Gå til innhold

andre med vestibulitt og vaginisme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter! Har hatt vestibulitt i flere år nå, og har i det siste begynt å se en sexolog og virkelig gransket meg selv. Og jeg ser når jeg tenker tilbake på barndommen min hvor utrolig engstelig og stresset jeg var. Jeg tror jeg lider av angst den dag i dag, og en form for seprasjonsangst også. Jeg takler ikke å være alene. Og jeg ble nysgjerrig på om dette i sin tur kan ha ført til at jeg utviklet vestibulitt. Så jeg ville høre med alle dere søte jenter her inne om dette er noe dere kjenner dere igjen i?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei jenter! :)

Er det noen som har fått en behandling bestående av diflucan og daktacortkrem (2-3 ganger daglig) mot vestibulitten her? Kjenner jeg er helt fortvilet, da jeg fikk dette som behandlingsprogram av en ny lege jeg gikk til for et par dager siden.

Jeg fikk diagnosen (etter mye kvervulering med leger og ventetid) av en gynekolog i sommer, selv om jeg var klar over at jeg hadde vestibulitt tidlig i vår. Denne gynekologen følte jeg rett og slett ikke hadde særlig forståelse for det jeg slet med i det heletatt(med kommetarer ala "Men er det så vont da?" når jeg vred meg i smerte). Jeg ble anbefalt å bruke xylocain 5 % og ecovag i noen uker, og hørte ikke mer fra henne etter denne ene timen. Jeg dro derfor til denne nye legen, først og fremst for å få henvisning til en ny gynekolog, og følte meg usedvanlig godt mottatt og forstått. Fikk et inntrykk av at hun virkelig hadde peiling på vestibulitt, snakket om fysioterapi og hele pakka, og ble superlettet av den grunn... helt til jeg kom hjem og brast i gråt, da jeg oppdaget at daktacort er en krem mot sopp (?!). Jeg sa klart i fra til henne at det var vestibulitt jeg hadde, og jeg er generelt ikke glad i å utsette underlivet mitt for kremer ol, og soppkurer er jeg livredd for.

Blir jeg feilbehandlet? Eller er dette noe som faktisk kan virke?

Endret av putevar
Skrevet

Jeg fikk også daktacort i starten, men det funket ikke. Men er du heldig funker det for deg. Jeg har også brukt xylocain, og skal egentlig fortsatt bruke det, men det funker ikke alene for meg.

Anonym poster: 3951ee778573f9dbc1e3f8a04ee9ba57

Skrevet

Hei jenter! :)

Er det noen som har fått en behandling bestående av diflucan og daktacortkrem (2-3 ganger daglig) mot vestibulitten her? Kjenner jeg er helt fortvilet, da jeg fikk dette som behandlingsprogram av en ny lege jeg gikk til for et par dager siden.

Jeg fikk diagnosen (etter mye kvervulering med leger og ventetid) av en gynekolog i sommer, selv om jeg var klar over at jeg hadde vestibulitt tidlig i vår. Denne gynekologen følte jeg rett og slett ikke hadde særlig forståelse for det jeg slet med i det heletatt(med kommetarer ala "Men er det så vont da?" når jeg vred meg i smerte). Jeg ble anbefalt å bruke xylocain 5 % og ecovag i noen uker, og hørte ikke mer fra henne etter denne ene timen. Jeg dro derfor til denne nye legen, først og fremst for å få henvisning til en ny gynekolog, og følte meg usedvanlig godt mottatt og forstått. Fikk et inntrykk av at hun virkelig hadde peiling på vestibulitt, snakket om fysioterapi og hele pakka, og ble superlettet av den grunn... helt til jeg kom hjem og brast i gråt, da jeg oppdaget at daktacort er en krem mot sopp (?!). Jeg sa klart i fra til henne at det var vestibulitt jeg hadde, og jeg er generelt ikke glad i å utsette underlivet mitt for kremer ol, og soppkurer er jeg livredd for.

Blir jeg feilbehandlet? Eller er dette noe som faktisk kan virke?

Har aldri hørt om daktacort mot vestibulitt, kan ikke skjønne at det skal virke. Men jeg er kvitt min vestibulitt !!!! Ikke pga den ufyselige legen på vulvaklinikken på Ullevål, men takket være min fastlege. Etter å ha slitt i over tre år og vært nær ved å gi opp. Eller, legen på Ullevål skal ha takk for at han ga meg en bedøvende gel som jeg skulle bruke daglig for å roe nervene der nede. Siden ga han meg sexforbud i tre måneder. Fastlegen min fnyser av dette ( hun har doktorgraden sin i ett eller annet med nerver). Hun sier at så lenge man ikke gjør noe som er vondt så er det ikke noe farlig.

Resultat: jeg brukte geleen hver dag og etter anbefaling fra legen min så drakk jeg meg rett og slett litt småbrisen før sex. Så var vi kjempeforsiktige, gjorde ingenting som gjorde vondt. Brukte bedøvende gel før sex. Etterhvert fikk jeg flere og flere gode opplevelser. Nå har vi, etter ca et halv år, kommet dit at vi klarer oss uten både alkohol, gel og glidemiddel. Nervene er ikke lenger hypersensitive.

Har hørt veldig mye positivt om fysioterapi ift vestibulitt, men du må til noen som virkelig kan det, og det er ikke mange.

Lykke, lykke til!!!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har nå blitt diagnostisert med vestibulitt :( Er jo på en måte oppløftende å få et navn på det som feiler deg, men jeg føler jeg bare blir mer og mer lei meg. Har ikke slitt med det så lenge enda, 4 måneder omtrent. Var bare litt vondt med samleie i starten, men så har det bare blitt verre og verre. Bestilte time hos gynekolog og var 1 måneds ventetid. I løpet av denne tiden så forsatte det å bli mer og mer vondt ved samleie, til slutt så vondt at det var umulig å en gang prøve. Gynekologen var heldigvis veldig flink og han konstaterte at jeg hadde vestibulitt.

Dette er omtrent 2 uker siden og jeg føler virkelig at jeg trenger noen å snakke med, så om det er noen andre her inne som sliter med det samme som meg hadde det vært koselig med en pm.

Har prøvd å snakke litt med venninner, men de skjønner jo ikke hvor ille det faktisk er :/ Jeg er bare 19 år, og når jeg leser om alle som har hatt disse plagene i mange år og kanskje ikke er friske enda en gang... :(

Kjæresten min er heldigvis veldig støttende, men jeg vet likevel at det kommer til å slite på forholdet vår, og hvor lenge kommer han til å holde ut? Jeg er så redd for å miste han, for at jeg aldri skal bli bra igjen. Går nå på xylocain salve 5% hver kveld, og skal prøve å ha sex igjen om 3 måneder, men jeg gruer meg sånn :( Salven er jo smertestillende så hvordan skal jeg vite om det er blitt noe bedre eller ikke. Jeg er så redd for at når vi endelig kan ha sex igjen, at det da fortsatt gjør akkurat like vondt som før

Anonym poster: ef65bdd1d433e3ffd958e57a91a8fdc6

Gjest Gjest_Kalia
Skrevet

Var altså meg i posten over, glemte helt at jeg var haket av som anonym. Som sagt vil jeg gjerne komme i kontakt med noen som sliter med det samme som meg for å ha noen å dele tanker og tips med. :)

Skrevet

Var altså meg i posten over, glemte helt at jeg var haket av som anonym. Som sagt vil jeg gjerne komme i kontakt med noen som sliter med det samme som meg for å ha noen å dele tanker og tips med. :)

Hei! Jeg vil gjerne også ha noen å snakke med. Venninnene mine forstår heller ikke hvordan det er. Og etter 6 år begynner jeg å føle meg ganske ensom med dette. :( Jeg er 23 da, håper ikke det spiller noen rolle? Vi kunne jo utvekslet mailadresser?
Skrevet

Det finnes håp! :) Jeg hadde ikke vestibulitt så lenge, og det tok dermed ikke så lang tid før jeg ble bedre. Jeg er ikke 100 % frisk, men jeg er 95 % og nærmer meg sakte, men sikkert 100 %. Min opplevelse for å få diagnosen var ikke god.

Jeg har vært plaget med sopp siden jeg var 18-19 år, jeg er nå 24 år. I tillegg smittet jeg meg selv med herpes fra munn til underliv da jeg var 14 år. Jeg har brukt uhorvelig mye Canesten, forsøkt Pevaryl, gått flere ganger på Flagyl, brukt Dactakort og mye Diflucan. Bland dette med at jeg ikke har vært ordentlig opphisset siden jeg var 16 år pga. hormonprevensjon, og du har mye vondt i underlivet og smertefull sex. Jeg har vært så hoven i skjedeinngangen etter samleie at jeg ikke har fått inn en lillefinger engang i dagevis etterpå. Legen har hele tiden trodd det har vært sopp og det har ikke vært noen andre behandlinger enn med soppmedisin. Jeg har selv lest om vestibulitt, men aldri kjent meg igjen i symptomene og legen har aldri foreslått det, så jeg har selv også alltid trodd at det var sopp.

Etter å ha hatt det jeg trodde var en langvarig soppinfeksjon med herpes sist jul gikk jeg til legen nok engang. Han trodde jeg hadde fått sopp i herpessårene og satte meg på en langvarig Diflucan-kur. Da det ikke fungerte fikk jeg endelig henvisning til gynekolog. Hun kjente på meg med en bomullspinne. Tårene satt løst for det gjorde jævlig vondt. Hun overvurderte nok hvor vondt jeg hadde, og la ord i munnen på meg. Hun mente at jeg hadde så vondt at jeg gråt hver gang jeg hadde samleie, noe som ikke er sant. Hun mente også at jeg ikke fysisk kunne bruke tamponger fordi det ikke var plass. Jeg bruker både p-ring og menskopp, så det var også feil. Jeg fikk likevel diagnosen vestibulitt.

Første behandling var å smøre meg med Xylocain 5 % hver kveld. Det sved sånn at jeg stod på badegulvet og trippet. Jeg ringte tilbake og spurte om det skulle være sånn. Gynekologen sa da at det ikke fantes noen andre løsninger. Jeg sa at hun selv hadde foreslått Sarotex og spurte om jeg kunne få det. Hun sa nei og det var slutten på samtalen. Jeg googlet, googlet og googlet og slo meg ikke til ro med nei-et. Jeg ringte tilbake fire-fem ganger. Sekretæren lovte at gynekologen skulle ringe, men hun ringte aldri opp igjen. Etter at hun ikke hadde ringt meg opp andre gangen gikk jeg til fastlegen og fikk skrevet ut Sarotex.

Etter å ha brukt Sarotex fra mars til juni, i tillegg til tøying av skjedeåpningen med jojobaolje kunne jeg igjen ha samleie. De første gangene var jeg litt opphovnet etterpå, men det gikk bra å ha samleie en gang i uka. I løpet av august var kjæresten og jeg tilbake i samme samleiehyppighet som vi var for tre år siden - altså minst én gang om dagen. Jeg kan også ha samleie flere ganger om dagen. Jeg må likevel passe på å være våt og klar, og jeg bruker jojobaolje i underlivet etter hver dusj/hver kveld. Jeg bruker også olje eller glidemiddel hver gang jeg bytter p-ring og tømmer menskoppen.

Gjennom alt det vonde har kjæresten min vært min klippe. Min forrige kjæreste brød seg ikke om meg under sex. Vi var i et avstandsforhold hvor vi så hverandre kanskje hver andre mnd, og jeg trodde det var smertefullt å ha sex fordi det var lenge siden sist, i tillegg til at p-pillene hadde tatt sexlysten. Min nåværende kjæreste har jeg vært sammen med siden 2007. Han ser når jeg har det vondt eller ubehagelig, han presser meg ikke til noe, han stopper når det er ubehagelig, han spør hvordan jeg har det, også utenfor senga - han er rett og slett mr. forståelsesfull. Og det er uendelig godt å ha noen som vil mitt beste og ikke kun tenker på sine egne lyster og drifter. I perioder har jeg vært så deppa av å ha vondt at jeg har glemt av hans behov, og jeg er glad han ikke da har sagt ting som "siden du har vondt, kan ikke du bare suge meg?" Vi har sammen, fra starten, funnet tilbake til lystene mine og opphisselsen min. Jeg er fortsatt litt "amputert" pga hormonprevensjonen, men jeg har lyst - og om ikke kroppen henger med fra starten så henger den med etter hvert.

Anonym poster: aaba8a80954783b51ecd5864541442de

Skrevet

Etter å ha levd flere år i stillhet med denne sykdommen har jeg nå lyst til å dele min historie. Kankje kan den være til hjelp og støtte for noen? Jeg har derfor laget en blogg der jeg litt etter litt forteller om hvordan det var å oppdage sykdommen, hvor vanskelig det var å få hjelp, og hvordan vestibulitten påvirker meg i det daglige. Håper noen har lyst til å lese den, og at dere kommenterer og deler deres historier også, slik at vi kan støtte hverandre gjennom dette. http://jeghatervesti....wordpress.com/

Gjest Gjest_Kalia
Skrevet (endret)

Hei! Jeg vil gjerne også ha noen å snakke med. Venninnene mine forstår heller ikke hvordan det er. Og etter 6 år begynner jeg å føle meg ganske ensom med dette. :( Jeg er 23 da, håper ikke det spiller noen rolle? Vi kunne jo utvekslet mailadresser?

Vil helst ikke legge ut mailen min her, men om du hadde laget en bruker og sendt meg en privat melding så kan vi gjerne det ja :) så trist å høre at du har slitt med denne sykdommen i 6 år!

Jeg leste også ditt første blogginlegg :) jeg kommer nok til å forsette å lese på den også!

Endret av Lolita-
  • 2 uker senere...
Gjest Anonym-KK
Skrevet

Hei!

Jeg er 99% sikker på at jeg har vestibulitt. Jeg vrir meg i smerte under samleie, og versteparten er når kjæresten min skal akkurat skal til å "gå inn", uansett hvor våt jeg er. Ettersom at vi har hatt et toppers sexliv i mange år, er det utrolig vondt og deprimerende at det har blitt slik. Heldigvis har jeg en fantastisk kjæreste som støtter meg og sier at det skal ordne seg, men er likevel utrolig kjedelig å vite at du er "problemet"... I tillegg gjør det vondt ellers, det klør, svir og sånt. Det er ikke sopp, det er jeg helt sikker på. Og dette har pågått i noen måneder, men nå har det bare blitt verre og verre med tiden.

Endelig har jeg fått bestilt time hos en gynekolog. Men, jeg må vente så lenge, og det er så utrolig ubehagelig. Til tider er det så vondt at jeg har problemer med å sove! Er det noen som har tips å dele om hva jeg kan bruke frem til gynekologtimen, slik at det ikke er så ubehagelig hele tiden? Xylocain?

Hilsen svært fortvilet 19-åring :(

Gjest Gjest_Kalia
Skrevet

Hei!

Jeg er 99% sikker på at jeg har vestibulitt. Jeg vrir meg i smerte under samleie, og versteparten er når kjæresten min skal akkurat skal til å "gå inn", uansett hvor våt jeg er. Ettersom at vi har hatt et toppers sexliv i mange år, er det utrolig vondt og deprimerende at det har blitt slik. Heldigvis har jeg en fantastisk kjæreste som støtter meg og sier at det skal ordne seg, men er likevel utrolig kjedelig å vite at du er "problemet"... I tillegg gjør det vondt ellers, det klør, svir og sånt. Det er ikke sopp, det er jeg helt sikker på. Og dette har pågått i noen måneder, men nå har det bare blitt verre og verre med tiden.

Endelig har jeg fått bestilt time hos en gynekolog. Men, jeg må vente så lenge, og det er så utrolig ubehagelig. Til tider er det så vondt at jeg har problemer med å sove! Er det noen som har tips å dele om hva jeg kan bruke frem til gynekologtimen, slik at det ikke er så ubehagelig hele tiden? Xylocain?

Hilsen svært fortvilet 19-åring :(

Jeg fikk hvert fall xylocain 5% av gynekologen min som jeg skal bruke i 6 uker. Så du kan jo kanskje gå til innkjøp av denne, men da er det nok lurt at du sier ifra til gynekologen at du har brukt/bruker denne salven. Er jo bare en smertestillende salve som skal "lære" nervene til at det ikke gjør vondt, så går nok helt greit å bruke denne. Jeg fikk beskjed om å bruke den hver kveld før jeg skal legge meg, men vet ikke om det er greit å bruke den oftere eller ikke?

Er bare 19 år selv og har relativt nylig fått vestibulitt jeg også, ikke gøy :(

Gjest Anonym-KK
Skrevet

Jeg fikk hvert fall xylocain 5% av gynekologen min som jeg skal bruke i 6 uker. Så du kan jo kanskje gå til innkjøp av denne, men da er det nok lurt at du sier ifra til gynekologen at du har brukt/bruker denne salven. Er jo bare en smertestillende salve som skal "lære" nervene til at det ikke gjør vondt, så går nok helt greit å bruke denne. Jeg fikk beskjed om å bruke den hver kveld før jeg skal legge meg, men vet ikke om det er greit å bruke den oftere eller ikke?

Er bare 19 år selv og har relativt nylig fått vestibulitt jeg også, ikke gøy :(

Tusen takk for svar! Tenkte å prøve litt forsiktig med xylocain, bare når det er helt krise, så får jeg heller se hva legen sier. Utrolig kjedelig og urettferdig at man kan bli "rammet" av det i en så "tidlig" alder, særlig når man har resten av livet for seg og ikke har barn eller noenting enda. Men men, får bare ha en positiv innstilling så lenge jeg klarer om at det skal gå vekk så fort som mulig. Selv om det ser ut (ifra dette forumet) til at det vil ta noen år om jeg får denne diagnosen, selv om sjansen er veldig stor der..

Gjest Gjest_Kalia
Skrevet

Tusen takk for svar! Tenkte å prøve litt forsiktig med xylocain, bare når det er helt krise, så får jeg heller se hva legen sier. Utrolig kjedelig og urettferdig at man kan bli "rammet" av det i en så "tidlig" alder, særlig når man har resten av livet for seg og ikke har barn eller noenting enda. Men men, får bare ha en positiv innstilling så lenge jeg klarer om at det skal gå vekk så fort som mulig. Selv om det ser ut (ifra dette forumet) til at det vil ta noen år om jeg får denne diagnosen, selv om sjansen er veldig stor der..

Ja, slik jeg også føler det. Vil jo håpe på at jeg blir frisk fort, men likevel så greier jeg ikke la være å tenke at jeg kanskje kan komme til å slite med dette i mange år. Selv om jeg ikke har vært syk så lenge så merker jeg veldig godt at det sliter på meg psykisk.

Xylocain har hvert fall hjulpet meg en del, hvor lenge er det til du har gybekolog time?

Bare å sende meg en PM om du vil snakke :)

Gjest oreokaka
Skrevet (endret)

Ja, slik jeg også føler det. Vil jo håpe på at jeg blir frisk fort, men likevel så greier jeg ikke la være å tenke at jeg kanskje kan komme til å slite med dette i mange år. Selv om jeg ikke har vært syk så lenge så merker jeg veldig godt at det sliter på meg psykisk.

Xylocain har hvert fall hjulpet meg en del, hvor lenge er det til du har gybekolog time?

Bare å sende meg en PM om du vil snakke :)

Ja, er ikke akkurat så gøy å tenke på at det kan påvirke sååå mye av livet fremover. Særlig nå som kjæresten min og jeg allerede har begynt å tenke på neste steg, men det må vi nok utsette om jeg får diagnosen. Kan ikke akkurat være lett, beundrer alle som klarer det! :)

Har time 29. okt. Er jo ikke så veldig lenge til, men å gå uviten i noen dager når du er ganske så sikker på hva som er galt, så føles det som en evighet. Ja, bare å sende du også om du vil snakke :)

Ps. Lagde meg likegreit en bruker her.

Endret av oreokaka
Skrevet

Hei jenter,

Er det noen av dere med påvisst vestibulitt som har gjennomført ultralyd undersøkelse av eggstokker? Jeg har siste uka fått smerter i eggstokk og unaturlige blødninger, og må derfor til GU for å ta ultralyd. Gruer meg som galen... kan ikke fatte hvordan de skal få inn det aparatet?! Finnes det noen annen måte å sjekke dette på?

Til dere unge jenter over her som misstenker dere har fått dette. Ta godt vare på dere selv! Lytt til kroppen, den er alt for dyrebar til å presse den til ting som er smertefullt eller ubehagelig. Tro meg, 6 år i dette smertehelvet vil dere ikke ha...

Gjest Gjest_Kalia
Skrevet

Hei jenter,

Er det noen av dere med påvisst vestibulitt som har gjennomført ultralyd undersøkelse av eggstokker? Jeg har siste uka fått smerter i eggstokk og unaturlige blødninger, og må derfor til GU for å ta ultralyd. Gruer meg som galen... kan ikke fatte hvordan de skal få inn det aparatet?! Finnes det noen annen måte å sjekke dette på?

Til dere unge jenter over her som misstenker dere har fått dette. Ta godt vare på dere selv! Lytt til kroppen, den er alt for dyrebar til å presse den til ting som er smertefullt eller ubehagelig. Tro meg, 6 år i dette smertehelvet vil dere ikke ha...

Jeg har tatt ultralyd hos gynekologen, har også hatt smerter i eggstokkene, men ingen blødninger. Han sa eggstokkene mine var helt fine så fant ikke.ut av hva smertene er. Det er ikke vondt eller vanskelig å ta ultralyd, den tingen han bruker går bare sånn 5-10 cm inn, litt vondt innimellom pga vestibulitten så klart, men ellers gikk det helt greit :)

Skrevet

Nå har jeg brukt Xylokain (eller no sånt) gelé i en måned, og skal snart få lov til å teste sex igjen. ;)

Gynekologen min (hun som jeg var så fornøyd med) ringte meg her om dagen for å høre åssen det gikk, og jeg skal få en bedøvende salve i tillegg til geléen nå da, som er litt sterkere.

Idéen er at nerveendene skal bli bedøvet sånn at de "glemmer" å sende ut smertesignaler, og at de til slutt skal bli normale igjen.

Jeg skal få prøve å ha sex nå da, og skal konsentrere meg om å slappe aaav. :ironi::ler:

Selv om jeg ikke vet så mye om det her, så føler jeg at jeg har "made peace" med diagnosen, og gjort det beste ut av situasjonen. Så om noen vil prate, er det bare å sende meg en sånn privat melding, så skal dere få mailen min.

Hold ut, jenter!

:klem: Christine

Nå har jeg brukt Xylokain (eller no sånt) gelé i en måned, og skal snart få lov til å teste sex igjen. ;)

Gynekologen min (hun som jeg var så fornøyd med) ringte meg her om dagen for å høre åssen det gikk, og jeg skal få en bedøvende salve i tillegg til geléen nå da, som er litt sterkere.

Idéen er at nerveendene skal bli bedøvet sånn at de "glemmer" å sende ut smertesignaler, og at de til slutt skal bli normale igjen.

Jeg skal få prøve å ha sex nå da, og skal konsentrere meg om å slappe aaav. :ironi::ler:

Selv om jeg ikke vet så mye om det her, så føler jeg at jeg har "made peace" med diagnosen, og gjort det beste ut av situasjonen. Så om noen vil prate, er det bare å sende meg en sånn privat melding, så skal dere få mailen min.

Hold ut, jenter!

:klem: Christine

Hei Christine:) Kunne gjerne tenkt meg å snakke med deg per mail:)?

Skrevet (endret)

Jeg fikk også daktacort i starten, men det funket ikke. Men er du heldig funker det for deg. Jeg har også brukt xylocain, og skal egentlig fortsatt bruke det, men det funker ikke alene for meg.

Anonym poster: 3951ee778573f9dbc1e3f8a04ee9ba57

Jeg slutta rett og slett å bruke daktakort etter kun fem dager pga merkbar forverring. Har ikke opplevd noen forverring i sommer, så synes det er merkelig at jeg plutselig skulle få ei "naturlig" forverring akkurat under disse dagene, som ikke henger i hop med daktakorten.. Men så nærmer jo også eksamensperioden seg og da... x( Det var nokk ikke greia for meg! :)

Endret av putevar
  • 2 uker senere...
Skrevet

hei! registrerte meg nettopp for å kunne diskutere på denne tråden. jeg har ikke hatt det bra med megselv på lenge, og fant kanskje akkurat nå ut hvorfor. kom over en artikkel om vestibulitt og kjenner meg igjen i alt! og nå klarer jeg ikke slutte å gråte! og når jeg leser her at å presse seg til sex med disse smertene kan forverre hele situasjonen, så blir jeg veldig redd. det har jeg nemlig gjort en stund. jeg tror dette startet for litt over et år siden, smertene har blitt værre og værre, og nå kan jeg ikke ha sex med kjæresten min lengre. hva gjør jeg nå? hvordan kan jeg forsikre meg å prate med riktige folk, og med det mener jeg folk som kjenner til det her?? .... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...