Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2006 #1 Skrevet 9. mars 2006 ja..som sagt..både jeg og sambo kunne godt ha vert flinkere med og plukke opp dritt etter hundene våre... vi har 2 dachser og bor i et leinighetskomplex, med huser rundt overalt.. vi går tur med hundene 3 ganger daglig. hundebesjen er ofte sveldig små (pittelitt større enn kattebesj) og når de skal besje går de ofte langt ut fra veien i en grøft og gjør i fra seg der, så ofte tenkter jeg at ingen tar skade av at det ligger litt hunde besj der... nå har de kallt inn til sameie møte og et av temaene de ville ta opp var hundeeiere.. det er 4-5 stk til som har en eller flere hunder i alle størrelser og varianter...så det trenger seff ikke og peke mot vår hundebesj rutine...men jeg har selv sett lite besj av andre hunder (har sett men det er som sagt lite av dem...) nå er jeg redd for hva de kommer til og si om oss og våre hunder på møtet...jeg vet ikke om jeg tør og gå selv..er veldig redd for og bli ydmyket og "pekt" på.. hva kan jeg si til mitt forsvar, jeg vet selfølgelig at har du hund så må du plkke opp etter den også, og at vi skal skjerpe oss.. men hva annet kan jeg gjøre/si? hva hadde dere gjort/sagt? takker for seriøse svar, er ikke interisert i utskjeldinger om at jeg bør plukke opp besjen, det vet jeg fra før av...
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2006 #3 Skrevet 9. mars 2006 Skal dere ha sjanse for at dere blir tatt til nåde igjen (dersom de påpeker at all bæsjen som ligger rundt om kring er for liten til at de andre hundene har "gjort" den) så bør dere legge dere flate og bare beklage at dere har vært sløve med å ta opp møkka. Ikke særlig gøy å innrømme sine feil, men det er det eneste som nytter når man bor tett innpå mange andre mennesker, og man bryter de spillereglene som fellesskapet har bestemt. Og så må dere begynne å ta opp møkka etter dachsene deres. Det nytter lite å si at man beklager, hvis man ikke viser at man kan forbedre seg. Husk; sannsynligvis er borettslaget bare ute etter å slippe hundebæsj over alt, ikke å lage et tretimers helvetesmøte. Vær ydmyk (selv om du kanskje hater det innerst inne), ikke start diskusjoner om bæsjen er så liten at den forsvinner av seg selv i blomsterbedet og blir næring til rosene, og hold det du lover i ettertid.
Gjest Piper Skrevet 9. mars 2006 #4 Skrevet 9. mars 2006 Tviler på at de kommer til å peke dere ut, for da ville de nok heller kalt dere inn en og en. Men ellers vil jeg si at du bør faktisk plukke opp etter hunden, for det har du jo tydeligvis ikek forstått. Hvordan har du forstått det, når du ikke gjør det? Greit nok at det ikke ligger veldig synlig, men har du tenk på barna som leker i området for de har en tendens til å leke alle steder. Jeg hadde blitt skikkelig irritert, om mine barn kom inn med hundedrit på seg, fordi visse hundeeiere ikke gidder plukke opp etter seg. Jeg mener faktisk at klarer man ikke plukke opp etter hunden sin, da bør en heller ikke ha hund. Så enkelt faktisk. Og ja, du kan sutre så mye du bare gidder, fordi jeg valgte å si dette. Men det er utrolig irriterende at visse hundeeiere er som dere, og det er sånne som dere som ødelegger for andre hundeeiere også.
Gjest Gjesta Skrevet 9. mars 2006 #5 Skrevet 9. mars 2006 Du får si det som det er. Du har vært litt slapp på det området, men innser det og har tenkt å skjerpe deg.
Gjest kompeksa Skrevet 9. mars 2006 #6 Skrevet 9. mars 2006 Enig med de andre. Legg deg flat og innrøm feilen. Jeg er en av dem som irriterer seg grønn over hundebæsj. Hadde jeg vært på det møtet og hatt en mistanke om at det var dine hunder som var ansvarlig, og hadde sett at du bare lot som ingenting..så hadde jeg blitt forbannet,
monikabrx Skrevet 10. mars 2006 #7 Skrevet 10. mars 2006 Det finnes ingen unskyldning... Leg deg flat å si det ikke skall gjennta seg. Det eneste jeg hadde "godtatt" er et løfte om at det ikke skjer igjenn. Jeg syntes heller ikke det er gøy å stå med snø til låra, men hvis det er der hunden min har bæsja, har jeg ikke noe valg.
jordbær Skrevet 10. mars 2006 #8 Skrevet 10. mars 2006 Litt morsomt at folk tror at det bare er dem som ikke gidder noe. Blir faktisk veldig mye bæsj i veigrøfta til slutt! Forøvrig får dere nok bare en advarsel uansett. Ingen kan gjøre noe som helst uten advarsler.
Malama Skrevet 10. mars 2006 #9 Skrevet 10. mars 2006 Som alle andre sier, de peker nok ikke på dere på fellesømtet, det går nok brta. Men SKJERP DEG! Det er 100% utilgivelig den praksisen du bedriver. Gidder du ikke plukke opp etter huden, ja så fortjener du heller ikke å få lov til å ha hund. Det er eiere som dere som gjør at alle hundeeiere tidvis skules på av andre folk. (Som er drittlei dere som ikke plukker opp!) SKJERPINGS!
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2006 #10 Skrevet 10. mars 2006 Og ja, du kan sutre så mye du bare gidder, fordi jeg valgte å si dette. Men det er utrolig irriterende at visse hundeeiere er som dere, og det er sånne som dere som ødelegger for andre hundeeiere også. ← jeg er ikke noe sutrekjerring, jeg skrev egentlig ikke dette innlegget for og få ros... men jeg er enige med dere, jeg skal skjerpe meg, det har jeg allerede gjort egentlig..men om jeg går på møtet vet jeg ikke helt...
Ciara Skrevet 10. mars 2006 #11 Skrevet 10. mars 2006 Nå er vel størrelsen på hundebæsjen og stedene den gjør fra seg på strengt tatt et veldig dårlig argumentent for å la være å gjøre din plikt som hundeeier. Men det er jo flott hvis du virkelig har planer om å skjerpe deg
Ladyen Skrevet 10. mars 2006 #12 Skrevet 10. mars 2006 Jeg går lenger enn å "bare" irritere meg over hundemøkk: jeg går resolutt bort og snakker til den eieren som smyger seg videre etter at hunden har gjort fra seg. Jeg er så lei av sånne mennesker ! De vet godt at når hunden skal luftes, kommer de til å gjøre fra seg. De vet godt at de skulle tatt det opp og kunne tatt en liten pose med seg i lomma... Her finnes det ingen unnskyldning altså !
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2006 #13 Skrevet 10. mars 2006 Du bør absolutt gå på møtet. Dette angår jo i aller høyeste grad deg og ditt hundehold! Det finnes ingen forsvarstaler for å ikke plukke opp etter hundene, og om det så bare kom ERTER ut av rumpa på hunden din, så skulle du plukket de opp! Som noen andre her skriver, er du ikke ansvarlig nok til å plukke opp etter hunden, og SÆRLIG når du bor som du gjør, så bør du faktisk ikke ha hund i det hele tatt! Og ja, jeg har to store hunder selv, så jeg vet hva det går i.
Titti72 Skrevet 10. mars 2006 #15 Skrevet 10. mars 2006 Lurer på om ikke jeg skal ta meg en tur og drite i hagen din. Litt her og litt der, så det ikke blir for mye på et sted....
Gjest gjest1 Skrevet 10. mars 2006 #16 Skrevet 10. mars 2006 Har man hund, så har man ansvaret for å plukke opp etter den!!!! Det er ingen unnskyldning at "min hund legger igjen så bittesmå klatter at det gjør ingenting......" Dere har vært sløve, skjerp dere og følg opp det ansvaret det følger med det å ha hund!
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2006 #17 Skrevet 11. mars 2006 Lurer på om ikke jeg skal ta meg en tur og drite i hagen din. Litt her og litt der, så det ikke blir for mye på et sted.... ← nå er det ikke akuratt sånn at jeg går i hagene/på eiendommen til andre og lar dem drite der, men i grøfta på turstien/veien...men seff skal det taes opp fordet.. men for meg er det vesentlig forskjeld og drite i hagen til folk og drite i grøfta på veien/turstien...
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2006 #18 Skrevet 11. mars 2006 må også si at da jeg gikk tur med hundene i dag så tok jeg opp gamle bæsjer som jeg så var fra mine hunder i tillegg... har begynt og ta opp hver liten bæsj som kommer.. men hvordan overtale sambo til og begynne og ta opp, som aldri tar opp etter seg?
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2006 #19 Skrevet 11. mars 2006 Vel, sett husfreden på prøve... Jeg hadde i alle fall ikke latt han få fred før også han lovet å skjerpe seg. Det har vel noe med hva slags naboskap dere skal ha videre. Dersom dere legger dere ut med "røkla" vil det ikke bli særlig hyggelig å bo der, vil det? Han har også ansvar for å bidra til at dere får et akseptabelt forhold til naboene. Gå på møtet! Folk blir ennå mer provosert om hundeeierene ikke kommer, og dere får sikkert noen på døra i etterkant for å snakke med dere hvis dere ikke kommer. Tross alt er det ingen grunn for å ha møte dersom de det angår ikke kommer.
agbre Skrevet 11. mars 2006 #20 Skrevet 11. mars 2006 Syns det er helt mega at det blir tatt opp på møtet! Her jeg bor har vi også problemer med hundemøkk. Jeg satte inn en notis om det i Budstikka forrige fredag, en nabos innlegg kom dagen etter. Det er ikke koselig å gå tur når det ligger bæsj over alt. Kjøp inn noen ruller med poser, gå på møtet, og lov deg selv og andre at herretter skal du gå foran med et godt eksempel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå