Gå til innhold

Frekke legesekretærer

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Noen?

Anonymkode: fefc6...d52

Jeg oppfatter det som at det er travelt. Har selv brukt uttrykket i den sammenheng og håper ingen har trodd at jeg mener "nå er jeg så sint at jeg koker" 😳 når det jeg sier er "nå er det mye som skjer her".

Anonymkode: efcd7...f4c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for oppklaring. Jeg var ikke klar over at leger på legekontorer opererte vekk føflekker, og heller ikke klar over at den prosessen tok så lang tid.

Anonymkode: 3066c...f9c

Hos fastlegen tar de bare akkurat føflekken, et lite inngrep. Det er rutine å sende inn alle føflekker til undersøkelse på lab, for å sjekke for kreft. Og er det en viss type kreft (det finnes flere) med fare for spredning, må man inn på sykehus og undergå en større operasjon der de opererer vekk mer hud rundt der føflekken satt.

Jeg har hatt to føflekker med to forskjellige krefttyper i. Den ene måtte jeg inn på Rikshospitalet for å fjerne en del mer hud, pga krefttypen var av en litt hissigere type med fare for spredning. Husker dessverre ikke hva den het.

Den andre hadde ikke spredningsfare og det var tilstrekkelig å bare fjerne selve føflekken.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

«Nå koker det til meg her» hvordan tolkes den da?

At mangen ringer på de ulike linjene, sikkert og kø framfor glassveggen

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Det virker som du og ts er de eneste i denne tråden som aldri har hørt begrepet før. Dumt å bli snurt og tolke alt i verste mening bare fordi man har begrenset begrepsforståelse. Da er det bedre å spørre en voksen/opplyst før man hisser seg opp.

Anonymkode: 2f5bf...26b

Eg sa prosit  til en mann på over 50 og han hadde aldri hørt det før. Det er helt sant. Mannen driver eget firma og har millioner på bok.

Endret av Pilleville
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Å koke betyr jo at hun er sint… Sint pga en pasient ringer og stiller spørsmål… 

Å koke kan og betyr at det er hektisk.

Anonymkode: cf487...e32

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

De som er utdannet legesekretær og i jobb på legekontor får lisens og bruker den beskyttede tittelen Helsesekretær. 

Her har vi helt tydelig med en eller flere som føler seg og tror de er bedre enn alle andre, særlig dem som er eldre enn dem selv. Dette er kvinnearbeidsplasser, og mange unge kommer inn på arbeidsplasser og tror de skal revolusjonere arbeidsplassene fordi de er verdensmestre. Dette gjelder ikke bare legekontor, sykehus og andre arbeidsplasser men stort sett over hele fjøla. Noe som går igjen i tråd etter tråd, på Karriere underforumet. 

Så gratulerer, du tråkket rett i salaten. 

Anonymkode: 0dde8...6e9

Der sa du det riktig! Takk 🙏

Anonymkode: 90873...b0d

• Liker 1
Skrevet
Brunhilde skrev (10 timer siden):

Jeg har brukt samme legekontor i over 30 år og aldri har jeg opplevd at helsesekretærene har vært noe annet enn hyggelige, uansett alder!

Det er ikke et nytt uttrykk og det er heller ikke bare forbundet med arbeidslivet, så jeg tror rett og slett at du må innse at du feiltolket situasjonen. 

Da har du rett og slett vært heldig. Jeg ga opp hele helsevesenet etter å ha sett hvordan disse 58+ damene tror de eier alle. De skal ha kreditt for andres jobb, men selv ikke gjøre en dritt! Hos oss ville de bare sitte på telefonen og helst bare svare de telefonene de orket. Men når pasientene kom så var de leger, skulle snakke så fint og dele sin erfaring osv. men de lagde kvalme for oss kollegaer. Jeg holdt ut i 4 år på en plass men flere av jentene stakk før 6 mnd fordi de ikke fant seg i dette. Jeg ble tilbydd ekstra lønn men jeg valgte å dra. Ble for tungt med dobbelt spill. 

• Liker 1
Skrevet

Vi har en her også på mitt legekontor. Når hun svarer, spør jeg "Er det flere som sitter og tar telefonen nå". Svarer hun "ja", så sier jeg "Ok, da legger jeg på og prøver å ringe en gang til". Idiotiske folk finnes overalt - det er ingen særegen egenskap for sekretær. 

Anonymkode: adb38...313

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har en her også på mitt legekontor. Når hun svarer, spør jeg "Er det flere som sitter og tar telefonen nå". Svarer hun "ja", så sier jeg "Ok, da legger jeg på og prøver å ringe en gang til". Idiotiske folk finnes overalt - det er ingen særegen egenskap for sekretær. 

Anonymkode: adb38...313

Dette er så fælt. På de 10 årene jeg jobbet på legekontor kan jeg ærlig informer at jeg fikk så vondt at pasienter ble behandlet dårlig, ingen ringer legen fordi de vil, de ringer stort sett når de må ha helsehjelp. Men når de må grue seg til å ringe da er det ikke greit! 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Hos fastlegen tar de bare akkurat føflekken, et lite inngrep. Det er rutine å sende inn alle føflekker til undersøkelse på lab, for å sjekke for kreft. Og er det en viss type kreft (det finnes flere) med fare for spredning, må man inn på sykehus og undergå en større operasjon der de opererer vekk mer hud rundt der føflekken satt.

Jeg har hatt to føflekker med to forskjellige krefttyper i. Den ene måtte jeg inn på Rikshospitalet for å fjerne en del mer hud, pga krefttypen var av en litt hissigere type med fare for spredning. Husker dessverre ikke hva den het.

Den andre hadde ikke spredningsfare og det var tilstrekkelig å bare fjerne selve føflekken.

Ah okey :)

Håper du er kvitt de for godt.

Anonymkode: 3066c...f9c

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ehhh? Har du noe belegg for dette? Det var vel noe av det dummeste (ja, faktisk) jeg har lest her inne 🤣🙈

Anonymkode: 173d6...552

Ja det gjelder ikke vårt legekontor med både hyggelige leger og helsesekretærer.

Anonymkode: 1ad36...b94

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Noen?

"Her er det veldig travelt", tolker jeg det som.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har ikke opplevd frekk helsesekretær, men bedrevitende, som er ganske irriterende.

Etter en liten operasjon i fjor, har jeg vært på sykehuset til kontroll hver 3 eller 6 mnd. Sist jeg var til kontroll var i januar, å legen sa da at jeg ikke trengte å komme til kontroll igjen før etter sommeren, hvis jeg da ikke fikk symptomer/ plager som måtte undersøkes, da skulle jeg ringe.

Jeg fikk jo selvsagt plager og ringte sykehuset som avtalt med legen. Jeg fortalte hun jeg snakket med hva det gjaldt og hun sa da at jeg ikke skulle tilbake før etter sommeren, så jeg fikk nesten vente til da å at jeg neppe ville bli prioritert. Jeg sa at legen hadde sagt at jeg skulle ringe om noe oppsto, å at det var nettopp det jeg gjorde. Hun sa at hun kunne legge en notis hos legen, så fikk han ta en vurdering. Det gikk en liten halvtime, så fikk jeg SMS om time til uken, det lå også innkalling på Helsenorge på samme tid. Jeg vet at jeg blir prioritert, men orket ikke å ta den diskusjonen med hun bedrevitende helsesekretæren. 

Anonymkode: e56e3...0ec

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Har ikke opplevd frekk helsesekretær, men bedrevitende, som er ganske irriterende.

Etter en liten operasjon i fjor, har jeg vært på sykehuset til kontroll hver 3 eller 6 mnd. Sist jeg var til kontroll var i januar, å legen sa da at jeg ikke trengte å komme til kontroll igjen før etter sommeren, hvis jeg da ikke fikk symptomer/ plager som måtte undersøkes, da skulle jeg ringe.

Jeg fikk jo selvsagt plager og ringte sykehuset som avtalt med legen. Jeg fortalte hun jeg snakket med hva det gjaldt og hun sa da at jeg ikke skulle tilbake før etter sommeren, så jeg fikk nesten vente til da å at jeg neppe ville bli prioritert. Jeg sa at legen hadde sagt at jeg skulle ringe om noe oppsto, å at det var nettopp det jeg gjorde. Hun sa at hun kunne legge en notis hos legen, så fikk han ta en vurdering. Det gikk en liten halvtime, så fikk jeg SMS om time til uken, det lå også innkalling på Helsenorge på samme tid. Jeg vet at jeg blir prioritert, men orket ikke å ta den diskusjonen med hun bedrevitende helsesekretæren. 

Og du vet at tittelen til den du snakket med var helsesekretær? 
Kunne like gjerne vært en sykepleier eller en med en annen tittel. 
Noen er slik at de tror at alt som bærer en vaskebøtte driver med rengjøring. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Og du vet at tittelen til den du snakket med var helsesekretær? 
Kunne like gjerne vært en sykepleier eller en med en annen tittel. 
Noen er slik at de tror at alt som bærer en vaskebøtte driver med rengjøring. 

Sykepleierne har nok ikke tid til å sitte ned å ta seg av innkomne anrop, det er det de har sekretærer til. Men skulle det nå være en sykepleier som var satt til å ta tlf, så er det enda værre at denne fortalte meg at jeg nok måtte vente til etter sommeren til tross for at jeg hadde fått plager jeg ikke skal ha. 

• Nyttig 1
  • 3 måneder senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.2.2025 den 10.06):

Noen som opplever at legesekretærer er frekke og har byttet fastlege pga det? Jeg har en ok lege men blir møtt med så mye frekkhet og hån når jeg snakker med sekretær. Sitter her og er helt sjokkert over oppførselen til en sekretær, hun var så ufin bare av at jeg stilte et spørsmål. Nå koker det her så hun. Alle vet jo hva det betyr… Jeg vurderer å bytte fastlege til et helt annet kontor pga den sekretæren er alltid nedlatende og ufin mot meg. Dagen her ble helt ødelagt pga det der. 

Jeg har opplevt 1 ukoselig en men enda verre en lege (som var vikar for fastlegen) 3 gangen jeg dro dit for jeg følte han ikke hjelp meg godt nok. 3 gangen jeg var inne og ventet sa han «Væresgod og så på meg» jeg gikk etter for trodde det var meg men rart han ikke sa navnet.? Så følte jeg at det var damen foran han som han mente så jeg gikk igjen. Han kom tilbake og sa «Ja du får komme da».. han var bare sarkastisk ekkel og syntes det var uproffosjonelt måten han var på så var irritert. Håper flere har hatt sånne opplevelser så jeg ikke føler meg som verdens rareste menneske🥺

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...