Gå til innhold

Bryllup og hjelp av foreldre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tusen takk for svar

skal jo selvfølgelig snakke med brudeparet, men fint å høre hva dere tenker ☺️

Anonymkode: 91111...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi fikk ingenting fra mannens side, og ca 6-7 tusen fra min side. Man må gi det man føler for. 

Anonymkode: 8d2d9...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror kanskje jeg ville ventet til etter bryllupet og heller gitt en sum da, etter hva jeg hadde råd til. Faren min gjorde det etter konfirmasjonen av eldste (han betalte faktisk hele, 16 000). Jeg hadde ikke forventet noe, han hadde allerede gitt en større pengegave, så det var en gledelig overraskelse, men det var godt å vite at jeg kunne betalt selv.

Jeg vil at brudeparet skal planlegge etter egen økonomi, ikke blåse ekstra penger på «tull». Så kan de også føle at de kan planlegge helt fritt, og jeg kan bidra der det er ønskelig. Ettersom jeg har to jenter kan det hende jeg hadde gitt en sum til brudekjolen, f.eks. 5000, så kan de kjøpe den de føler for. 

Jeg tror halvsøsteren min fikk dekket minglefesten kvelden før (enkel pizzafest)  og maten og/eller drikken i bryllupet av foreldrene.

Anonymkode: e984a...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror kanskje jeg ville ventet til etter bryllupet og heller gitt en sum da, etter hva jeg hadde råd til. Faren min gjorde det etter konfirmasjonen av eldste (han betalte faktisk hele, 16 000). Jeg hadde ikke forventet noe, han hadde allerede gitt en større pengegave, så det var en gledelig overraskelse, men det var godt å vite at jeg kunne betalt selv.

Jeg vil at brudeparet skal planlegge etter egen økonomi, ikke blåse ekstra penger på «tull». Så kan de også føle at de kan planlegge helt fritt, og jeg kan bidra der det er ønskelig. Ettersom jeg har to jenter kan det hende jeg hadde gitt en sum til brudekjolen, f.eks. 5000, så kan de kjøpe den de føler for. 

Jeg tror halvsøsteren min fikk dekket minglefesten kvelden før (enkel pizzafest)  og maten og/eller drikken i bryllupet av foreldrene.

Anonymkode: e984a...04d

Men da har det jo sviktet fullstendig et sted i oppdragelsen allerede? At pengene brenner i lomma. 

Vi fikk mye støtte. Men brukte jo virkelig ikke mer enn det vi allerede hadde planlagt. 

Anonymkode: 9d4b5...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi fikk 50 000 av hvert foreldrepar, dette var gaven. 

ba om svært lite praktisk hjelp, kjøpte heller tjenester for å slippe å be foreldre hjelpe (f eks, lokale med egne servitører osv). Min mor hadde negativ erfaring med min søster som ba familie om mye hjelp.

Anonymkode: 8aa5b...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For oss ble vår datters bryllup en kostbar affære. De valgte et stort bryllup. En stund før bryllupet så proklamerte vår svigersønn at hans foreldre ville gi dem 70.000 til bryllupet, og da syntes han det var mest rettferdig at vi ga like mye. I tillegg kom de med ønskeliste til bryllupsgaver som heller ikke var billige. Vi følte ikke at vi kunne nekte, men det ble gave med kraftig bismak.

Anonymkode: 0bb44...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Allerede 25 år siden vi giftet oss, så vi var nok litt gammeldagse, både vi og foreldrene våre. Vi giftet oss før vi flyttet sammen, slik forventningene var i våre kretser. Tradisjonen er jo at foreldrene gifter bort barna sine og inviterer til fest, så slik ble det. Da var det våre foreldre på begge sider som stod for hele bryllypet, både økonomisk og praktisk. Vi var med og ble hørt på hva vi ønsket oss av bordekking, farger, meny, gjester og slike ting, men alt det praktiske og alle kostnader ordnet foreldrene våre. Kona lagde bordkort og litt småting, men ellers ikke så mye vi trengte å gjøre, annet enn å glede oss og nyte.

Vi hadde alkoholfri fest med ca. 100 gjester til middag og enda flere til kaffe og kaker senere på kvelden. Bare gode minner.

Anonymkode: 51c14...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...