Romantisk Skrevet 9. mars 2006 #1 Skrevet 9. mars 2006 Noen som har erfaringer med fødsel ved Rikshospitalet?? Har de god tid til deg etter fødsel mht amming o.l.?? Og har de svangerskapskurs??? Andre erfaringer??? Noen som kanskje har vært på den alternative fødestuen????
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2006 #2 Skrevet 12. mars 2006 Kunne også tenkt meg litt info om Riksen...
Cathie Skrevet 12. mars 2006 #3 Skrevet 12. mars 2006 Vet ikke om det hjelper så mye, men er litt info her i alle fall, hvis det ikke allerede er lest da
Snuppelure Skrevet 13. mars 2006 #4 Skrevet 13. mars 2006 (endret) Jeg skal føde på Riksen og kan i det minste si litt om min opplevelse så langt. For det første, om man er på jakt etter alternative/naturlige fødselsavdeling ville jeg vurdert Ullevål i stede tror de har et bedre tilbud i så måte. Men Riksen har bare vært supert for meg frem til nå. Gode på å sende ut informasjon og veldig hyggelige og oppmerksome da jeg var på UL i uke 18. De er flinke til å skape trygget og ro. de har svangerskapskurs eller fødselsforberedende kurs som de kaller det. Det skal jeg på i juni. Før det skal vi på omvisning. Etter fødsel er det normalt 4 liggedøgn for førstegangsfødene. Riksen har ikke pasienthotell for barselkvinner om du ønsker deg det. En annen ting er at Risken er et populært fødested så det kan lønne seg å ikke drøye for lenge med søknade om plass. Endret 13. mars 2006 av Snuppelure
Murf Skrevet 13. mars 2006 #5 Skrevet 13. mars 2006 Legen min sa at man måtte søke før uke 10 for å være sikret plass, etter det begynner det å bli fullt pga det er færre plassere enn Ullevål, og Riksen tar imot risikosvangerskap fra andre deler av landet i tillegg til Oslo.
Gjest gjest1 Skrevet 13. mars 2006 #6 Skrevet 13. mars 2006 Jeg kan vel påstå å ha god kjennskap til føden på Riksen. Jeg har født der to ganger, og har i tillegg vært innlagt der i tilsammen 5 uker (på observasjonspost for fødende). Jeg var veldig fornøyd med oppfølgingen jeg fikk og syntes det var trygt der. Men nå hadde jeg et risikosvangerskap. Så mine erfaringer handler jo mye om de sprøe tingene som skjedde rundt min fødsel, og hvordan de håndterte det. Katastrofeberedskapen der er jeg veldig imponert av. Så er det sagt. Hva gjelder barseltiden så var den pyton. Men det var nok ikke Riksen sin feil. Jordmødre og barnepleierne var virkelig flinke til å jobbe med ammingen. Jeg hadde ikke klart å amme hvis det ikke var for den enorme innsatsen som ble lagt ned i at jeg skulle klare det. Og det gjorde jeg til tross for prematurfødt barn som var lite sugevillig og som bare sovnet hele tiden. Jeg anbefaler Riksen på det varmeste. Det var hyggelig under ordinær UL, og generelt god service under oppholdene jeg hadde der. Jeg har 4 ganger fått fødeplass der, de to første gangene uten at jeg var risikopasient. Jeg søkte da ca i uke 7. Så det lønner seg å være tidlig ute.
Romantisk Skrevet 14. mars 2006 Forfatter #7 Skrevet 14. mars 2006 takk for tilbakemeldingene!! Godt å høre at dere var fornøyde. Jeg har fått plass og tilbud om UL og omvisning. Har ikke fått tilbud om svangerskapskurs. Når fikk dere i så fall det?
Snuppelure Skrevet 14. mars 2006 #8 Skrevet 14. mars 2006 takk for tilbakemeldingene!! Godt å høre at dere var fornøyde. Jeg har fått plass og tilbud om UL og omvisning. Har ikke fått tilbud om svangerskapskurs. Når fikk dere i så fall det? ← Du spør om dette kurset når du er på UL du har fått tilbud om. Da setter de deg opp på en liste, og så får du tilbud om et kurs sammen med andre som er kommet like langt som deg litt nærmere fødselen. (jeg skal på kurs 7 uker før termin)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå