Gå til innhold

Herpes, forkjølelsessår, annet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt et sår på leppa som har vart i 2 år! Det gror ALDRI. Jeg har prøvd hydrokortison med ulik styrke, jeg har prøvd leppepomade med fett, jeg har smurt med d vitamin, smurt med aloe vera, smurt med honning osv. jeg har smurt med solkrem… jeg har prøvd å ikke smøre og jeg prøvd å drikke masse vann.. jeg går GAL. Jeg har vært hos fastlege og testa for herpes (den ble negativ), jeg har blitt henvist til hudlege og INGEN har svar. 

jeg fikk dette etter å ha stått i skibakken og trodde jeg fikk kuldesår, men så forsvant det altså ALDRI. 

tips? Jeg føler meg helt lost. Det er kronisk rødt, og noen ganger får jeg en hinne, men denne løsner av seg selv, også er jeg bare rød igjen… det væsker aldri. Det er bare rødt, sårt og hovent. Og ser stygt ut (se bildene)

Hjelp

IMG_6436.thumb.jpeg.45f0660ab931bca4af81859db152bf40.jpegIMG_6434.thumb.jpeg.c0bea6b165115ee2127bfeff48d8c31b.jpeg

Anonymkode: 70d1f...5d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klorhexidin påfulgt av zovirax? 

Selv om det ikke er likt herpes simplex i det hele tatt da…

Anonymkode: c5147...727

Skrevet

Vitaminmangel?

Anonymkode: 5d508...bfe

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Klorhexidin påfulgt av zovirax? 

Selv om det ikke er likt herpes simplex i det hele tatt da…

Anonymkode: c5147...727

Kan jo gi det et forsøk… men siden det ikke er herpes er det kanskje ikke veldig sannsynlig at fungerer? Eller?

ts

Skrevet

Hudkreft?

Anonymkode: 70bbe...b2c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vitaminmangel?

Anonymkode: 5d508...bfe

Nei.. jeg tar b,c, d, e, zink, jern og betakaroten daglig…spiser nok proteiner og grønnsaker ellers,.. drikker melk.. fikk også målt verdiene mine hos legen, de var helt fine… hadde vært så glad hvis det var løsningen… 

ts

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hudkreft?

Anonymkode: 70bbe...b2c

Fikk avslag hos hudlegen. Han nekta å sjekke det fordi det ikke var et slikt sår som kunne samsvare med kreft…  Jeg prøvde å få det gjennom.. dro etter hvert selv til aleris for å få sjekka for hudkreft, men også der fikk jeg risting på hode om at det var vits… mega-frustrerende 

ts

• Hjerte 1
Skrevet

Dette er 100% ikke herpes 😊 For det går over av seg selv etter en stund uansett om man bruker noe mot det eller ei og ikke er det typisk herpes utseende, for det er som oftest blemmer. 

Anonymkode: 4903d...a50

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Prøvd… hjalp ingenting :( altså, jeg forstår virkelig ikke hva jeg strever med som ikke går bort :( 

ts.

Skrevet

Har du prøvd soppkrem som brukes mot ringorm (som er en hudsopp - ikke en orm)?   

Skrevet
Gaia skrev (9 timer siden):

Har du prøvd soppkrem som brukes mot ringorm (som er en hudsopp - ikke en orm)?   

Neeii, men det klør ikke som soppen gjør. Det er bare sårt. Kan vurdere det likevel, brått funker det

ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fikk avslag hos hudlegen. Han nekta å sjekke det fordi det ikke var et slikt sår som kunne samsvare med kreft…  Jeg prøvde å få det gjennom.. dro etter hvert selv til aleris for å få sjekka for hudkreft, men også der fikk jeg risting på hode om at det var vits… mega-frustrerende 

ts

Ville ikke privat hudlege undersøke deg? Gå til en annen, jeg kan bare tenke meg hvor frustrerende og vanskelig dette må være når leger attpåtil bare sender deg ut. 

Anonymkode: 03cc3...492

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ville ikke privat hudlege undersøke deg? Gå til en annen, jeg kan bare tenke meg hvor frustrerende og vanskelig dette må være når leger attpåtil bare sender deg ut. 

Anonymkode: 03cc3...492

Nei.. og likevel måtte jeg betale 2000.- for å ikke bli undersøkt nærmere, men bare høre at det ikke var vits. Helt udugelig… jeg har liksom ikke penger i bøtt og spann for å høre «dette ser jeg ikke noe poeng i å undersøke. Du må bare leve med det» :( 
bytter fastlege snart grunnet flytting, håper ny lege tar meg mer seriøst. Evt en hudklinikk. 

ts. 

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...