Gå til innhold

jeg må tilstå...

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg syns i hvertfall at du bør gå på møtet når det angår deg som hundeeier. Ikke no' ålreit å sitte der med dårlig samvittighet, men du får stå for den praksisen du har bedrevet, og heller begynne å ta opp etter hundene dine fra nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan ikke gjøre noe med det som er historie, og at du har begynt å ta opp nå er supert.

gå på møtet, og tving med samboern, og få med dere hva som blir sagt.

det er helt garantert ikke bare dere som er hundeeiere som ikke plukker opp etter seg der.

tving deg til å gå dit, og om det blir mer diskusjon, så beklag at du tidligere ikke var flink, men at du nå har tatt deg sammen og tar opp alt. at du ikke kan gjøre annet en å beklage for det som har vært, men at du kan gjøre det riktige fremover.

de er nok ikke ute etter å ta deg og sambo, så ikke bekymre deg for det.

men de er der for å prøve å bli kvitt ett problem du og samboern din er/har vært hatt deres del i, så å ikke gå, blir like galt som å ikke plukke opp etter seg når man vet man skal. ;)

bli en ansvarlig hundeier, gå på møter om hundehold uansett om det dreier seg om ting du er "skyldig" i eller ikke, og begynn å ta det ansvaret du egentlig påtok deg når du skaffet deg hund.

og til sambo.... ville han likt å gå på trynet i en hundebæsj?

ville han synes det var ok om unga deres (den dagen dere får det evt) kom hjem med hundebæsj på seg?

om han ikke synes dette er ok, spør ham om han ikke skjønner at han da selv har ett ansvar for å ta opp etter hunden. forklar ham at du ihvertfall har forstått det og tar det på alvor, og at han faktisk BØR bli litt mer ansvarlig han også.

kan han ikke skikke seg, burde han ikke egentlig få ha del i hundeholdet. kanskje to hunder er for mye? siden dere ikke fikser å ta ansvar for alt ved dem?

Gjest Gjesta
Skrevet
men for meg er det vesentlig forskjeld og drite i hagen til folk og drite i grøfta på veien/turstien...

Når man bor i blokk, eller uten hage generelt, så er det faktisk akkurat det samme. Da har man bare disse turstiene og fellesområdene.

Jeg har bodd med hund i blokk og vet godt hva jeg snakker om. En liten hundebæsj kan være akkurat like irriterende som en stor om man trakker i den.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg syns du definitivt bør plukke opp besj. Besj er ikke bra å tråkke i.

Skrevet
nå er det ikke akuratt sånn at jeg går i hagene/på eiendommen til andre og lar dem drite der, men i grøfta på turstien/veien...men seff skal det taes opp fordet..

men for meg er det vesentlig forskjeld og drite i hagen til folk og drite i grøfta på veien/turstien...

Liten eller stor haug. Når du må vaske bobledresser for hundemøkk etter kaste sko fordi mønsteret er fylt med dritt da betyr det ingen ting hvor stor haugen var. Det er ikke kun du som er ute i denne verden. Jeg har vasket mer en nok bikkjedritt og stakkars den drittsekken jeg ser lufte hunden sin og ikke tar opp etters seg. Jeg følger h*n hjem og sørger for at møkka havnver på deres dør samme dag!!

Godt du har skjerpet deg, for egoeiere trenger vi ikke!!!

Gjest Maddy
Skrevet

Håper at de hundeeiere som ikke plukker opp dritten etter hunden sin blir ferska og så kjefta huden full. Har flere ganger kjørt rett i dritten med barnevogn blant annet. Ikke rart at mange er så irriterte på hunder og ikke minst hundeeiere.

Plukker alltid opp etter bikkja når vi går tur.

Gjest Hundeeier
Skrevet

Bæsj er bæsj uansett størrelse og mengde :ironi:

Vær ansvarsbevisste hundeeiere å plukk opp etter hundene :sur:

Skrevet
må også si at da jeg gikk tur med hundene i dag så tok jeg opp gamle bæsjer som jeg så var fra mine hunder i tillegg...

har begynt og ta opp hver liten bæsj som kommer..

men hvordan overtale sambo til og begynne og ta opp, som aldri tar opp etter seg?

Hvis han ikke skjønner allvoret, har han ett seriøst problem..! :frustrert:

Jeg bor selv i blokk,alt uteområde er min hage,men det er også nabo'ns hage..

Det er respektløst å ikke plukke opp.!!

I boretslag er det PÅBUDT å plukke opp, om dere ikke skjerper dere, kan dere faktisk bli kasta ut.

Det er ikke forsent å gjøre noe med det enda.....

Dette handler faktisk om å ta annsvar som man selv har valgt å pålegge seg.

Om han ikke skjønner det, lurer jeg på hvordan han hadde tatt annsvar for evt.barn.....

Ungen trenger ny bleie,Gidder ikke nå.....kansje senere..?

Barn og dyr har den ting til felles at man har valgt å skaffe dem, og de er helt avhengig av oss.

Skrevet

Det er ikke mye trivelig å være ute å gå også plutselig tråkke opp i hunde bæsj. Man merker kanskje ikke at man har tråkket oppi det før man kommer hjem, og drar bæsjen med seg inn i huset.

Dere som ikke plukker opp etter hunden, tenker dere ikke på unger som er ute å leker og som kan få hundebæsj på seg, eller i værste fall få det i seg sammen med snø eller sand?

Ser også at enkelte plukker opp etter hunden, men kaster fra seg posen på fortauet eller i buskene. Ikke særlig gjennomtenkt det heller.

Har man hund så har man også ansvar for å plukke opp etter dyret er nå min mening.

Skrevet

Må bare sitere litt av et innlegg min nabo hadde i Budstikka. " Grovt regnet kjenner jeg 20 hunder(med eiere) som jeg møter på mine daglige turer i området. 20 hunder som alle bæsjer i gjennomsnitt tre ganger pr. dag produserer 60 lorter om dagen. Dette blir 1800 i måneden og hele 21900 i året"

Tenk da hvis ikke disse hundeeierne hadde giddet å ta opp etter seg. Kunne jo gjødsla en hel åker :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet

Er det generelt sånn at mange hundeeiere ikke plukker opp etter hunden hvis de er sikker på at ingen ser dem? Eller at bæsjen ligger litt utenfor synsfelt (ute av syn ute av sinn?)? :forvirret:

Skrevet
Er det generelt sånn at mange hundeeiere ikke plukker opp etter hunden hvis de er sikker på at ingen ser dem? Eller at bæsjen ligger litt utenfor synsfelt (ute av syn ute av sinn?)?  :forvirret:

Har du ikke sett dem?? Bikkja gjør fra seg, eier kikker rundt seg, ingen som ser meg. Da går vi, Fido :ler:

Skrevet

Du bør i alle fall gå på møtet. Det ser jo veldig feigt ut hvis du ikke gjør det. Hvis det er som du sier at du aldri tar opp etter hundene dine, så er det nok noen som har sett det, og da ser det enda verre ut om du ikke dukker opp på møtet og tar litt ansvar.

Si det du sier her, at du er lei for at du har vært sløv til nå men at du skal skjerpe deg og oppfordrer alle de andre hundeeierne til å gjøre det samme. Og så, som noen påpeker her, så må du gjøre det også.

Kjempebra at du har begynt å ordne opp, og hvis din sambo ikke gjør det samme så får du legge bæsj under skoene hans og se om han liker det...

Skrevet

[Kjempebra at du har begynt å ordne opp, og hvis din sambo ikke gjør det samme så får du legge bæsj under skoene hans og se om han liker det...

Gjest Gjest
Skrevet

Synes det er irriterende med folk som ikke tar opp dritten etter hundene sine. Om det er lite eller ikke, gidder jeg ikke bry meg om. Møkk er møkk. Det er jo faktisk sånne som deg som ødelegger for andre hundeeiere, det tar faktisk ikke mye av tiden din å ta med deg et par poser og bøye deg ned og ta opp møkka. Jeg har faktisk måtte ta med ekstra poser for å ta opp møkka for andre som deg, om det ligger på veien eller i grøfta, det er jo andre hunder som faktisk går i grøfta også, og vips så har den dritt over hele seg.

Jeg så en som gikk tur med hundene sine for litt siden, og det var mange mennesker som så at bikkjene gjorde fra seg, og eieren så på oss som om vi var dumme for at eier ikke tok opp etter bikkjene sine! Det var svære ruker som lå midt på veien, og eier bare ignorerte oss andre da eier ikke plukket opp flere ruker.

Det ser jo ikke ut til at du har skjønt at du må ta opp etter hundene dine, da burde du ikke ha dem heller!

Gjest Gjest
Skrevet
Det ser jo ikke ut til at du har skjønt at du må ta opp etter hundene dine, da burde du ikke ha dem heller!

hvorfor sier du at jeg ikke har forstått det når jeg nettopp har sagt at jeg ALLTID tar opp bæsjen og til og med har tatt opp gamle bæsjer som ligger fra før av?

har jeg ikke skjønt det da syns du?

Gjest Turboguri
Skrevet

Jeg for min del synes det er utrolig ekkelt med all den kattebæsjen også... Som er overalt, i hvertfall i et tett byggefellt...

Jeg for min del, har alltid pose i lomma! Skal begynne å ta med ekstra pose, i tilfelle noen har "glemt"...

Skrevet

jeg skal ærlig innrømme at når jeg går tur der jeg bor plukker jeg meget sjelden opp bæsjen etter hunden min...

MEN, jeg bor laaaangt ute på landet, og har 4 naboer i "nærheten" langt mellom husene, og alle husene har lang innkjørsel, så vi er ikke i nærheten av hverken hus eller hage...) og samtlige naboer har hund, katt og/eller hest...

det er ikke et turområde folk ferdes i, ikke er det småbarnsfamilier her heller...

om jeg skal gå i nærheten av der det ferdes folk, eller i et boligstrøk plukker jeg bestandig opp etter hunden...

Gjest tidligere gjest
Skrevet

*lurer på hvordan det gikk for trådstarter og sambo på møtet*

Gjest Gjest
Skrevet

jeg skal på møtet om en times tid...gruer meg litt... :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...