Gå til innhold

Mer eggløsningssmerter jo eldre man blir?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er 38. Har egentlig hatt lite eggløsningssmerter hele livet, men det siste året har det bygget seg opp. Noen som har opplevd det samme? Kroppen som tar siste krampetrekning for å produsere siste rest av eggene 🤣?

Anonymkode: 588d8...aa0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har merket det samme, blir 35år i år. Men nå bruker jeg ikke prevensjon lenger og jeg vet jeg har en cyste på den ene eggstokken som blåser seg opp før eggløsning så mulig derfor det gjør så vondt.

Ble faktisk sendt på sykehuset med mistanke om blindtarmbetennelse en gang, så var det bare eggløsning smerter🙈

• Nyttig 1
Skrevet
Anjatapinjata skrev (5 minutter siden):

Har merket det samme, blir 35år i år. Men nå bruker jeg ikke prevensjon lenger og jeg vet jeg har en cyste på den ene eggstokken som blåser seg opp før eggløsning så mulig derfor det gjør så vondt.

Ble faktisk sendt på sykehuset med mistanke om blindtarmbetennelse en gang, så var det bare eggløsning smerter🙈

Huff! Det hørtes ikke godt ut! Tror ikke jeg har cyste, men det presser skikkelig på

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Huff! Det hørtes ikke godt ut! Tror ikke jeg har cyste, men det presser skikkelig på

Jeg ble mest flau over at jeg ikke skjønte det selv🙈 men sånn ble det😅 

Bruker du prevensjon da? Har nesten vurdert å begynne igjen. Men føler kroppen er mye mer i balanse uten hormonprevensjon.

Skrevet
Anjatapinjata skrev (7 minutter siden):

Jeg ble mest flau over at jeg ikke skjønte det selv🙈 men sånn ble det😅 

Bruker du prevensjon da? Har nesten vurdert å begynne igjen. Men føler kroppen er mye mer i balanse uten hormonprevensjon.

Hvordan merker du at det var cyste? Sjekket det opp for noen år siden og da var det ikke cyste der, men må kanskje sjekke opp igjen. 

Nei, går ikke på prevensjon. Orker ikke å bli så sur😆

Skrevet

Ja du kan få mye mer problemer med hele perioden når du er kommet i perimenopause. Svingende hormoner gjør at du kan få det verre fysisk og psykisk. Eggløsningssmerter også. 

Anonymkode: e934f...62b

Skrevet

Hele syklusen har blitt et mareritt etter jeg ble 35. Har én "normal" uke i måneden, uten menstruasjonssmerter, smerter i rygg, bekken og ben. Søvnproblemer, hodepine, hetetokter, angst, uro og humørsvingninger. 

Anonymkode: 2e7e2...70c

• Liker 1
Skrevet

Adenomyose?

Anonymkode: 3c0ab...6ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan merker du at det var cyste? Sjekket det opp for noen år siden og da var det ikke cyste der, men må kanskje sjekke opp igjen. 

Nei, går ikke på prevensjon. Orker ikke å bli så sur😆

Tilfeldig, da jeg ønsket et barn til og skulle søke om hjelp til å få barn alene. Da måtte alt sjekkes, så fant den med ultralyd 😊 

Den var der flere mnd senere også, så regner med det er den jeg kjenner enda. Er visst en vanncyste som blåser seg opp ved eggløsning og imploderer etter eggløsning. For er bare vondt på den siden når jeg har eggløsning der. Andre siden er ikke så ille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...