Gå til innhold

Erfaring med å utsette mensen med Primolut-N?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en ganske stabil og forutsigbar menstruasjon og vet jeg skal få det midt i en ferie som er bestilt. Vurderer å spørre om Primolut-N av legen. 

Noen som har prøvd og kan dele hvordan det var, funket de? Fikk du noen bivirkninger? Tuklet det med syklusen i lang tid etterpå? 

Anonymkode: a79df...8d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På meg funket det ikke. Reagerte på medisinen ved å få spotting og småblødninger. Har hørt i ettertid at man må øke dosen hvis det skjer, men det sa ikke legen så jeg måtte gi opp og hadde mensen både før og i ferien da. 

Anonymkode: df661...0c0

Skrevet

Funket bra for meg gjennom alle år. To tabletter om dagen var nok. Kunne få bittelitt vondt i magen innimellom, men absolutt verdt det for å stoppe massive blødninger. De tablettene reddet mang en ferie der jeg ellers måtte sittet på hotellrommet. 

Anonymkode: d9e68...3d2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Funket bra for meg gjennom alle år. To tabletter om dagen var nok. Kunne få bittelitt vondt i magen innimellom, men absolutt verdt det for å stoppe massive blødninger. De tablettene reddet mang en ferie der jeg ellers måtte sittet på hotellrommet. 

Samme her. Men husk å brgynne å ta dem dagene før mensen! Da er det mindre sjans for småblødninger.

Anonymkode: efb57...4cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Må det tas 2 ganger om dagen? Det står 2-3 om dagen på nett. 

Er smerter i magen noe du normalt har i forbindelse med menstruasjon eller er det på grunn av tablettene? 

ts

Skrevet

Fungerte ikke. Jeg fikk mensen + at humøret var elendig. Jeg var sur og hårsår. Skrek av hvert minste ting. verste ferien jeg har hatt. Så aldri mer. Etter det så tok jeg heller bare p piller hvis jeg fikk mensen når jeg hadde ferie. Men i siste årene så har jeg ikke gjort det heller. Sist jeg prøvde så fikk jeg fryktelig vondt i foten. Så jeg fryktet blodpropp. Har bare lært meg å leve med det. Og no sitter jeg bare å håper på at jeg mister den snart. 

Anonymkode: e3fc9...b4a

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Må det tas 2 ganger om dagen? Det står 2-3 om dagen på nett. 

Er smerter i magen noe du normalt har i forbindelse med menstruasjon eller er det på grunn av tablettene? 

ts

To var alltid nok for meg. Begynte 2-3 dager før forventet blødning. Smerten var bagatellmessig, og jeg hadde ikke mye smerter til vanlig heller. Men desto større blødning, så det var godt å slippe. 

Skrevet

Hvis du har tid så snakk med legen om å ta et par brett med p piller i stedet og hopp over mens. 
Erfaring med primolutt er at du må ha stålkontroll når mens er ventet, du MÅ starte i dagene før mens og du må ikke glemme en eneste pille alle dagene av ferien. Småblødninger forekommer ofte.

Foretrekker å pillebrett i akkurat slike tilfeller..

Anonymkode: 9088f...32c

Skrevet

Funket gull. Har bare hatt en pille om dagen. Utsatte mensen som var syklusen før ferie for sikkerhetsskyld (mtp mulige bivirkninger), men merket ingen. Utsatte 10 dager tror jeg, det var fint for min del. 
Viktig å begynne 2-3 dager før forventet mens. Du forskyver også hele syklusen, altså når du stopper å ta pillene får du en blødning noen dager etter, også starter folikkelfasen igjen, så får du mensen 28 ish dager etter. 

Anonymkode: 75b46...d07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...