Gå til innhold

Tester folk seg regelmessig for hiv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Så i et eldre innlegg her inne at det var en som var redd hun kunne ha blitt smittet med hiv. 
Hun fikk mange forskjellige reaksjoner, blant de noen som sa at man burde teste seg for hiv på lik linje med for eksempel klamydia. 
Gjør folk det? 
jeg tester meg for "vanlige" kjønnssykdommer som klamydia og gonore,  etter hver nye partner men aldri testet meg for hiv. Heller aldri fått anbefaling eller tilbud fra helsepersonell om å gjøre det de gangene jeg har bedt om eller tatt test. 
Er det vanlig å teste for hiv og det er jeg som er helt off, og virkelig ikke tatt sjekken min på alvor? 
Eller er det vanlig å bare sjekke seg for de "vanlige" kjønnssykdommene? 

Anonymkode: f0d44...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har aldri i hele mitt liv testet meg for HIV.

Anonymkode: 42810...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det et par ganger når jeg har testet meg for andre kjønnssykdommer. Det er en egen test, men de tilbys sammen, og er helt naturlig å ta sammen av samme grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det to ergang. Ene legen min sa det var unødvendig med tanke på min seksuelle historikk, at jeg ikke hadde vært i/hatt sex i land hvor det er mer utbredt. Jeg hadde bare lyst på det tidspunktet å sjekke absolutt alt.

Jeg ser på Grindr (dating/hookup-app mest for homofile) at HIV-status og dato for siste HIV-test noe mange har på profilen sin, så i noen miljøer er det kanskje vanligere å sjekke seg mer regelmessig.

Anonymkode: 4cd8b...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men antar at jeg ble testet da jeg var gravid. Har ikke HPV-virus engang, og skulle jeg pådratt med HIV nå hadde jeg vært et medisinsk under. 

Endret av Perle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...