Gå til innhold

Togtur etter koloskopi?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal gjennomføre en koloskopi i morgen. Har ingen til å kjøre meg, så tar toget. Vil jeg prompe hele togturen hjem etter koloskopien?

Anonymkode: 87c19...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror prompingen er vekke etter dei gikk over til å bruke nitrogen i stede for luft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
visp skrev (Akkurat nå):

Mer problem før. Har du ikke mulighet til å kjøre selv? 

Nei. Må ta beroligende så da kan jeg ikke kjøre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei😊

Jeg hadde ikke prompeplager etter koloskopi. Var bare veldig sulten😊

Ønsker deg lykke til!

Anonymkode: 9adbb...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må vel ikke ta beroligende. Det er eget ønske vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, hadde ingen problemer med luft etterpå. 

Anonymkode: 9bf07...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen promp her heller, og magen er jo helt tom for innhold, så hadde ikke vært bekymret for togtur nei.

Anonymkode: 92478...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke så lenge siden jeg gjorde det, og det gikk veldig fint å ta undersøkelsen uten noe greier. Men det var umulig å dra på jobb (som jeg hadde tenkt), for måtte fly på do hele tiden. Har du drukket det greiene enda? Jeg vil på det sterkeste anbefale å kjøre selv om du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
visp skrev (9 minutter siden):

Det er ikke så lenge siden jeg gjorde det, og det gikk veldig fint å ta undersøkelsen uten noe greier. Men det var umulig å dra på jobb (som jeg hadde tenkt), for måtte fly på do hele tiden. Har du drukket det greiene enda? Jeg vil på det sterkeste anbefale å kjøre selv om du kan.

Har drukket ja! Og vært masse på do 🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Soft mann skrev (13 minutter siden):

Du må vel ikke ta beroligende. Det er eget ønske vel?

Eget ønske ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har drukket ja! Og vært masse på do 🤢

Ja, for meg varte det der helt til jeg gikk inn til timen. Fryktelig ubehagelig. Jeg syns det infoskrivet de kom med kunne spesifisert det litt bedre, akkurat den biten. Det var jo bare vann som kom ut, men var jo null kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
visp skrev (11 minutter siden):

Jeg tok en slik undersøkelse for over 12 år siden, da gikk det veldig fint. Sist jeg skulle ta, 1.5 år siden så fikk jeg beroligende. Fikk så sterke smerter da slangen var på vei opp, de ble mer forsiktige, men det hjalp ikke. De smertene var så intense at jeg besvimte. Så jeg måtte ta det i narkose. Man vet jo aldri, syns det er kjempe rart at jeg reagerte slik. 

Anonymkode: 052db...c78

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
visp skrev (18 minutter siden):

Dumt å kjøre selv hvis man må ty til smertestillende eller beroligende. Vet noen som ikke hadde tenkt å ta noe, men klarte ikke å fullføre undersøkelsen uten å få noe likevel. Man er forskjellig, tarmen er forskjellig og det noen synes går knirkefritt er ekstremt vondt for andre.  Jeg har tatt med beroligende og hadde ikke klart det uten.

Anonymkode: c81ae...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dumt å kjøre selv hvis man må ty til smertestillende eller beroligende. Vet noen som ikke hadde tenkt å ta noe, men klarte ikke å fullføre undersøkelsen uten å få noe likevel. Man er forskjellig, tarmen er forskjellig og det noen synes går knirkefritt er ekstremt vondt for andre.  Jeg har tatt med beroligende og hadde ikke klart det uten.

Anonymkode: c81ae...ce0

Ja, vi er forskjellige, men ville uansett at ts var klar over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke noe særlig luft i magen. Hadde tyntflytende væske derimot, med lekkasje.

Ble heldigvis kjørt hjem av en kompis, men det kvarteret i bil var nok til at det var en bløt flekk i buksebaken. Ikke veldig stor, litt større enn en 20-kroning, men godt synlig. Var så fjern på beroligende at jeg ikke merket det før jeg kom hjem og tok av buksa.

Anonymkode: e0b79...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...