Mutta Skrevet 4. mars #1 Skrevet 4. mars Fikk anbefalt Environ Skin EssentiA krem da jeg tok Dermapen. Har tatt 3 behandlinger siste 5-6 månedene og brukt kremen like lenge. Synes huden føles bedre, men sikkert ingen andre som ser forskjell. Usikker på om jeg skal kjøpe kremen når jeg snart er tom. Noen med erfaring med dette merket og er innholdet i kremen bra? ( Er dame i 50 årene med kombinert, sensitiv hud som lett får urenheter)
Roci Skrevet 5. mars #2 Skrevet 5. mars (endret) Jeg har ingen erfaring med kremen selv, men innholdsmessig er den helt fin. Gode fuktighetsgivende ingredienser og flere antioksidanter. Det du kan være oppmerksom på, er at kremen inneholder et retinoid kalt retinylpalmitat. Det er en veldig populær ingrediens, men dessverre ikke av den mest effektive sorten. Retinyl palmitate absorberes veldig sakte av huden og kan, fordi den absorberer tregt, bli eksponert for UV-lys og føre til dannelse av frie radikaler, som kan skade cellene våre. Det anbefales dermed å bruke andre typer retinol esters enn retinyl palmitate. Skulle du allikevel foretrekke denne formen for retinol esters bør produktet brukes kun på kvelden og natten, for å unngå UV-lys. Det er mulig at bruk av høy solfaktor på dagtid kan kompensere for dette, men i hovedsak bør retinoider brukes på kveldstid. Dette skyldes både at retinoider gjør huden mer solsensitiv, men også at de brytes ned av UV-stråling og derfor blir ineffektive og i verste fall potensielt skadelige. Endret 5. mars av Roci
Roci Skrevet 5. mars #4 Skrevet 5. mars Mutta skrev (4 timer siden): Tusen takk for svar Roci ❤️ Bare hyggelig🥰
AnonymBruker Skrevet 22. mars #5 Skrevet 22. mars Jeg brukte Environ en stund, da nr 1 i serien. Jeg har tørr og sensitiv hud, syns ikke den gjorde noe bra for huden min. Gikk over til 2 i serien etter noen mnd, men det tålte ikke huden i det hele tatt. Fikk veldig tørr hud (ikke flass), så etter 1 flaske så gikk jeg over tli Dermalogica som fungerte mye bedre. Er på din alder Anonymkode: 948bd...cbd
Mutta Skrevet 22. mars Forfatter #6 Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg brukte Environ en stund, da nr 1 i serien. Jeg har tørr og sensitiv hud, syns ikke den gjorde noe bra for huden min. Gikk over til 2 i serien etter noen mnd, men det tålte ikke huden i det hele tatt. Fikk veldig tørr hud (ikke flass), så etter 1 flaske så gikk jeg over tli Dermalogica som fungerte mye bedre. Er på din alder Anonymkode: 948bd...cbd Takk for svar 😊 Jeg har brukt Dermalogica for noen år siden og var greit fornøyd, men synes rimeligere koreanske kremer er like bra og mye billigere. Ble fristet til å prøve Environ pga. denne kremen skulle være med aktive ingredienser og erstatte serum. Tror ikke det blir gjenkjøp.
AnonymBruker Skrevet 23. mars #7 Skrevet 23. mars Mutta skrev (18 timer siden): Takk for svar 😊 Jeg har brukt Dermalogica for noen år siden og var greit fornøyd, men synes rimeligere koreanske kremer er like bra og mye billigere. Ble fristet til å prøve Environ pga. denne kremen skulle være med aktive ingredienser og erstatte serum. Tror ikke det blir gjenkjøp. Jeg ønsker også krem med mer aktive ingredienser, men har ikke funnet noe som er midt i blinken enda. Har prøvd time repair fra Dr Schrammek også, som jeg kanskje må prøve ferdig krukken før jeg gir karakter Jeg tror serum er den viktigste delen av hudpleien med tanke på aktive ingredienser? Anonymkode: 948bd...cbd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå