv kunne jeg gjerne lagt på meg noen kilo, for å få mer former. Da ville jeg følt meg mer kvinnelig, for det er jo sånn jenter skal være, har jeg lest/sett/hørt. Det får meg til å føle meg unormal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 19. november 2002 #3 Del Skrevet 19. november 2002 Skyldes dårlig selvfølelse, og det blir da viktig å følge trender og hva andre mener. kvinner er mer styrt av dette enn menn fordi de er mer sosialt innrettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 19. november 2002 #4 Del Skrevet 19. november 2002 Skyldes dårlig selvfølelse, og det blir da viktig å følge trender og hva andre mener. kvinner er mer styrt av dette enn menn fordi de er mer sosialt innrettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 19. november 2002 #5 Del Skrevet 19. november 2002 idealer har det alltid vært hele tiden, forskjellen er bare tid og penger som man har til rådighet for å fokusere på dette. og så tror vi at filmstjerner og modeller er gjennomsnittet og at det er vi som er stygge... personlig har jeg en figur som hadde passet midt i blinken i renessansen. Så jeg har funnet ut at det er absolutt ikke noen feil med meg, jeg er evnt. bare født til feil tid!!! Til slutt: lasse, det at vi er sosialt anlagt er en litt lettvint forklaring, selv om det kan ha noe å si. Hva med det enorme fokuset hele samfunnet (også menn!!!) har på kvinners utseende? Hører jo om jenter som heller bruker 30 000 på pupper enn på utdannelse... Makan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå