Gå til innhold

Eldre foreldre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi er over 70, og jeg håper virkelig ikke at barn og barnebarn kommer innom oss fordi vi er blitt eldre.  Jeg håper de kommer fordi de synes det er ok å omgås og snakke med oss.  

Den ene av våre to voksne barn bor i gå-/sykkelavstand fra oss.  Han og barna stikker innom minst et par ganger i uka.  Barnebarna er blitt tenåringer, og det er når de kjeder seg, at de kommer.  Mannen min og jeg bistår sønnen i driften av hans firma, så derfor er det naturlig at vi omgås mye.  Vår yngste bor langt borte, men hun kommer hjem til jul, påske og ellers når hun kan.  

I vår familie diskuterer vi mye, både politikk og annet. Alle har en felles interesse der.  Tror det gjør at barna synes det er interessant å omgås oss eldre, og vi synes definitivt at det er lærerikt å høre på de ynge.  

Vi trenger ingen hjelp, verken fysisk eller på data etc.  Det håper vi også å slippe, og når vi behøver det, så vil vi leie inn hjelp og betale for det.  Ungene våre har mer enn nok å gjøre i sine egne liv, og sånn vil vi at det skal være.  Vi ønsker at de selv skal ha lyst til komme på besøk,  At det ikke skal være en plikt.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...