AnonymBruker Skrevet 25. februar #1 Del Skrevet 25. februar Og da mener jeg smør, ikke margarin. Anonymkode: ab1d8...c05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #2 Del Skrevet 25. februar Om du mener rene varer så er dette et bra alternativ hvertfall. Anonymkode: 584f7...c63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 25. februar #3 Del Skrevet 25. februar Vita Hjertego Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 25. februar #4 Del Skrevet 25. februar Maskinfører skrev (3 minutter siden): Vita Hjertego Dette er jo ikke smør, men margarin. TS spør spesifikt etter SMØR. I min verden er kun Meierismør smør, mens både Bremykt og de andre blandingsproduktene sorterer i margarin-kategorien. 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #5 Del Skrevet 25. februar Maskinfører skrev (3 minutter siden): Vita Hjertego Som er margarin og ikke smør og også ultraprossessert Anonymkode: a144d...373 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #6 Del Skrevet 25. februar Jeg mener rent meierismør er det sunneste. Fett er ren energi, og det å blande det med diverse ultraprosesserte produkter som planteoljer og diverse, tror jeg ikke er bra. De aller fleste smørbare smørprodukter, som Vita hjertego, bremykt osv. er blandingsprdukter som er ultraprosessert. Se på inngredienslisten. Jo færre ingredienser, jo bedre. Og det gjelder all mat. Anonymkode: b1831...8ab 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 25. februar #7 Del Skrevet 25. februar (endret) Jeg mener å ha lest at Rørossmør er sunnere enn standard Tine meierismør. Det er laget på rømme, så det er mer syrlig. Det er i tillegg økologisk, og uten tilsatt farge, som mange foretrekker. (Klassisk Tine er også uten farge, sånn for å spesifisere her 😉) Det er mye like ingredienser i smør, med mer små nyanseforskjeller. I hvert fall blant de vanlige her til lands. Endret 25. februar av Daisy-love La til spesifisering. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #8 Del Skrevet 25. februar Det er vel minimale forskjeller på smør sånn sett. Men Rørossmør er av høyest kvalitet vil jeg påstå Anonymkode: 4e67c...ec9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 25. februar #9 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg mener rent meierismør er det sunneste. Fett er ren energi, og det å blande det med diverse ultraprosesserte produkter som planteoljer og diverse, tror jeg ikke er bra. De aller fleste smørbare smørprodukter, som Vita hjertego, bremykt osv. er blandingsprdukter som er ultraprosessert. Se på inngredienslisten. Jo færre ingredienser, jo bedre. Og det gjelder all mat. Anonymkode: b1831...8ab Helt enig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleppmelk Skrevet 25. februar #10 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg mener rent meierismør er det sunneste. Fett er ren energi, og det å blande det med diverse ultraprosesserte produkter som planteoljer og diverse, tror jeg ikke er bra. De aller fleste smørbare smørprodukter, som Vita hjertego, bremykt osv. er blandingsprdukter som er ultraprosessert. Se på inngredienslisten. Jo færre ingredienser, jo bedre. Og det gjelder all mat. Anonymkode: b1831...8ab Yes! Rørossmør er det beste 🙏🏻 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #11 Del Skrevet 25. februar Daisy-love skrev (16 minutter siden): Jeg mener å ha lest at Rørossmør er sunnere enn standard Tine meierismør. Det er laget på rømme, så det er mer syrlig. Det er i tillegg økologisk, og uten tilsatt farge, som mange foretrekker. (Klassisk Tine er også uten farge, sånn for å spesifisere her 😉) Det er mye like ingredienser i smør, med mer små nyanseforskjeller. I hvert fall blant de vanlige her til lands. Jeg følte meg alltid dårlig i magen av Rørossmøret dessverre, og det luktet rart. Kanskje det var sensitivt for temperatur og ble dårlig i butikken? Fant forsåvidt ut etter en stund at smør fungerte dårlig for meg generelt, og kuttet det helt ut. Ble bedre i leddene faktisk av å kutte helt ut melkeprodukter og egg. Anonymkode: 199d2...f8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 25. februar #12 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg følte meg alltid dårlig i magen av Rørossmøret dessverre, og det luktet rart. Kanskje det var sensitivt for temperatur og ble dårlig i butikken? Fant forsåvidt ut etter en stund at smør fungerte dårlig for meg generelt, og kuttet det helt ut. Ble bedre i leddene faktisk av å kutte helt ut melkeprodukter og egg. Anonymkode: 199d2...f8d Rørossmør er laget på rømme, og er da mer syrlig, så mulig det var det du kjente på? Jeg har melkeallergi, så spiser ikke smør selv, men valgte å svare på tråden likevel ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #13 Del Skrevet 25. februar Det sunneste smøret er upasteurisert og syrnet. For eksempel fra Valmsnes Gård som de har på Oda. Vanlig smør er også sunt, men pasteurisering ødelegger de gode bakteriene som finnes i melka, så det er sunnere med upasteurisert melk. Og syrningen gir enda mer av gode bakterier. Anonymkode: fafea...e03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #14 Del Skrevet 25. februar Kostholdsekspertisen på Kvinneguiden har mange morsomme påstander. Utrolig hvor lettpåvirkelige folk kan være for all slags trender... Anonymkode: 54274...6b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #15 Del Skrevet 25. februar Vi liker kviteseidsmør best😊 Men bruker maragarin til vanlig. Anonymkode: b8f07...290 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 25. februar #16 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Som er margarin og ikke smør og også ultraprossessert Anonymkode: a144d...373 Åhh jeg trodde det var smør jeg 🙁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 25. februar #17 Del Skrevet 25. februar Angelheart2 skrev (6 timer siden): Dette er jo ikke smør, men margarin. TS spør spesifikt etter SMØR. I min verden er kun Meierismør smør, mens både Bremykt og de andre blandingsproduktene sorterer i margarin-kategorien. Ja jeg trodde faktisk det var smør jeg siden vi bruker det på brødskiva og margarin i panna 🙁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #18 Del Skrevet 25. februar Maskinfører skrev (1 minutt siden): Ja jeg trodde faktisk det var smør jeg siden vi bruker det på brødskiva og margarin i panna 🙁 På folkemunne så kaller folk det for smør, så fullt forståelig. Men det er altså kun smør laget på meieriprodukt(melk, rømme) som faktisk er smør, resten er margarin som er basert på planteoljer. Anonymkode: e4b99...487 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #19 Del Skrevet 25. februar Jeg bruker usaltet meierismør, fordi det ikke er tuklet med og tilsatt D-vitamin. Røros sitt synes jeg ikke smaker noe godt, det blir for surt/beskt for min del. Anonymkode: 6930a...201 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gentleman59 Skrevet 25. februar #20 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Og da mener jeg smør, ikke margarin. Anonymkode: ab1d8...c05 M65: Smør: Kvitseid-smør eller Røros-smør er det eneste som kommer i mitt kjøleskap. Fordi disse er best - efter min smak. På brødskiene: Olivero - fordi det er helt greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå