Gå til innhold

Psorias? Eller noe annet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når jeg var 16 fikk jeg plutselig utslett utslett over hele kroppen, og måtte smøre med kortison og fuktighetskrem. Leggene var værst, og det klødde vanvittig. Dette forsvantså helt, og kom tilbake en gang bare på overkroppen etterpå. Så har jeg bare hatt samme type utslett når jeg dusjer i varmt varm, men når kroppen roer seg ned går det bort. I midten av 20- årene bleket jeg håret en del år, og på slutten tror jeg hodebunnen fikk en reaksjon. Nå er jeg 32 år, og hodebunnen er rød og klør en del. Har brukt en shampoo fra apoteket, og en olje/vann som gir fuktighet. Det har gått litt opp og ned, men for 2 uker siden flyttet jeg fra Vestlandet til Østlandet - hvor det er mye kaldere, og hodebunnen har ikke vært god. Jeg må nok ta en tur til legen igjen, men jeg tenkte å høre om noen her hadde noe erfaring? 

Min mor har psorias som tidligere har spredd seg en del i hodebunnen når hun har stressende perioder, så derfor jeg tenker det kan være det. Men da trenger jeg kanskje kortison for at det skal gå bort skikkelig? 

Anonymkode: 7b00f...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis du er i tvil så bestiller du en time med fastlegen. 
Om legen tror det er psoriasis så kan han henvise til hudlege om du vil ha et skikkelig opplegg med behandling .  
Psoriasis kommer ikke plutselig pga en varm dusj og forsvinner like etterpå . 
Den kommer gjerne gradvis med flere og flere røde flekker med tørr skorpe . 
Det er mange som kun har psoriasis i hodebunnen , men det er klokt å oppsøkte lege om du blir mere og mere plaget 

Anonymkode: 7cefc...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...