Gå til innhold

Overnatting og oppkast

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Datteren min sin kusine skal egentlig sove hos oss i morgen da mor skal på jobbmiddag. Nå kastet datteren hennes opp i går kveld, men mor mener at barnet skal på skolen i morgen og da også kan sove over her. Hva ville dere gjort? Jeg tenker jo det er helt uaktuelt når hun kastet opp i går kveld. Er jeg for streng? 
barna er 14 år

Anonymkode: 7a078...59c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Alaenera
Skrevet

Synes ikke du er for streng, og synes for den saks skyld heller ikke at jenta burde gå på skolen i morgen ei heller sove over. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke skole, ikke overnatting. 
si til kusinen din at du forstår det er kjipt å ikke få gått ut som hun vil fordi barnet hennes ble sykt. Men sånn er jo livet!! Mange ganger har jeg blitt hjemme fra ting pga syke barn. Sorry altså. 

Anonymkode: b5d4f...ae3

• Liker 10
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kastet opp onsdag og sove hos dere fredag? Har hun hatt en oppkast og that’s it? Det er ikke omgangssyke og det hadde vært uproblematisk for min del.

Men nå er det jo dine grenser og hva vi andre hadde gjort er vel ikke så relevant? 
Spør du for smittevern-råd så mener jeg det over.

Anonymkode: 0f5c0...e1c

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Kommer helt an på årsaken til oppkast. Er det omgangssyke er det no go. Man kjenner vel sine store barn godt nok til å vite årsaken og kan snakke med de om det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Kastet opp onsdag og sove hos dere fredag? Har hun hatt en oppkast og that’s it? Det er ikke omgangssyke og det hadde vært uproblematisk for min del.

Men nå er det jo dine grenser og hva vi andre hadde gjort er vel ikke så relevant? 
Spør du for smittevern-råd så mener jeg det over.

Man kan fint ha omgangssyke med 1 oppkast. Det skal jeg love deg. 

Anonymkode: 77433...4cc

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men man kan ikke si at dersom noen kaster opp en gang onsdag kveld, og thats it, så kan de ikke komme på avtalt overnatting fredag kveld, det blir for hysterisk. 

• Liker 4
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan vet du det er omgangssyke da? Siden du lover..

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonym90059005 skrev (5 minutter siden):

Men man kan ikke si at dersom noen kaster opp en gang onsdag kveld, og thats it, så kan de ikke komme på avtalt overnatting fredag kveld, det blir for hysterisk. 

Ta her

hvis det kun er en middag som uteblir så tar man ikke den sjangsen tenker jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei

Datteren min sin kusine skal egentlig sove hos oss i morgen da mor skal på jobbmiddag. Nå kastet datteren hennes opp i går kveld, men mor mener at barnet skal på skolen i morgen og da også kan sove over her. Hva ville dere gjort? Jeg tenker jo det er helt uaktuelt når hun kastet opp i går kveld. Er jeg for streng? 
barna er 14 år

Jeg hadde sagt at det ikke går. Jeg er utrolig streng på det når det kommer til potensiell omgangssyke. At mor mener hun kan sove hos dere hadde jeg sagt at det er ikke opp til henne å bestemme men jeg. 

Anonymkode: 2071c...8af

• Liker 2
Skrevet

Hun kastet opp onsdag kveld? Da har det jo gått 48 timer innen hun skal overnatte hos dere i morgen så jeg synes det er rimelig hysterisk å si nei til dette med bakgrunn i oppkastet. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Arkana skrev (Akkurat nå):

Hun kastet opp onsdag kveld? Da har det jo gått 48 timer innen hun skal overnatte hos dere i morgen så jeg synes det er rimelig hysterisk å si nei til dette med bakgrunn i oppkastet. 

Ja men de skal henge sammen fra etter skolen i morgen egentlig, de slutter 1330. Så er god tid til å bli smittet

AnonymBruker
Skrevet

Det går heelt fint an å ha omgangssyke med kum oppkast en gang, og deretter smitte hele familien. Vår erfaring tilsier også at man er smittsom mye lenger enn de 48t. Så jeg hadde ikke villet ha overnatting 

Anonymkode: 37317...6aa

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ta her

hvis det kun er en middag som uteblir så tar man ikke den sjangsen tenker jeg. 

Det uteblir da også et overnattingsbesøk for din datter og kusinen, eller er barnas ønsker uviktig i ditt liv?

Men du har jo tydeligvis bestemt deg, ikke vits å spørre her da, så får du tåle å oppleves som urimelig og hysteriskn

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi overholder 48 timer. Hvis hun i morgen kveld har vært symptomfri siden onsdag kveld hadde det vært greit. Hvis ikke, null sjangs. 

Regelen for så store barn er 24 timer så skole er vel innafor om hun har vært symptomfri så lenge. Jeg hadde ikke tatt i mot overnatting etter 24 timer, men der følger hun i det minste regelverket.

Anonymkode: 20d22...3c1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja men de skal henge sammen fra etter skolen i morgen egentlig, de slutter 1330. Så er god tid til å bli smittet

Hvorfor fisker du etter bekreftelse her når du allerede har bestemt deg?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke du er streng, syns du er helt psycho 😂

Anonymkode: 695bf...67a

• Liker 4
  • Nyttig 5
Gjest Lars1009
Skrevet

14-åringer kan jo være alene hjemme lenge.

AnonymBruker
Skrevet

Man kan smitte lenger enn 48 timer om det er omgangssyke. Vi hadde en gang vært friske 4 døgn og smitta familie.

Anonymkode: 6fae0...780

• Liker 2
Skrevet

Man kan fint ha omgangssyke og kaste opp bare en gang. Men min erfaring er at om det kun var en gang, og formen har vært fin ellers, så har det stort sett ikke vært omgangssyke. Det kan være noe så enkelt som at man har spist noe man rett å slett ikke har tålt. 

Men dette må du nesten kjenne på selv, jeg hadde ikke hatt overnatting, da ingen vil ha omgangssyken i hus. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...