Gå til innhold

Hvor lenge brukte dere cyclogest IVF?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Offentlig eller privat?

Jeg har gått offentlig, ferskforsøk og nedregulering.

Anonymkode: e601f...404

Privat med kort protokoll 😊

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker ikke akkurat når jeg skulle slutte å bruke cyclogest, men jeg skulle egentlig stoppe før pakken var tom. Jeg husker at jeg syntes det var skummelt og hadde lest om at andre brukte den lenger. Legen vi gikk til sa at jeg godt kunne trappe ned og ta en om dagen frem til pakken var tom. Han mente det ikke var nødvendig, men heller ikke til noe skade, så om det føltes tryggere så var det helt greit. Så jeg brukte det også frem til pakken var tom, med bare en om dagen den siste uken eller noe sånt. 

Anonymkode: a4df4...a4a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg husker ikke akkurat når jeg skulle slutte å bruke cyclogest, men jeg skulle egentlig stoppe før pakken var tom. Jeg husker at jeg syntes det var skummelt og hadde lest om at andre brukte den lenger. Legen vi gikk til sa at jeg godt kunne trappe ned og ta en om dagen frem til pakken var tom. Han mente det ikke var nødvendig, men heller ikke til noe skade, så om det føltes tryggere så var det helt greit. Så jeg brukte det også frem til pakken var tom, med bare en om dagen den siste uken eller noe sånt. 

Anonymkode: a4df4...a4a

Hvordan gikk graviditeten?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.2.2025 den 19.11):

Jeg fikk positiv test denne uka etter innsett av ferskt embryo. Jeg fikk beskjed om at jeg var ferdig med cyclogest når pakken jeg hadde var tom. Da har jeg brukt cyclogest i 14 dager. 

Er det vanlig å bare bruke det i kun 14 dager i forbindelse med IVF?

Det er vanlig ja. Noen bruker kun til positiv test, andre til uke 7, 9 eller 12. Det tas individuelle avgjørelser på dette basert på ens behov. Har man normale nivåer av progesteron før innsett så har man egentlig ikke behov for noe medisinering med det, men det er en del av standard behandlingen ved ivf at man går på progesteron ved innsett. 

Har kun gått på progesteron til positiv test selv ved både frys og fersk forsøk. 

Anonymkode: 662f9...7a8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk vite at jeg skulle bruke det til testdato. Fulgte beskjeden, testet meg og begynte å blø dagen etter jeg sluttet. Fikk senere svar på prøven om at jeg var gravid. Trist 😢 For jeg føler jeg mistet fordi jeg stoppet på Cyclogest. 
Ved neste forsøk har jeg fått beskjed om å ta det frem til uke 7+6. Håper det går bra denne gangen! 🙏🏻

Anonymkode: 8f443...9d5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed hos Porsgrunn om å stoppe på testdato og at det ikke var hensiktsmessig å fortsette. Hadde ganske mange pakker på resept og spurte privat gynekolog jeg gikk til. Hun sa at progesteron er et fantastisk hormon, og at det kan brukes så lenge man føler man trenger det (da det ikke er skadelig å ta det for lenge) 

Anonymkode: fec96...18b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...