AnonymBruker Skrevet 6. mars #21 Skrevet 6. mars Så lenge det er friskt blod som ikke er inni selve avf. så er det kun en rift i endetarmen, som vil gro selv. Ved hemorider som er smertefulle, kan man kjøpe både salve og stikkpiller. Anonymkode: 20ed8...1c2
AnonymBruker Skrevet 6. mars #22 Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har hatt det 2 ganger på 8 dager,hver gang litt hard avføring 😀 Anonymkode: ec197...879 Om avføringen har vanskeligheter med å komme ut, kan den revne litt av huden rundt analen din som da resulterer i litt frisk blod. Det er det oftest ikke noe farlig. Det kan også være hemorider. Dette kan du også kjenne og se etter selv (bruk speil og fingre). Det som kan være et tegn på sykdom, er om du har hyppig (løs) avføring med mye blod, typen det ser ut som en massakr har skjedd i doskåla. Det samme om det er slim sammen med dette. Om du finner størknet blod er det også er sykdomstegn. Størknet blod er tegn på at det er blødning lenger oppe, enten i magen eller i tynntarmen. Anonymkode: 0fe7c...a93
katties Skrevet 6. mars #23 Skrevet 6. mars Dette skjer de fleste en eller annenngsng i livet, og det skal ikke mye til for st man plutselig blør. Dette er helseangst. Ikke bekymre deg om ikke dette er gjentakende, blir værre eller ikke går bort i løpet av si en måneds tid.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:38 #24 Skrevet fredag kl. 21:38 katties skrev (På 6.3.2025 den 11.41): Dette skjer de fleste en eller annenngsng i livet, og det skal ikke mye til for st man plutselig blør. Dette er helseangst. Ikke bekymre deg om ikke dette er gjentakende, blir værre eller ikke går bort i løpet av si en måneds tid. Nå er det mange månder siden jeg skrev dette innlegget,men må i kveld opplevde jeg det samme igjen,hard avføring og blødning. Merket også at det var litt blod på papiret et par timer etter jeg hadde hatt avføring ,når jeg tørket meg når jeg kum tisset,da ble det litt blod på papiret,er det normalt at det kan komme ut blod etter du er ferdig på do ..men senere i kveld har det ikke kommet ut mer blod😊 Anonymkode: ec197...879
AnonymBruker Skrevet i går, 00:51 #25 Skrevet i går, 00:51 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå er det mange månder siden jeg skrev dette innlegget,men må i kveld opplevde jeg det samme igjen,hard avføring og blødning. Merket også at det var litt blod på papiret et par timer etter jeg hadde hatt avføring ,når jeg tørket meg når jeg kum tisset,da ble det litt blod på papiret,er det normalt at det kan komme ut blod etter du er ferdig på do ..men senere i kveld har det ikke kommet ut mer blod😊 Anonymkode: ec197...879 Du kan be om å få ta en sånn tarm screening test/altså avføringsprøve, så får du det utav verden. Men det høres ut som en liten rift du har fått der bak. Anonymkode: 16ad7...917
katties Skrevet 8 timer siden #26 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (23 timer siden): Nå er det mange månder siden jeg skrev dette innlegget,men må i kveld opplevde jeg det samme igjen,hard avføring og blødning. Merket også at det var litt blod på papiret et par timer etter jeg hadde hatt avføring ,når jeg tørket meg når jeg kum tisset,da ble det litt blod på papiret,er det normalt at det kan komme ut blod etter du er ferdig på do ..men senere i kveld har det ikke kommet ut mer blod😊 Anonymkode: ec197...879 Noen ganger kan slikt skje ved innvendige hemoroider eller en rift. Ingen av delete er nødvendigvis noe man må gjøre noe med, med mindre det plager deg, men du kan jo få det undersøke hvis dét ville roet bekymringen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå