AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Jeg har i lengre tid slitt med hodepine på den ene siden. Den er lokalisert fra litt over tinningen og går nedover til kjeven. Har derfor tenkt det er migrene siden det er ensidig. Tar Imigran som stort sett får det vekk. Men det kommer tilbake igjen og igjen. Og smertene er mye mindre enn jeg er vant til ved migrene. Er heller ikke lyssky eller kvalm. Men fordi det aldri går helt over begynner jeg å bli veldig sliten av det. Lurer på om dette kan være kronisk spenningshodepine? Får dessverre lite hjelp av legen, som sier jeg må slappe mer av. Er alene med et barn, så det er dessverre ikke så lett. Anonymkode: e3147...03a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Migrene medisin fungerer KUN på migrene, jeg slet før med spenningshodepine og jeg har migrene, ingenting skjedde når jeg tok imigran og det viste seg å være spenninghodepine. Det kan hende det er spenninger som er med på å utløse migrene hos deg, uansett kan ikke legen din bare avfeie deg med dette. Anonymkode: 45326...2b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden (endret) Først: Hva definerer du som slappe av? Hvor gammel er barnet ditt? Har du noen tidspunkt der du er alene og kan meditere, drikke te alene etter leggetid. Gå turer med barnet? Kan du prøve å slappe av på en slik måte? Ta med ungen på noe som kan gi deg noe energi? Er det noe som helst måte du tror du kan få til å slappe av på? Hvis du lever i konstant stress og ikke tar deg tid til å slappe av, så blir det ikke bedre. Hvis du trenger profesjonell hjelp, så kan det vøre lurt å snakke med legen igjen. Men er det noen steder i hverdagen der det er rom for å slappe av? Da mener jeg ikke å legge seg ned. Men heller ta med barnet på noe som kan gi deg ro (hvis barnet er i en alder som gjør det mulig). Eller så kan du bruke tiden etter legge tid med noe som gir deg noe form for glede som gjør at du slapper av Endret 4 timer siden av Stoltskeiv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Kan det være betennelse i tannkjøtt/kjeve, som får utspille seg med smerter som ligner hodepine? At du sier Imigran hjelper kan jo egentlig tyde på migrene, for det er vel kun migrenemedisin? Da jeg var til utredning hos legen for migrene så måtte jeg skrive en hodepinedagbok. Hva med å skrive ned når du får hodepine, hvor smerten er lokalisert, score det på en smerteskala. Når du har gjort dette i noen uker så bestiller du ny time til legen, viser frem dagboken og sier du behøver mer hjelp. Evt. sparer du en stund mens du skriver dagbok, og så bestiller du en time til Volvat e.l. Det er så hemmende med migrene, du må få bedre hjelp. ❤️ Anonymkode: 8b9cd...0d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Jeg har mild migrene, og er absolutt ingen ekspert på dette. Det er skikkelig dumt at du blir avfeid av legen på den måten, når det er noe som sliter deg ut. Det kan godt hende stress utløser hodepinen, min migrene blir til tider utløst av stress. Men det er ikke nødvendigvis "bare å slappe av" så blir det bra, altså. Er det mulig å snakke med en annen lege? Som brukeren over sier, så har jeg også fått beskjed om at imigran ikke ville virket dersom det ikke var migrene. Min milde migrene høres ut som din, bortsett fra at jeg også blir kvalm. Jeg hadde kraftig migrene før svangerskapene, så det tok lang tid før jeg forstod at denne milde versjonen også var migrene siden jeg sammelignet det. Anonymkode: e3187...c9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Har det likt selv. Jeg er også veldig stiv i nakken og skuldre pga det konstante stresset med å ha to små barn. Det eneste som hjelper for meg er å prioritere søvn (legger meg ofte kl.21:00) og jeg har gått ned i 80% stilling med 1 fridag i uken. Gjør yoga og trener styrke når jeg kan. Små økter 2-3 ganger i uken. Anonymkode: e1c81...108 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Fungerer migrenemedisin, så er det migrene. Det finnes derimot ting du kan utelukke, som f.eks om det kan være tannverk, låsning/stram kjeve, eller selvsagt stiv muskulatur. Det er mye som kan utløse migrene, stress er en stor faktor. Så å be deg ta det rolig, er jo en utmerka idè, men ikke alltid lett med barn i hus. Du har en utrolig tafatt lege. Har du blitt utredet for migrene, eller har det vært en sånn diagnose som settes a la "denne hodepinen er migrene, la meg skrive ut resept"? Hvis det er lenge siden du evt har blitt utredet, så be om ny utredning. Har du ikke blitt utredet, så be om utredning. Begynn å skrive hodepinedagbok I DAG. De vil ha 3 måneders logg. Det finnes utrolig mye medikamenter som kan fungere bedre og annerledes enn Imigran (f.eks Maxalt), og det finnes forebyggende medikamenter. I samme slengen ville jeg dratt til fysio og/eller kiropraktor for å se om det kan ligge noe mer fysiologisk bak. Anonymkode: ec34d...4b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Migrene, som høres ut som den er i ferd med å bli kronisk. Vil på det sterkeste anbefale deg å komme deg til en lege som virker. Effekt av Imigran beviser migrene (eller clusterhodepine, men symptomene her utelukker det). Anonymkode: a705e...fb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Ikke for å kuppe tråden men.. Er det alltid sånn at imigran fungerer kun hvis det faktisk er snakk om migrene? Jeg har litt atypisk migrene selv og er i tillegg plaget med spenningshodepine. Noen ganger er det veldig tydelig at det er migrene (blir lyssky og kvalm, og det sitter bak øyet), mens andre ganger blir jeg veldig usikker da jeg "bare" har hodepine som ligger mest til ene siden. Likevel fungerer ofte imigran hvis jeg tar det i desperasjon etter å ha prøvd paracet og ibux først, og da lurer jeg jo fort på om det er migrene og ikke spenningshodepine likevel. Rotete forklart, men spørsmålet mitt er altså om imigran kan fungere på spenningshodepine eller om det alltid kun fungerer for migrene. Anonymkode: 7d246...2a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå