Gå til innhold

Sykt barn dager og bytte av jobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dersom man har brukt noen dager av sykt barn/syk barnepasser - egenmeldinger og bytter jobb i løpet av året, får man da 10 nye dager eller regner NAV antall dager man har igjen? 

Anonymkode: 7507d...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Antall dager er uavhengig av antall arbeidsgivere. NAV har ikke oversikt over dette. Ved bytte av arbeidsgiver, vil jeg tippe at ny arbeidsgiver spør om dette. Videre er det jo slik at du ikke har rett på egenmelding før enn etter to mnd, og om arbeidsgiver har begrunnet mistanke om misbruk - kan rett til egenmelding inndras. Så hvorfor gamble med dette? Bedre å være åpen/gi informasjon om hva som er benyttet av sykt barn dager siden nyttår, og egenmeldinger siste 12 mnd. Har du brukt opp dager/perioder - så bestiller du legetime om du er syk/ikke kan gå på jobb. Da får du sykmelding. 

Anonymkode: 29283...390

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Antall dager er uavhengig av antall arbeidsgivere. NAV har ikke oversikt over dette. Ved bytte av arbeidsgiver, vil jeg tippe at ny arbeidsgiver spør om dette. Videre er det jo slik at du ikke har rett på egenmelding før enn etter to mnd, og om arbeidsgiver har begrunnet mistanke om misbruk - kan rett til egenmelding inndras. Så hvorfor gamble med dette? Bedre å være åpen/gi informasjon om hva som er benyttet av sykt barn dager siden nyttår, og egenmeldinger siste 12 mnd. Har du brukt opp dager/perioder - så bestiller du legetime om du er syk/ikke kan gå på jobb. Da får du sykmelding. 

Anonymkode: 29283...390

Var bare et spm jeg begynte å tenke på at jeg og mannen skal flytte til sommeren og vi har begge fått nye jobber. 

Ved bytte av jobb tidligere har jeg aldri blitt spurt om dette. Har heller aldri misbrukt de. Så ikke snakk om å gamble eller lure noen. Spm er om jeg skal sjekke hvor mange sykt barn dager jeg har hatt og levere det til ny arbeidsgiver, eller om nav har oversikt eller om man starter på nytt i ny jobb.

Skuffende at man skal bli mistenkt for å være trygdesvindler fordi man har et spm. 

Heldigvis er verken jeg eller barna spesielt mye syke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 2.22):

Dersom man har brukt noen dager av sykt barn/syk barnepasser - egenmeldinger og bytter jobb i løpet av året, får man da 10 nye dager eller regner NAV antall dager man har igjen? 

Ingen av delene.

Anonymkode: 7d034...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...