Gå til innhold

Frekke legesekretærer

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selvsagt er begrepet ment som hun er sint på TS. Aldri hørt begrepet som at det er mye å gjøre/mye som skjer.

Anonymkode: c66df...010

Da har du ikke hørt mye, er jeg redd. Jeg har hørt det uttrykket i en mannsalder. "Det koker her" sagt av stressede, overarbeidede personer i kampens hete. Der det er fullt av folk, kan man si at det f.eks. "det kokte på dansegulvet". Mye som pågikk, masse. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gøy at denne dukka opp i dag. Jobba i helsevesenet sjølv. Som helsesekretær ; og brukte ordrett ordet i dag i setninga  «Du, eg beklaga at du måtte vente, det koka litt for meg i dag då vi er 2 av 7 på jobb, men no er eg her kun for deg, så la meg hjelpe deg». Og eg var overhode ikkje sint på det stakkars menneske som hadde prøvd å få tak i oss for å avlyse timen då den og, som alle andre hadde fått influensa. 

Anonymkode: 5d75b...b44

• Liker 6
  • Hjerte 5
Skrevet

Opplevd det samme på 2 forskjellige legekontorer. Frekke, snerpete kjerringer som omtrent skjeller en ut fordi man tar kontakt. Er ufine, brå og skremmer vettet av både barn og voksne. Synes det er en skam. 

Anonymkode: efcd7...f4c

• Liker 5
Skrevet

Ikke min egen lege, der kan jeg heldigvis ordne det meste digitalt. 

Men jeg har en jobb der jeg relativt ofte må kontakte ulike fastleger. Mitt anslag er at 80% av sekretærene er så uspiselige/livstrøtte/utbrente at de ikke har noe å gjøre i en kundeservicefunksjon, 10% snakker ikke norsk - gjerne i kombinasjon med å være uspiselige og de siste 10% er imøtekommende og profesjonelle. 

Vil anta det har noe med kvalifikasjonskrav, arbeidsforhold og lønnsnivå å gjøre.

Anonymkode: f1c8d...fc5

• Liker 4
Skrevet

Så kravstore og frekke norske pasienter er så forstår jeg meg veldig godt på legesekretærer! Alle her liker å tro at «nei JEG er ikke frekk» men skal love deg at du er det, det er ikke uten grunn til at du blir behandlet på en sånn måte av sekretæren når hun sikkert bare speiler din oppførsel! 

Anonymkode: 0bdd7...c60

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så kravstore og frekke norske pasienter er så forstår jeg meg veldig godt på legesekretærer! Alle her liker å tro at «nei JEG er ikke frekk» men skal love deg at du er det, det er ikke uten grunn til at du blir behandlet på en sånn måte av sekretæren når hun sikkert bare speiler din oppførsel! 

Nei jeg var nok ikke det

Anonymkode: fefc6...d52

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvor gjør man det… Er ikke mulig å sende melding direkte til legen.

Du kontakter kommunen og får mailadresse til kommunelegen, og sender klage dit. Ufyselige mennesker møter man på i de fleste yrker, men en helsesekretær skal være lydhør. Jeg har selv meldt fra om en helsesekretær, både til fastlegen (muntlig), og til kommunelegen. 

Anonymkode: 9d793...349

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

«Nå koker det til meg her» hvordan tolkes den da?

Noen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kontakter kommunen og får mailadresse til kommunelegen, og sender klage dit. Ufyselige mennesker møter man på i de fleste yrker, men en helsesekretær skal være lydhør. Jeg har selv meldt fra om en helsesekretær, både til fastlegen (muntlig), og til kommunelegen. 

Ja tror jeg heller bare forholder meg via mail heretter. Det må vel gå. Så slipper jeg å forstyrre de sekretærene også. Verste jeg vet er å måtte være til bry. 

Skrevet

Jeg tror, som de fleste andre her, at du har misforstått. 

Hun mente at det var veldig travelt akkurat nå. 

Anonymkode: ba097...b98

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De må sikkert forholde seg til mange som er ufine. Det må de fleste i slike funksjoner. Problemet er når de lar det gå ut over alle andre som ringer, hvilket er utbredt.

Anonymkode: f1c8d...fc5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen?

Det er jo noen som har svart på det, og jeg er helt enig i det denne personen svarte. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er litt satt ut av at flere ikke kjenner til det uttrykket. Det er jo helt vanlig å bruke, og jeg bruker det ofte selv. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har kanskje med lege/legekontor å gjøre 1 gang hvert 8. år ellernoe, i gjennomsnitt. Så jeg ringer ikke akkurat ned telefonen der.

Da jeg hadde skadet ryggen, ble jeg avvist av sekretær. Rygg var da ikke noe lege tok seg av  Nei jeg fikk bare komme meg til kiropraktor. Lege kunne ikke gjøre noe.

Jeg måtte jo selvsagt ha sykemelding og røntgen osv, og da jeg omsider fikk legetime 1 uke senere skjønte ikke legen en dritt av at sekretær hadde bedt meg dra til kiropraktor.

Utover det, opplever jeg de alltid som helt sykt frekke og knappe. Det er alltid ubehagelig nå ringe, for de bjeffer og er sure i telefon. 

Var samme i ene resepsjonen på et legekontor også. De skulle gjerne ha deg til å stå og forklare detaljert foran hele venterommet om hvorfor du måtte ha legetime/hjelp osv. 

Anonymkode: 230a0...21d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Noen?

At det er travelt og mye å gjøre hos henne

Anonymkode: 9200a...694

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Skal man sende klage fordi man ikke har et så godt ordforråd?

Anonymkode: b1b1a...988

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hørt uttrykket "nå koker det her" når det hektisk og mye å gjøre. Tror du er litt nærtagen, TS. Ikke bare litt heller, forresten.

Anonymkode: 8a83e...0d6

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Å koke betyr jo at hun er sint… Sint pga en pasient ringer og stiller spørsmål… 

Nei, “nå koker det her”, kan bety at det er stor pågang på telefonen/i luken.

Anonymkode: 2f5bf...26b

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Million skrev (6 timer siden):

Den du siterer mente sikkert at legen skulle operere vekk føflekken med det samme, og ikke vente.

Jeg har operert vekk føflekker to ganger, og begge var kreft i. Det tok lenger tid enn hva en vanlig legetime er estimert til, så hvis den du siterer var der sent på dagen, kan legen ha trengt den gjenværende tiden til inngrepet.

Takk for oppklaring. Jeg var ikke klar over at leger på legekontorer opererte vekk føflekker, og heller ikke klar over at den prosessen tok så lang tid.

Anonymkode: 3066c...f9c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Selvsagt er begrepet ment som hun er sint på TS. Aldri hørt begrepet som at det er mye å gjøre/mye som skjer.

Anonymkode: c66df...010

Begrepsforståelse er ikke din sterke side...............

Anonymkode: 86724...415

• Liker 7
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...