Gå til innhold

Funksjonshemmede trenger også bekreftelse

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.4.2025 den 10.01):

Skal du klage på noe, så forventer jeg at du i det minste er oppdatert og har fulgt med i verden på det du klager over og ikke sprer usannheter. 
For dette blir for dumt.

Anonymkode: e17de...37a

Jeg har ikke spredt usannheter. Jeg bare har poengtert de utfordringene med aktivismen utad. 

Anonymkode: 2e777...618

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så ufattelig mye dritt her inne! 

Mye kom nok feil ut av TS, men det er jo noe sannhet i hva vedkommende skriver. Dessverre er mye av det sant, og, hadde vedkommende inkludert tilhørende statistikk over hat og hatkriminalitet, hadde det vært enda dystrere. Men hva er vitsen med å publisere det når dere ikke gidder å sette dere inn i det? Dere prøver ikke engang å forstå. Dere bare slenger dritt mot noen i en sårbar situasjon, som tydelig sliter og har opplevd mye urettferdig.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 20.08):

Det eneste jeg ville var å få litt støtte for hva jeg har opplevd og opplever som funksjonshemmet.

Du kan jo begynne med å fortelle om det. Konkrete opplevelser. Anonymt eller offentlig. I leserinnlegg i avisa. På tiktok. I brev til politikere. Hvorfor sitter du og venter på at noen skal gjøre det for deg? Meld deg inn i en forening som kjemper for samme sak i det minste, så ser du at du ikke er alene i kampen.

Anonymkode: 107a9...90a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mye kom nok feil ut av TS, men det er jo noe sannhet i hva vedkommende skriver. Dessverre er mye av det sant, og, hadde vedkommende inkludert tilhørende statistikk over hat og hatkriminalitet, hadde det vært enda dystrere. Men hva er vitsen med å publisere det når dere ikke gidder å sette dere inn i det? Dere prøver ikke engang å forstå. Dere bare slenger dritt mot noen i en sårbar situasjon, som tydelig sliter og har opplevd mye urettferdig.

Hvorfor later du som om du ikke er TS? Vi kan se det på AB-koden.

Anonymkode: f4434...55e

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 18.51):

TS her:

Ikke trekk andre minoriteter inn i dette her! Jeg er drittlei av at enhver tråd skal forkludres av at noen mener jeg ikke ønsker andre vel. Jeg gjør det! Jeg ønsker bare å oppleve noe av det samme selv. Eller noe annet som kunne vise at funksjonshemmede fortjente bedre.

Hvis det er så mange som mener det, kan det hende du bør gå litt i deg selv for å se hvordan du kan oppfattes utad. 

Anonymkode: 3e47f...597

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 16.59):

Jeg har alltid vært på venstresiden politisk. Jeg er takknemlig for velferdssystemet, mener alle er like mye verdt, og vil ikke at noen skal kunne ha utømmelig velstand mens andre lider uforholdsmessig mye.

Jeg er funksjonshemmet. Ingen på venstresiden har noen gang brydd seg nevneverdig om oss. Det er plakater, bannere, demonstrasjoner, innlegg og aksjoner for alle andre, men ikke for funksjonshemmede.

Når jeg blir skuffet og sint blir jeg bedt om å skjerpe meg; innlegg slettes og; jeg blir tvunget til å føle meg som et enda større problem enn jeg allerede følte meg som.

Jeg mener ikke vondt. Jeg vil bare at folk skal bry seg, høre på hva jeg har å si, forstå hvor vondt det er å bli ekskludert av en venstreside som hele tiden viser støtte til andre.

Hvis dere bryr dere om funksjonshemmede, vær så snill å reagere som dere ville reagert på urett mot andre. Eller si de som er så tydelige i andres kamper imot. Gi funksjonshemmede den plassen dere ville gitt andre. For det trengs.

Jeg føler meg hatet, som en parasitt. Jeg føler jeg er i veien for alle andre. Alle forsøk på å få frem det jeg mener, føler, har endt med nullrespons eller misforståelser. 

Jeg trenger støtte jeg også, noen som kan si og vise at jeg er verdt noe. Noen som ikke møter motstand fordi de er imot andre minoriteter, men som gir støtte til funksjonshemmede som en del av likeverd og likestilling.

Jeg tror det er fordi ingen har -noe imot- funksjonshemmede, så da blir ikke vi på venstresida like aktive i beskyttelsen heller.

Nå mener jeg ikke at du overdriver  - tvert imot, jeg er fullt klar over at funksjonshemmede blir oversett og ikke tatt hensyn til, sett ned på og snakket over hodet på og diskriminert. Vi som samfunn har en enorm jobb og gjøre. Men grunnen til forskjellsbehandlingen du føler på er at dere ikke blir hatet på samme måte som andre grupper. Jeg har ikke vært borte i noen som oppriktig ønsker å drepe funksjonshemmede (de bryr seg bare ikke om dere, som kanskje ikke er så mye bedre, men som heller ikke vekker like mye følelser hos oss rundt. Trist men sant)

Anonymkode: c0b0a...e2a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.6.2025 den 17.40):

Jeg tror det er fordi ingen har -noe imot- funksjonshemmede, så da blir ikke vi på venstresida like aktive i beskyttelsen heller.

Nå mener jeg ikke at du overdriver  - tvert imot, jeg er fullt klar over at funksjonshemmede blir oversett og ikke tatt hensyn til, sett ned på og snakket over hodet på og diskriminert. Vi som samfunn har en enorm jobb og gjøre. Men grunnen til forskjellsbehandlingen du føler på er at dere ikke blir hatet på samme måte som andre grupper. Jeg har ikke vært borte i noen som oppriktig ønsker å drepe funksjonshemmede (de bryr seg bare ikke om dere, som kanskje ikke er så mye bedre, men som heller ikke vekker like mye følelser hos oss rundt. Trist men sant)

Anonymkode: c0b0a...e2a

Nei. Vi er nok ikke like stor skyteskive som mange andre grupper. Men når det skjer er det ingen som virker å bry seg, og det er fryktelig vondt å se. Det er vondt å vite at ingen bryr seg om hatet du måtte oppleve når de kan være så eksplosive for andres rettigheter, om det så bare er en symbolsk gest.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje dere burde tenke litt på hvor fæle dere er nå? Mennesker som opplever så mye vondt fortjener ikke at dere skal si det er noe galt med dem. Det er da ikke noe galt med de som opplever grusomheter; det er noe galt med de som utøver dem. Dere burde skamme dere!

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi burde hatt minst én måned med eget flagg. 

Anonymkode: c92c0...f5f

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring i gruppesamtaler, er at de som har problemer med å stå frem som homofile får pratetid. Jeg opplever daglig hverdagsrasisme pga funksjonsnedsettelse, og dette normaliseres i samtalene, og mistet da pratetid fordi mine problemer er problemer egentlig alle har.

Anonymkode: e183b...a99

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.4.2025 den 1.38):

Mange funksjonshemmede kan ikke skjule det som gjør dem sårbare. Det eneste mange av oss kan gjøre for å unnslippe det er å dø. Sånn er det fremdeles. Selv om en del av symptomene har opphørt, ligger jeg med brukket rygg i egen elendighet etter utallige forsøk på å få jobb og sted å bo, og jeg prøver hver bidige dag å skjule alle mine fakter og dårlig koordinasjon i frykt for hets og vold jeg ikke kan unnslippe.

At dere ikke viser en forståelse for min situasjon klandrer jeg dere ikke for. Men at dere står igjen, tross alle stygge kommentarer dere skriver, som de humane og gode menneskene er forkastelig. Jeg vil bare at noen skal bry seg om oss, og at jeg kan gjenvinne et håp om å ha en plass og verdi i samfunnet, men jeg ser hvor lite folk virker å bry seg når funksjonshemmede til og med utsettes for vold og mister evnen til å gjøre noe selv, og jeg skjønner at det aldri kommer til å skje. Jeg ser lengselsfullt på de andre, hva de får av anerkjennelse, og tenker at det er bevis på at vi bryr oss hvis vi vil. At det at dere ikke bryr dere må bety at jeg er verdiløs. 

Jeg kan leve med stygge kommentarer her inne, men vit at min generasjon hater syke og funksjonshemmede. Selv har jeg møtt flere med de mest motbydelige holdninger, oppførsel og utsagn, og dere beskytter en generasjon som fokuserer mer på symbolikk enn faktisk hjelpende handling. 

Ja, den paraden som var forrige helg var for.... Joa, deg og deg alene. 

De skeive har tenkt på deg. Du (vi begge) har egne bånd vi kan få, raskere inngang, lettere tilgang etc etc på deres arrangementer.

De samme du misunner så innmari fordi de blir truet i innboksen hver dag, men klarer å "høste litt offentlig sympati". 

Anonymkode: 66b9e...912

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 16.59):

Jeg er funksjonshemmet. Ingen på venstresiden har noen gang brydd seg nevneverdig om oss. Det er plakater, bannere, demonstrasjoner, innlegg og aksjoner for alle andre, men ikke for funksjonshemmede.

Problemet er at med så økt levealder vi har hatt, strekker budsjettene bare ikke til, til alle gode ting vi ønsker for samfunnet. Vesntresiden har forstått det og er derfor mer opptatt av "virtue signaling" siden det er gratis, fine ord koster 0 og gjør 0, men det gir stemmer. Høyresiden ser også at vi ikke har råd, og økes skattene for å prøve å få råd blir bedriftene ikke konkurransedyktige, så det funker heller ikke.

I fremtiden blir det nok familiene som må ta ansvar for seg selv og sine eldre ller funksjonshemmede etc. Det er synd, men regnestykket går ikke opp. Og ja, det betyr de med familie uten evne eller vilje til å ta vare på dem, vil få triste liv.

Anonymkode: dc514...41e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.6.2025 den 17.02):

Bra forsøk TS. Du vet vel at du har samme AB kode i hele tråden? Så hvorfor forsvarer du deg selv?

Anonymkode: 80eae...219

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.6.2025 den 12.01):

Bra forsøk TS. Du vet vel at du har samme AB kode i hele tråden? Så hvorfor forsvarer du deg selv?

Anonymkode: 80eae...219

Vel, bløme fra min side.

Jeg skulle egentlig skrive at jeg selv nok hadde formulert meg feil, men at det ikke endret poenget. Så forsto jeg at jeg ikke kommer noen vei, og håpet jeg kunne være en annen, som kunne ha støttet meg. Patetisk, jeg vet.

Det er en grunn til at jeg i utgangspunktet publiserte som anonym. Vi skal bare være hyggelige og koselige, mens andre får være sinte og sure hele jævla tiden. Jeg er sint, og se hva det har gitt meg. Ufordragelighet. Andre er sinte, og se hva det gir dem! Ros og støtte. Folk truer hverandre over fraværet av et flagg og får støtte, og dere hetser meg for å reagere på et drapsforsøk og grov vold mot andre funksjonshemmede?! 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Både du og de som leser her vet at ingen har hetset deg for å reagere på drapsforsøk eller grov vold. Jeg ser at du sliter, men tror som sagt det handler mer om konkrete fæle ting som du har opplevd i ditt liv, enn om venstresiden eller samfunnet generelt.

Anonymkode: aa89e...85c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...