AnonymBruker Skrevet 27. februar 2025 #1 Skrevet 27. februar 2025 Hei! Ble diagnostisert med en ganske heftig lungebetennelse for en uke siden. Feberen forsvant etter en dag med antibiotika, og jeg er nå ferdig med hele kuren. Klar over at dere ikke er leger, og jeg skal selvsagt ta det opp med legen når jeg skal inn igjen dit i neste uke. Men hvordan er det meningen at man skal føle seg etter endt kur, og når har dere erfaring med å bli helt bra igjen? Jeg fikk beskjed om å ta raskt kontakt dersom jeg ble dårligere eller ikke var betydelig bedre etter 2 dager på antibiotika - så jeg regner jo med at alt er bra siden jeg er blitt mye bedre og er feberfri. Men det er fremdeles vondt, og jeg har ikke pust til å ta utav oppvaskemaskina engang (metninga er OK, har metningsmåler hjemme). Er dette slikt som bare vil gå seg til over noen uker? Erfaringer? Anonymkode: 17121...76a
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2025 #2 Skrevet 27. februar 2025 (Med vondt mener jeg vel helst ubehagelig - det er ikke snakk om smerter i den forstand) Anonymkode: 17121...76a
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2025 #3 Skrevet 27. februar 2025 Husker mannen min var helt ødelagt, utslitt og sleit med hoste i flere uker etter kuren. Anonymkode: faefa...6c8
monican94 Skrevet 27. februar 2025 #4 Skrevet 27. februar 2025 kan ta litt tid etter lungebetennelse ja, men greit å ta opp med legen så hen kan lytte på lungene etc
Belima Skrevet 27. februar 2025 #5 Skrevet 27. februar 2025 Tok meg ca 2 uker etter ferdig kur å få tilbake nok overskudd til hverdagslivet. Først nå 8 uker, merker jeg at jeg er skikkelig på plussiden. (Lå på sykehus i romjul og nyttår med lungebetennelse)
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2025 #6 Skrevet 27. februar 2025 Takk for tilbakemeldinger! Veldig greit å høre andres erfaringer. Blir litt forvirra over «ta kontakt med lege asap om du ikke er frisk etter antibiotikakur», og «det er vanlig å slite lenge etter lungebetennelse» 🙈 Vanskelig å vite hva «de» definerer som «frisk». men da slapper jeg av med god samvittighet og lar ting gå sin gang så lenge jeg ikke får feber eller noe slikt - så sjekker legen når jeg skal inn igjen på kontroll Anonymkode: 17121...76a 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2025 #7 Skrevet 27. februar 2025 Belima skrev (1 minutt siden): Tok meg ca 2 uker etter ferdig kur å få tilbake nok overskudd til hverdagslivet. Først nå 8 uker, merker jeg at jeg er skikkelig på plussiden. (Lå på sykehus i romjul og nyttår med lungebetennelse) Huff, trist å høre det tok deg så lang tid 😣 Jeg håper jeg er heldigere, siden jeg ikke var like hardt rammet. Godt det går rette veien med deg!😊❤️ Anonymkode: 17121...76a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå