AnonymBruker Skrevet 25. februar #1 Del Skrevet 25. februar Har det litt kjipt, jeg måtte ta 3 tester inkl personlighetstest ifb med jobbintervju jeg skal ha på torsdag. Følte at dette gikk svært dårlig. Har allerede hatt 2 runder før som tydeligvis gikk bra siden jeg nå ble invitert på sistegangs. Er disse testene avgjørende? Isåfall så vurderer jeg å bare kansellere intervjuet. Anonymkode: 2d138...13d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #2 Del Skrevet 25. februar Hva du føler og hvordan det faktisk gikk er jo to forskjellige ting, det er jo tullete å trekke deg nå bare basert på hva du tror og føler. Anonymkode: 32e2c...102 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #3 Del Skrevet 25. februar Jeg ville stått løpet ut. Det er mange faktorer som avgjør om en kandidat tilbys en stilling. Det er helheten som er viktig, og det at du føler at en test gikk dårlig, trenger ikke bety at du er uaktuell. Kanskje gikk det enda dårligere for de andre kandidatene... Anonymkode: 13359...c90 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #4 Del Skrevet 26. februar Når du sier du føler det gikk dårlig, vet du hva de ser etter i testene? Vet du hvordan de tolker svarene? Pleier du vanligvis gi opp hvis du forventer motgang? Altså gi opp uten å gidde prøve engang, fordi det potensielt kan være litt vanskelig? Jeg har tatt mange slike tester, og felles for samtlige har vært at jeg har følt det har gått dårlig, og at ved gjennomgang med intervjuer viser det seg at de har sett etter helt andre ting enn hva jeg har trodd. Anonymkode: 5e5ce...857 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #5 Del Skrevet 26. februar De personlighetstestene er jo bare fjas. Vil du ha jobben så dra på intervjuet. De vil jo tydeligvis ha deg med videre, så skjønner ikke hvorfor du mener det gikk dårlig? Anonymkode: 2b0ec...813 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoaideBiehtar Skrevet 26. februar #6 Del Skrevet 26. februar Jeg har gjort det skikkelig elendig på en sånn test en gang. Jeg hadde omgangssyken mens jeg tok testen. Tror dere intervjuerne trodde på meg da jeg sa det? Åpenbart ikke. 😂 Det ble et kleint intervju der jeg ble konfrontert med dårlige resultater. Jeg ble egentlig ganske sur av hele greia. Men hva så? Det var jo ikke farlig. Kjipt der og da, men man rister det av seg. Den som intet våger, intet vinner. Intervjuet var en grei erfaring og jeg har lært mye av det. Kjør på! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #7 Del Skrevet 26. februar Hvis du vil ha jobben, må du ikke trekke deg. Anonymkode: b3c87...632 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #8 Del Skrevet 26. februar Du kan jo ikke si at det gikk dårlig når du ikke vet hva de ser etter i de testene. Anonymkode: 0e297...dd6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #9 Del Skrevet 26. februar Hva har du å tape på å stille opp på intervjuet? Du risikerer jo heller å spolere for deg selv ved å ikke gjennomføre. Og får du ikke jobben, så har du i det minste prøvd - det er ikke noe tapt på det heller. Kanskje var det noen med bare hakket mer treffende kompetanse som fikk den, for alt du vet. Det er aldri noen garanti at man vinner, men du taper alt den dagen du helt slutter å prøve. Anonymkode: a5768...bfc 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #10 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 20.58): 3 tester inkl personlighetstest ifb med jobbintervju jeg skal ha på torsdag. Anonymkode: 2d138...13d Ekspander Fy faen for et samfunn vi lever i. Arbeidsgivere er til å spy av. Anonymkode: 07858...4fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #11 Del Skrevet 26. februar Er mest evnetestene jeg er bekymret for... de har jeg 100% gjort det dårlig på. Er ikke sikker på personlighetstesten, men jeg svarte ærlig på alle spørsmålene. Er kjempenervøs, under 24 timer til møtet😅 -TS Anonymkode: 2d138...13d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #12 Del Skrevet 26. februar Gjør det, gjør det, gjennomfør det! I alle fall så lenge du har lyst på jobben, da har du ingenting å tape. Nervøsitet er helt normalt. Uansett resultet til slutt, ingenting av det har noen betydning for hvem du egentlig er og hva du kan. Mange slike tester er derfor ganske dumme og vil ikke gi så god uttelling som de som ansetter er lovet heller, for det et mange viktige egenskaper som ikke blir med i vurderingen. Ansettelser ER en vanskelig prosess. Kanskje blir det du, kanskje blir det noen andre - men om det var riktig avgjørelse er nesten umulig å vite, så aldri ta det personlig dersom de velger en annen kandidat. Det kan være små marginer. Anonymkode: a5768...bfc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest takinova Skrevet 26. februar #13 Del Skrevet 26. februar Noen gang tester de for testens del. Altså de skal se hvordan du takler å bli testet. Og du takler det tydeligvis dårlig 😉 Men det trenger de ikke å vite. Gå på intervju, skinn og krev høy lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #14 Del Skrevet 26. februar Hva slags stillinger krever slike tester? Det er helt høl i hodet. Finnes det slike tester man kan kreve at arbeidsgiver tar? Anonymkode: a0cb8...bd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #15 Del Skrevet 26. februar Stå løpet ut! Går det dritt, så har du med deg den erfaringen og kan vokse på å ha vært ekstremt utenfor komfortsonen til senere! Og det er på ingen måte sikkert at det har gått dritt selv om du føler det. Tvert i mot. Tenk hvordan du vil angre hvis du aldri fant ut hvordan det hadde gått? Nei, klapp deg selv på skulderen og fullfør dette her! (skjønner så klart at det er ubehagelig, det er helt pyton! men nettopp derfor skal man gjøre det! ) Anonymkode: 5a387...966 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 26. februar #16 Del Skrevet 26. februar (endret) Det viktigste er hvordan du reflekterer rundt resultatet. Jeg ansatte noen en gang som ligger på 97% percentilen. Den innleide hr konsulenten hadde ikke møtt noen med så høy score før. Men selvom han var en skikkelig gluping var han ikke "den beste" og den jeg lente meg mest på. Han var skikkelig god på de vanskelige casene med mange implikasjoner og konsekvenser, men de sakene der man måtte tenke ut av boksen og litt "skitne løsninger" var ikke han den beste å sette på saken. Selv scorer jeg noe over midten. Bruker lang tid så jeg løser ikke så mange oppgaver, men de jeg kom gjennom var alle helt riktige. Så jeg måtte reflektere litt rundt det på intervjuet. (Jeg vet jeg slo 4 andre kandidater på målstreken etter det intervjuet, noen har sikkert scoret høyere enn meg 😉) Tenk litt på den typen problemstillinger også i forkant, man er som oftest ute etter en samtale om resultatet, ikke en spesifikk score. Lykke til! Endret 26. februar av Summeer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #17 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (På 26.2.2025 den 12.57): Hva slags stillinger krever slike tester? Det er helt høl i hodet. Finnes det slike tester man kan kreve at arbeidsgiver tar? Anonymkode: a0cb8...bd6 Ekspander Jeg er arbeidsgiver og bruker disse testene til å skille ut kandidater som ikke vil passe inn i min bedrift, eller at de har store mangler kunnskapsmessig. Dette gjøres rett og slett fordi det er dyrt å ansette en person og vanskelig å si opp en person (lettere i prøvetiden, men i prøvetiden er det også noen formkrav man må følge) så å gjøre det man kan for å unngå feilansettelser har en stor verdi. Selvfølgelig kan du sikkert kreve at arbeidsgivere skal ta en test, men da blir du nok ikke vurdert til jobben. Det samme som at en potensielt ansatt kan avstå fra å ta tester, men vedkommende vil nok da ikke være en aktuell kandidat lenger. Anonymkode: c2c97...cdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #18 Del Skrevet 26. februar Evnetest som i å se mønster og hvilken rute som er neste? Det viser ikke alt du er eller alt du kan, det viser hvor god du er på logikk og mønstergjenkjenning. Hvis dette ikke er din sterkeste side så bør du hvertfall møte opp på intervjuet og forklare/vise hva som er din sterkeste side! Personlighetstester er til for diskusjon. Jeg opplever at mange av dem har rare skalaer, hvor endene ikke er motsatt av hverandre. Det irriterer meg. Jeg har og vært på intervju hvor HR-personen brukte ekstremt mye tid på å overbevise meg om at jeg egentlig hørte til midt på (burde vært rødt flagg nok, makan til bedrift som søker én type mennesker og ingen andre har jeg aldri møtt!). Møtt opp og argumenter for hva du er god til og hvorfor du vil være et godt bidrag til bedriften 😊 Anonymkode: 95ae6...2f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #19 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (På 26.2.2025 den 12.37): Er mest evnetestene jeg er bekymret for... de har jeg 100% gjort det dårlig på. Er ikke sikker på personlighetstesten, men jeg svarte ærlig på alle spørsmålene. Er kjempenervøs, under 24 timer til møtet😅 -TS Anonymkode: 2d138...13d Ekspander Jeg fikk med meg en oppgave hjem fra jobbintervju en gang. Analyser som skulle kjøres på ett gigantisk tallmaterial, med forkortelser til overskrifter som jeg ikke skjønte... Gjorde så godt jeg kunne. Men gråt nesten av stress når dagen kom fordi jeg følte meg så dum som ikke hadde forstått mer, og virkelig hadde lyst på jobben. Men jeg møtte opp. Viste frem det jeg hadde og lot som jeg hadde litt mer selvtillit enn hva sant var mens jeg presenterte. Også fortalte jeg hva jeg hadde syntes var vanskelig åpent og ærlig etterpå (fordi jeg var enda mer redd for å bli ansatt på feile premisser enn å ikke få jobben). Jeg fikk jobben, selv om jeg vet jeg hadde flere rågode konkurrenter med mange fler års erfaring enn meg. Så det er ikke sikkert det er så ille som du selv tror. Vi er våre egne verste kritikere noen ganger. Anonymkode: 6e389...0e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 26. februar #20 Del Skrevet 26. februar Det er ofte firma «policy» å sende folk gjennom slike tester. Men hva de legger vekt på, og hvor stor betydning resultatene har varierer veldig. Intervju er uansett kjempegod trening! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå