AnonymBruker Skrevet 26. februar 2025 #1 Skrevet 26. februar 2025 Leste på nettet at man blir innkalt til helseundersøkelse etter man har fylt 40. Stemmer dette? Jeg hadde ikke hørt om det før. Anonymkode: ee027...c2a
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2025 #3 Skrevet 26. februar 2025 Rart det sto da. Men samme det. Anonymkode: ee027...c2a
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2025 #4 Skrevet 26. februar 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Leste på nettet at man blir innkalt til helseundersøkelse etter man har fylt 40. Stemmer dette? Jeg hadde ikke hørt om det før. Anonymkode: ee027...c2a Det står alt mulig rart «på nettet». Inkludert, men ikke begrenset til, en hel mengde informasjon det er helseskadelig eller dødelig å følge. Om du skal hente informasjon fra nettet må du derfor alltid identifisere og oppsøke kilden oppgitt. Oppgis ingen kilde? Anta det er rent vrøvl. Anonymkode: bb398...507 7
Ullvott Skrevet 26. februar 2025 #5 Skrevet 26. februar 2025 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Rart det sto da. Men samme det. Anonymkode: ee027...c2a Kontekst kan kanskje være av en viss nytte her... Hvor sto dette? Når var nettsiden fra? I hvilken sammenheng var det skrevet? Gjelder det et bestemt geografisk område? Et bestemt tidsrom? Kan det være noe om denne du har kommet over? I så fall er det noen år siden 😉 Endret 26. februar 2025 av Ullvott 2 1
Million Skrevet 26. februar 2025 #6 Skrevet 26. februar 2025 Jeg ble ikke innkalt automatisk i den alderen i alle fall. Men jeg er jo over 50 nå, så det kan jo ha kommet noe nytt, selv om jeg betviler. 40 er vel ikke akkurat noen kritisk periode i et menneskes liv helsemessig sett? Så hvorfor skulle den sterkt belastede fastlegetjenesten unødvendig kalle inn tusenvis av antageligvis friske mennesker? Det høres usannsynlig ut.
Snabeltann Skrevet 26. februar 2025 #7 Skrevet 26. februar 2025 (endret) Er det saminor-undersøkelsen du tenker på, kanskje? https://uit.no/research/saminor_no Endret 26. februar 2025 av Snabeltann
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2025 #8 Skrevet 26. februar 2025 Noen bedrifter har slike rutiner i sin bedriftshelsetjeneste, ja. Men er ikke vanlig å bli kalt inn av fastlegen. Anonymkode: 42bf8...8e6
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2025 #9 Skrevet 26. februar 2025 Snabeltann skrev (6 minutter siden): Er det saminor-undersøkelsen du tenker på, kanskje? https://uit.no/research/saminor_no Mulig det. Anonymkode: ee027...c2a
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2025 #10 Skrevet 26. februar 2025 Ullvott skrev (8 minutter siden): Kontekst kan kanskje være av en viss nytte her... Hvor sto dette? Når var nettsiden fra? I hvilken sammenheng var det skrevet? Gjelder det et bestemt geografisk område? Et bestemt tidsrom? Kan det være noe om denne du har kommet over? I så fall er det noen år siden 😉 Det kan hende. Anonymkode: ee027...c2a
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2025 #11 Skrevet 26. februar 2025 Denne og. Men den så jo litt gammel ut egentlig. Anonymkode: ee027...c2a
Ullvott Skrevet 26. februar 2025 #12 Skrevet 26. februar 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Denne og. Men den så jo litt gammel ut egentlig. Anonymkode: ee027...c2a Dette er en brosjyre som tilhører samme undersøkelse som jeg lenket til. Den er gammel, ja. Det står 1988 med knøttliten skrift i kanten.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2025 #13 Skrevet 26. februar 2025 Nei man blir ikke kalt inn. Mange bedrifter hadde helseundersøkelse 1 gang i året tidligere. Vet ikke om det er slik i dag. Alle ble kalt inn til bedriftslegen. Det var jo frivillig og firmaet betalte. Det hadde blitt et rush til legene hvis man hadde blitt innkalt. De artiklene med innkallelse er jo for spesifikke undersøkelser som har med forskning og gjøre. Det blir jo noe helt annet. Damer får innkallelse til mammografi etter fylte 50 år annet hvert år, det er og frivillig. Man må jo betale selvsagt. Anonymkode: 9cd71...9d4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2025 #14 Skrevet 26. februar 2025 Ullvott skrev (10 minutter siden): Dette er en brosjyre som tilhører samme undersøkelse som jeg lenket til. Den er gammel, ja. Det står 1988 med knøttliten skrift i kanten. Da skjønner jeg. Anonymkode: ee027...c2a
Perine Skrevet 26. februar 2025 #15 Skrevet 26. februar 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei man blir ikke kalt inn. Mange bedrifter hadde helseundersøkelse 1 gang i året tidligere. Vet ikke om det er slik i dag. Alle ble kalt inn til bedriftslegen. Det var jo frivillig og firmaet betalte. Det hadde blitt et rush til legene hvis man hadde blitt innkalt. De artiklene med innkallelse er jo for spesifikke undersøkelser som har med forskning og gjøre. Det blir jo noe helt annet. Damer får innkallelse til mammografi etter fylte 50 år annet hvert år, det er og frivillig. Man må jo betale selvsagt. Anonymkode: 9cd71...9d4 På jobben hadde vi bedriftshelsetjeneste, ingen legeundersøkelse, så jeg gikk til årlig sjekk hos min egen lege. Det blir sagt at damer er flinkere til å gå til helsesjekk enn menn. Det stemmer her i familien.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå