AnonymBruker Skrevet 4. mars #61 Skrevet 4. mars Trodde det var ment som et jentenavn da jeg så overskriften. Som i Gerd. Funker ikke særlig bra som jentenavn heller, men på gutt får jeg det ikke til å stemme i det hele tatt. Anonymkode: 79466...32a
AnonymBruker Skrevet 5. mars #63 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 12.10): Det er litt som om han egentlig heter Fred, men så staver dere det feil. Men sånn rent lydmessig er det egentlig litt fint, så jeg kunne nok ha vendt meg til det. Anonymkode: 7977e...8e7 Enig med denne. Anonymkode: 194aa...1ee
AnonymBruker Skrevet 5. mars #64 Skrevet 5. mars Linn202187 skrev (På 25.2.2025 den 15.17): Hvor skal Ferd på ferd? ☺️ hvor har du ferdes ferd? Skal vi ta en ferd? Jeg kommer fra Østlandet, og det blir ofte brukt i dagligtalen som et synonym på å dra/reise AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 16.01): Jeg sliter litt med at man kan ta et ord, eventuelt lage en egen sammensetning og bokstaver og si at det er et personnavn. Hva skal egentlig til for at noe faktisk er et navn man kan gi et menneske til fornavn? Jeg skjønner jo at alle navn på et eller annet tidspunkt er funnet opp av noen, men i utgangspunktet er jeg svært lite fan av folk som skal være så himla originale at de skal dikte opp sine egne navn. Når det er sagt er jeg fan av korte navn og det klinger forsåvidt greit, men jeg ville aldri gitt mitt barn et helt ukjent navn. Støtter forslaget om å gi han navnet Ferdinand og heller bare kalle han for Ferd. Anonymkode: e70c5...159 De fleste navn er jo bare ord. Stein, Bjørn, Fred-rik, Her-mod, Gud-brand osv. AnonymBruker skrev (22 timer siden): Trodde det var ment som et jentenavn da jeg så overskriften. Som i Gerd. Funker ikke særlig bra som jentenavn heller, men på gutt får jeg det ikke til å stemme i det hele tatt. Anonymkode: 79466...32a Ja, ordet ferd er hunkjønn, er det ikke logisk at Ferd er kvinnenavn? Det er vel kanskje ikke en regel, men det er vel i det minste vanlig at det er slik? Med mindre det er ment å være forkortelse for Ferdinand? Anonymkode: 48c4e...4b6
AnonymBruker Skrevet 10. mars #65 Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 15.05): Jeg syns Ferd var veldig fint. Jeg kjenner en Vard, litt i samme gata, og det er det 10 stk som heter. Anonymkode: ec47f...b84 Når jeg så TS skrive Alferd, skjønte jeg at tråden var tull. Vard er kjent for båtbygging blant annet: Anonymkode: a74ae...323
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå