Gå til innhold

Hjelp? Trenger jeg angrepille?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 17 år. 

Går på Cerazette. Har gjort det i ca to mnd. Hadde sex med kjæreste og kondomen sprakk. Blir veldig redd siden jeg er ung. 

Jeg har tatt pillene hver dag, til samme tid. Kun en times variasjon max. Ikke vært syk eller kasta opp og ikke glemt pille. 

Er det trygt? Brukte kondom og den sprakk. 

Burde jeg også ta angrepille? 

Er p stav bedre enn denne pilla jeg tar? 

 

Anonymkode: 64e2f...284

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du hørt om abort?

Anonymkode: 1f000...708

Skrevet

Hei. Snakk med helsesøster eller fastlege. Om du går på pillen og tar den regelmessig så skal det holde. Angrepillen kan faktisk ødelegge for pillen, man skal liksom ikke ta begge deler.

Anonymkode: dadaf...27c

  • Liker 1
Skrevet

Ikke ta angrepille om du allerede går på ppiller, da risikerer du at det blir kluss. 

Om du vil ha sikrere prevensjon enn ppiller kan du ta pstav, eller helst hormonspiral. Det er sikkert, varer i opp til 8 år, og du slipper å være redd for å gjøre noe feil. 

Anonymkode: b09fd...cb5

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg er 17 år. 

Går på Cerazette. Har gjort det i ca to mnd. Hadde sex med kjæreste og kondomen sprakk. Blir veldig redd siden jeg er ung. 

Jeg har tatt pillene hver dag, til samme tid. Kun en times variasjon max. Ikke vært syk eller kasta opp og ikke glemt pille. 

Er det trygt? Brukte kondom og den sprakk. 

Burde jeg også ta angrepille? 

Er p stav bedre enn denne pilla jeg tar? 

 

Anonymkode: 64e2f...284

Om du har brukt pillene slik du skal, så er det i nok. P-piller skal jo være nok alene, og ER nok alene, for de aller aller aller fleste. Folk knuller jo som kaniner "bare" med piller ... da er det sikkert rom for at dere kan gå på en kondom-smell uten at det har noe å si. Og selv om kondomet feilet, så har det beskyttet noe. Selv et sprukket kondom gir mindre sæd i skjeden enn en vanlig utløsning uten.
Dere har vært dobbelt-sikre tidligere ... nå er dere "bare" enkelt-sikre. Det er med andre ord svært lite sannsynlig for at du er gravid. Men om du er usikker, så kan du jo ta en test om en stund.



Merk at statistikker over hvor mange som blir gravide til tross for prevensjon, også inneholder de som bruker prevensjonen feil; tar på kondom feil, tar på for sent, fomler med piller, kaster opp rett etter å ha tatt piller og alle andre ting som kan skje. Bruker man prevensjonsmidlene feil er det helt åpenbart at de ikke virker slik de skal ... men de blir likevel en del av statistikken. Og de drar ned den tilsynelatende eller totale effektiviteten.
Om dere derimot har gjort tingene riktig, er ikke statistikken representativ for dere. Da er både kondom og piller tilnærmet 100% effektive.

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg er 17 år. 

Går på Cerazette. Har gjort det i ca to mnd. Hadde sex med kjæreste og kondomen sprakk. Blir veldig redd siden jeg er ung. 

Jeg har tatt pillene hver dag, til samme tid. Kun en times variasjon max. Ikke vært syk eller kasta opp og ikke glemt pille. 

Er det trygt? Brukte kondom og den sprakk. 

Burde jeg også ta angrepille? 

Er p stav bedre enn denne pilla jeg tar? 

 

Anonymkode: 64e2f...284

Ta en telefon til den som har skrevet resepten din på p pillene og snakk med hen. 
Her er flere ting som må vurderes enn de opplysningene du har gitt i tråden. 

Anonymkode: e3071...108

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...