AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Har noen gode anbefalinger til foundation til en dame på 42 med normal/kombinert hud? Jeg kjøpte akkurat en fra Clarins som skulle være mattende (Skin illusion velvet), men syns den bare legger seg oppå huden og framhever porene mine. Jeg har brukt BB krem fra Biotherm, den er ikke så verst, men jeg blir ofte ganske blank i fjeset utover dagen. Stoler ikke på anbefalingene jeg får fra de som jobber på Kicks her, blir ofte mindre fornøyd enn om jeg bare prøver det jeg tror selv. Foundation har jeg dog ikke mye greie på, har ikke brukt det så mye. Vil ha en som er «usynlig», men som jevner ut og matter litt. Anonymkode: f9438...8b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Jeg er noe eldre enn deg og har også kombinert hud. Jeg skulle til å foreslå IT Cosmetics Your Skin But Better Foundation + Skincare, men ser til min skuffelse at den er blitt veldig vanskelig å få tak i her i Norge. Jeg synes mattende foundations kan være litt vanskelig å få fin når man begynner å få moden hud, samtidig kjenner jeg godt til problemet med å bli blank i ansiktet utover dagen. Nå er jo BB Creams som regel ikke formulert for å være mattende heller. Underlaget er uansett viktig for at hudsminke skal bli fin. Huden må være ren og godt fuktet. Du kan forsøke en mattende primer under, den hjelper til å matte ned, glatte ut hudoverflaten og hjelper sminken med å sitte bedre. Du kan også pudre lett i t-sonen med et transparent, løst pudder, det vil også matte ned og gjøre holdbarheten bedre. Jeg ble forøvrig positivt overrasket over Maybelline Superstay 24H Skin Tint Foundation, den jevner ut hudfargen uten å være for dekkende, og sitter godt. Den får veldig fin "finish" om du legger den med en lett fuktet foundationsvamp/beautyblender. Jeg bruker for det meste bare vann, men det går an å bruke litt setting spray på svampen i tillegg. Akkurat nå bruker jeg MAC Studio Fix Fluid. Jeg synes den er litt tykk i konsistensen og krever litt arbeid for å bli fin, men den sitter godt. Har imidlertid oppdaget nå at den ikke samarbeider så godt med solkremen min, så da går jeg nok tilbake til Maybelline 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Roci skrev (47 minutter siden): Jeg er noe eldre enn deg og har også kombinert hud. Jeg skulle til å foreslå IT Cosmetics Your Skin But Better Foundation + Skincare, men ser til min skuffelse at den er blitt veldig vanskelig å få tak i her i Norge. Jeg synes mattende foundations kan være litt vanskelig å få fin når man begynner å få moden hud, samtidig kjenner jeg godt til problemet med å bli blank i ansiktet utover dagen. Nå er jo BB Creams som regel ikke formulert for å være mattende heller. Underlaget er uansett viktig for at hudsminke skal bli fin. Huden må være ren og godt fuktet. Du kan forsøke en mattende primer under, den hjelper til å matte ned, glatte ut hudoverflaten og hjelper sminken med å sitte bedre. Du kan også pudre lett i t-sonen med et transparent, løst pudder, det vil også matte ned og gjøre holdbarheten bedre. Jeg ble forøvrig positivt overrasket over Maybelline Superstay 24H Skin Tint Foundation, den jevner ut hudfargen uten å være for dekkende, og sitter godt. Den får veldig fin "finish" om du legger den med en lett fuktet foundationsvamp/beautyblender. Jeg bruker for det meste bare vann, men det går an å bruke litt setting spray på svampen i tillegg. Akkurat nå bruker jeg MAC Studio Fix Fluid. Jeg synes den er litt tykk i konsistensen og krever litt arbeid for å bli fin, men den sitter godt. Har imidlertid oppdaget nå at den ikke samarbeider så godt med solkremen min, så da går jeg nok tilbake til Maybelline Tusen takk for svar! Betyr det at en mattende primer pluss en foundation, som f.eks Maybelline som du anbefaler, kan funke? Anonymkode: f9438...8b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tusen takk for svar! Betyr det at en mattende primer pluss en foundation, som f.eks Maybelline som du anbefaler, kan funke? Anonymkode: f9438...8b8 Bare hyggelig Jeg tror absolutt det kan funke, ja 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå