Gå til innhold

Frekke legesekretærer

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Selvsagt er begrepet ment som hun er sint på TS. Aldri hørt begrepet som at det er mye å gjøre/mye som skjer.

Anonymkode: c66df...010

Det virker som du og ts er de eneste i denne tråden som aldri har hørt begrepet før. Dumt å bli snurt og tolke alt i verste mening bare fordi man har begrenset begrepsforståelse. Da er det bedre å spørre en voksen/opplyst før man hisser seg opp.

Anonymkode: 2f5bf...26b

• Liker 7
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun som jobber på legesenteret jeg bruker er skikkelig fæl. Sånn, skulle aldri ha jobbet med mennesker-fæl. Fastlegen min er så vanvittig bra at jeg ikke har noen planer om å bytte, det er jo uansett det viktigste. Men jeg har flere ganger tenkt tanken om at hun ikke er egnet for jobben sin.

Anonymkode: bd222...1ed

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nå koker det her så hun. Alle vet jo hva det betyr… 

Anonymkode: fefc6...d52

Alle bortsett fra du tydeligvis.

Stakkars helsesekretærer, de må være noen av de mest tålmodige vi har.

Anonymkode: e4d60...e2b

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Unnskyld meg dere som mener at hu kanskje var frekk fordi det var travelt på legekontoret glemmer at man skal være profesjonell på jobb, alle pasienter skal behandles med respekt.

jeg jobbet som legesekretær før, jobbet på et legekontor med en forferdelig frekk lege, som behandlet oss som dritt, snakket frekt, ringte til oss og bare klaget over hvor dritt lei hu var over at vi eksisterte. Det var tøft, vi grein både på jobb, på do eller når vi gikk hjem. Men det gikk aldri ut over en eneste pasient. 

kjenner mange sekretærer som mener de kan være frekke mot pasienter som maser eller krever for mye men det er jeg heler ikke enig i. Jeg var heler opptatt av å forklare de at jeg gjerne vil hjelpe men legen har ikke flere timer og da får jeg ikke hjulpet de. Men flere av kollegene mine gikk til angrep og mente vi måtte forsvare oss selv. 

send inn klage til legen angående sekretærens oppførsel 

Anonymkode: 90873...b0d

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er bare å google “nå koker det” så får man opp en drøss med saker der uttrykket er brukt. Ingen av sakene indikerer at noen er sinte, ei heller i disse to eksemplene: 

IMG_9702.jpeg

IMG_9701.jpeg

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Noen som opplever at legesekretærer er frekke og har byttet fastlege pga det? Jeg har en ok lege men blir møtt med så mye frekkhet og hån når jeg snakker med sekretær. Sitter her og er helt sjokkert over oppførselen til en sekretær, hun var så ufin bare av at jeg stilte et spørsmål. Nå koker det her så hun. Alle vet jo hva det betyr… Jeg vurderer å bytte fastlege til et helt annet kontor pga den sekretæren er alltid nedlatende og ufin mot meg. Dagen her ble helt ødelagt pga det der. 

Hvordan vet du at dette var en legesekretær, ikke en sykepleier, ikke en bioingeniør, eller som det høyst sannsynlig har vært; en helsesekretær? 

En slik tråd som denne, der en hel yrkesgruppe ble uthengt og omtalt i negative ordelag var det og for noen uker siden. 

Kan det være du, ts, som ikke er god på samspill med andre mennesker? Vi hører nemlig ikke den andres syn på saken, vi hører ingenting om hva ditt spørsmål var eller hvordan dette ble stilt, om her i det hele tatt har vært en situasjon? 

Anonymkode: 0dde8...6e9

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan vet du at dette var en legesekretær, ikke en sykepleier, ikke en bioingeniør, eller som det høyst sannsynlig har vært; en helsesekretær? 

En slik tråd som denne, der en hel yrkesgruppe ble uthengt og omtalt i negative ordelag var det og for noen uker siden. 

Kan det være du, ts, som ikke er god på samspill med andre mennesker? Vi hører nemlig ikke den andres syn på saken, vi hører ingenting om hva ditt spørsmål var eller hvordan dette ble stilt, om her i det hele tatt har vært en situasjon? 

Beklager men nå er det slik at mange legesekretærer er gamle snart pensjonister, de jobber fordi de MÅ. De ønsker ikke å lære mer, ønsker ikke forandringer og kunne ikke gitt mer faen i jobben din. Så tror ts stakkar har havnet i en kjip situasjon med en som har gitt opp jobben. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Beklager men nå er det slik at mange legesekretærer er gamle snart pensjonister, de jobber fordi de MÅ. De ønsker ikke å lære mer, ønsker ikke forandringer og kunne ikke gitt mer faen i jobben din. Så tror ts stakkar har havnet i en kjip situasjon med en som har gitt opp jobben. 

Ehhh? Har du noe belegg for dette? Det var vel noe av det dummeste (ja, faktisk) jeg har lest her inne 🤣🙈

Anonymkode: 173d6...552

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og så kan det tenkes at denne personen var profesjonell og saklig, sa “nå koker det her” (=nå er det veldig travelt her), mens ts er nærtagende og tolker ting i verste mening.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Trenger en lege flere timer på å se på en føflekk? 

Anonymkode: 3066c...f9c

Jeg skrev i innlegget mitt at legen ønsket å fjerne føflekken med en gang, så du har lest feil hvis du trodde at han bare skulle se på den.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Legesekretærer som skulle jobbe på et legekontor, har faktisk ikke tittelen legesekretær lengre, den tittelen er utgått på dato for over 20. år siden. Følger du med i verden, eller? 
Så, Hvem snakker du egentlig om her? 
Jeg tror enten denne tråden er basert på oppdiktet historie for å provosere, på lik linje med den andre tilsvarende tråden, for noen uker siden, eller som flere så dekkende skriver: ts er hårsår, .og tolker ord og vendinger i absolutt verste mening. 
Merk deg og en ting, noen blir aldri fornøyde og bytter lege slik andre bytter sokker. 

Ehhh? Har du noe belegg for dette? Det var vel noe av det dummeste (ja, faktisk) jeg har lest her inne 🤣🙈

Da kan du i,ulik ha lest mer enn denne tråden her inne, noen gang. 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er helsesekretær selv. Gå innom å se legesenter rundt der du bor. Du vil finne minst 1 58+ år gammel på hvert legekontor. Spør de unge sekretærene hvor tøft det er for de! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Legesekretærer som skulle jobbe på et legekontor, har faktisk ikke tittelen legesekretær lengre, den tittelen er utgått på dato for over 20. år siden. Følger du med i verden, eller? 
Så, Hvem snakker du egentlig om her? 
Jeg tror enten denne tråden er basert på oppdiktet historie for å provosere, på lik linje med den andre tilsvarende tråden, for noen uker siden, eller som flere så dekkende skriver: ts er hårsår, .og tolker ord og vendinger i absolutt verste mening. 
Merk deg og en ting, noen blir aldri fornøyde og bytter lege slik andre bytter sokker. 

Da kan du i,ulik ha lest mer enn denne tråden her inne, noen gang. 

Jeg er helsesekretær selv. De som ble utdannet som legesekretær for 100 år siden kaller seg ofte det samme. (Av erfaring) derfor kaller jeg de legesekretærer. 

det er dessverre veldig veldig mange av de eldre sekretærene som skaper dårlig miljø. Så jeg har jobbet på 3 legekontor, hatt mange lærlinger og vet godt hva jeg snakker om. 

• Liker 1
Skrevet
Tough cookie skrev (15 minutter siden):

Jeg skrev i innlegget mitt at legen ønsket å fjerne føflekken med en gang, så du har lest feil hvis du trodde at han bare skulle se på den.

Jeg klarte å lese forbi den delen der du skrev at legen ønsket å fjerne den også. 

My bad :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg klarte å lese forbi den delen der du skrev at legen ønsket å fjerne den også. 

My bad :)

Skjønte det🙂

Skrevet
Million skrev (8 timer siden):

Nei, det kan bety at det er stor pågang, mange telefoner, mange henvendelser på pc, mange på venterommet.... og alle vil ha svar på noe. Det koker, det er travelt som bare det og mye å gjøre.

Hadde aldri tolket det som at hun var sint, om en person på jobb sa at det koker her nå. Det betyr veldig MYE Å GJØRE!

Enig. Om man blir sur eller fornærmet for at noen sier dette så er det ikke rart det blir konflikter :ler: 
Aldri opplevd at noen sier det og mener de er sinte når det gjelder i slike sammenhenger :ler: 

Anonymkode: edb4e...32c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er helsesekretær selv. De som ble utdannet som legesekretær for 100 år siden kaller seg ofte det samme. (Av erfaring) derfor kaller jeg de legesekretærer. 

det er dessverre veldig veldig mange av de eldre sekretærene som skaper dårlig miljø. Så jeg har jobbet på 3 legekontor, hatt mange lærlinger og vet godt hva jeg snakker om. 

De som er utdannet legesekretær og i jobb på legekontor får lisens og bruker den beskyttede tittelen Helsesekretær. 

Her har vi helt tydelig med en eller flere som føler seg og tror de er bedre enn alle andre, særlig dem som er eldre enn dem selv. Dette er kvinnearbeidsplasser, og mange unge kommer inn på arbeidsplasser og tror de skal revolusjonere arbeidsplassene fordi de er verdensmestre. Dette gjelder ikke bare legekontor, sykehus og andre arbeidsplasser men stort sett over hele fjøla. Noe som går igjen i tråd etter tråd, på Karriere underforumet. 

Så gratulerer, du tråkket rett i salaten. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skal man sende klage fordi man ikke har et så godt ordforråd?

Anonymkode: b1b1a...988

Jeg har et godt ordforråd. Men akkurat det uttrykket er meg bekjent kun brukt som i sinne. Dog har jeg ikke vært i arbeidslivet på mange år. Så det kan hende det er derfor jeg ikke er kjent med slike uttrykk. Aldri hørt det før, annet enn i forbindelse med at man koker/er sint.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er helsesekretær selv. Gå innom å se legesenter rundt der du bor. Du vil finne minst 1 58+ år gammel på hvert legekontor. Spør de unge sekretærene hvor tøft det er for de! 

Jeg har brukt samme legekontor i over 30 år og aldri har jeg opplevd at helsesekretærene har vært noe annet enn hyggelige, uansett alder!

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg har et godt ordforråd. Men akkurat det uttrykket er meg bekjent kun brukt som i sinne. Dog har jeg ikke vært i arbeidslivet på mange år. Så det kan hende det er derfor jeg ikke er kjent med slike uttrykk. Aldri hørt det før, annet enn i forbindelse med at man koker/er sint.

Det er ikke et nytt uttrykk og det er heller ikke bare forbundet med arbeidslivet, så jeg tror rett og slett at du må innse at du feiltolket situasjonen. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hadde hun sagt at "Nå koker jeg over" eller "det koker inni meg" så kunne det kanskje vært sinne det var snakk om, eller stress og varme. Alt kommer an på kontekst.

Nå som du har fått en oppklaring på hva uttrykket betyr, at hun hadde det veldig travelt med mange baller i luften, synes du fortsatt hun var frekk?

Dette er for øvrig ikke et nytt uttrykk, og hvis du har lest en avis eller sett på nyhetene ila. livet så ville man ha fått det med seg.

Anonymkode: 03d8c...2e6

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...