Fjollefyr Skrevet 24. februar 2025 #41 Skrevet 24. februar 2025 Kjære ts Ingen på kg hater deg. Vi synes bare at du ikke burde dra inn støtte til homofile som urettferdig. Eller at du har rett til å føle på sjalusi ovenfor den støtten de får. I Norge har vi en utdanning som heter Vernepleier. Den utdanningen har stort fokus på å gi mennesker med utviklingshemming, både fysisk og psykisk, ett bedre liv. Vi utdanner også Ergoterapeuter i Norge. Svært mange med disse utdanningene jobber med mennesker som har de utfordringene du forteller at du har. Det norske samfunnet gir ikke faen i disse menneskene. Kunne det vært bedre? Selvfølgelig. Men vi gir ikke faen. Samfunnet ser ikke på mennesker i rullestol som parasitter. 2 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2025 #42 Skrevet 24. februar 2025 TS, du hadde sikkert fått mer støtte til saken din dersom du kunne lagt den fram uten å samtidig disse transer, homser, venstrevridde osv. Hvorfor må du tråkke andre (mer utsatte grupper) ned i søla for å hevde din egen sak? Foreslår at du i den neste tråden din prøver en sånn vinkling i stedet. Anonymkode: 636cc...c0d 7
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2025 #43 Skrevet 24. februar 2025 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nei. Men etter et drapsforsøk ville du også kanskje vært sint? Anonymkode: 2e777...618 Sikkert. Men du sier dette er noe du alltid opplever. Jeg er rimelig trygg på at ikke alle du forholder deg til driver med drapsforsøk. Eller vil deg noe vondt generelt. Så kan det tenkes at det er noe hos deg - kanskje utløst av vonde opplevelser - som gjør at du opplever omgivelsene slik? Anonymkode: ffc96...6e3 3
BobbySocks Skrevet 24. februar 2025 #44 Skrevet 24. februar 2025 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): TS her: Dette var heller ikke noe jeg ønsket. Jeg nevnte aldri at jeg ikke ønsket andre godt. Jeg skjønner ikke hvordan det ble tema engang. Det eneste jeg ønsker er litt støtte. Jeg har aldri fått det, samme hvordan jeg vrir og vender på ting. Anonymkode: 2e777...618 Fordi man ikke ber om støtte i samme åndedrag som man rakker ned på andre. Dette er et råd du bør ta med deg videre i livet. Vær ydmyk for andres utfordringer, fram din egen sak uten å rakke ned på andre, og så skal du se du møter mer forståelse. 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2025 #45 Skrevet 24. februar 2025 Og hva er det egentlig du savner av hjelp, ts, hva ønsker du deg helt konkret? Kanskje du får noen gode og konstruktive svar eller tips om hvordan du går fram for å få hjelp dersom du er tydeligere. Anonymkode: 636cc...c0d 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2025 #46 Skrevet 24. februar 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her: Ikke trekk andre minoriteter inn i dette her! Jeg er drittlei av at enhver tråd skal forkludres av at noen mener jeg ikke ønsker andre vel. Jeg gjør det! Jeg ønsker bare å oppleve noe av det samme selv. Eller noe annet som kunne vise at funksjonshemmede fortjente bedre. Anonymkode: 2e777...618 Det er DU som velger å dra inn andre minoriteter og være nedlatende. Forst transpersoner i din forrige tråd, så homofile i denne. Vi andre gir deg SVAR PÅ TILTALE, og det må du tåle! Anonymkode: 66b9e...912 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2025 #47 Skrevet 24. februar 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): ønsker at det skal bli mer fokus på dårlig behandling av funksjonshemmede. Hvis venstresiden kan gå i minnesmarkering for et homofilt par kan de faen meg gå for en funksjonshemmet Derfor. Du får svar på tiltale og løper rett i neste offerrolle! Hvor får vi det fra? Jo, fra din egen munn.. Anonymkode: 66b9e...912 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2025 #48 Skrevet 24. februar 2025 Lenge siden jeg har sett et innlegg som skriker offerrolle mer enn dine TS. Anbefaler deg å lese deg litt opp om offer mentalitet og hvordan komme ut av det. Å søke etter medfølelse og bekreftelse fra andre er ikke sunt. Ønsker du virkelig at folk skal synes synd på deg? Det er en usunn oppmerksomhet du ønsker deg, og du ønsker jo bare å få bekreftet at du er et offer som trenger støtte…. Dette må du jobbe med fordi det er seriøst et frastøtende personlighetstrekk. Vær så snill nå? Ikke flere innlegg om «alle andre får, men ikke stakkars meg buhu»…. Anonymkode: 7ef7e...97d 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2025 #49 Skrevet 24. februar 2025 Kanskje en av grunnene til at du var i gruppeterapi i det hele tatt…? Anonymkode: 7ef7e...97d 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2025 #50 Skrevet 24. februar 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS igjen: Jeg ønsket aldri noen vondt. At dere vrir det til noe ondsinnet er kanskje min feil, og da beklager jeg. Det eneste jeg ville var å få litt støtte for hva jeg har opplevd og opplever som funksjonshemmet. Jeg har aldri opplevd det før. Jeg har aldri vært annet enn en parasitt. Dere bekrefter bare den tanken. Alle kan bli funksjonshemmet i løpet av livet, og blir dere det skjønner dere det kanskje selv. Hvor vanskelig det er å forsvare seg når noen sier noe stygt; hvor vanskelig det er å vise at du er verdt noe. Jeg har alltid vært det. Jeg ble utsatt for grusomme ting, og fremdeles er jeg arbeidsledig, alene og syk. Jeg har møtt mennesker som mener jeg burde dø, som mener jeg har for mye - alt til tross. Jeg får ingen støtte, ingen som tar til motmæle, ingen som sier jeg fortjener mer. Jeg er bare et problem, en byrde, en parasitt, mens alle andre skal få. Jeg ønsker noen ville reagert på dårlig behandling. Jeg mener ikke at det skal gå på bekostning av andre, men hvorfor kan ikke vi få? Jeg forstår ikke. Jeg forstår ikke hvorfor dere mener jeg ikke fortjener noe. Mener dere det? Mener dere at funksjonshemmede fortjener det jævlige mange opplever? Det eneste jeg ville var å få litt støtte, men jeg har nå skjønt at folk på KG hater funksjonshemmede. Mulig jeg overreagerer, men det hjelper ikke å snakke dritt. Vis heller hvorfor jeg tar feil! / TS Anonymkode: 2e777...618 Trakassering er ulovlig og drapsforsøk er selvfølgelig også ulovlig. Det er straffbare handlinger. At det er ulovlig og straffbart sier alt om hva samfunnet mener om slike ting. Hvis du har opplevd at noen har forsøkt å drepe deg fordi du er funksjonshemmet så synes jeg det er helt fryktelig å høre. I tillegg til at drapsforsøk er ulovlig så vil dette også regnes som hatkriminalitet. Jeg håper de eller den som gjorde det fikk sin straff. Anonymkode: aa89e...85c 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2025 #51 Skrevet 25. februar 2025 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har alltid vært på venstresiden politisk. Jeg er takknemlig for velferdssystemet, mener alle er like mye verdt, og vil ikke at noen skal kunne ha utømmelig velstand mens andre lider uforholdsmessig mye. Jeg er funksjonshemmet. Ingen på venstresiden har noen gang brydd seg nevneverdig om oss. Det er plakater, bannere, demonstrasjoner, innlegg og aksjoner for alle andre, men ikke for funksjonshemmede. Når jeg blir skuffet og sint blir jeg bedt om å skjerpe meg; innlegg slettes og; jeg blir tvunget til å føle meg som et enda større problem enn jeg allerede følte meg som. Jeg mener ikke vondt. Jeg vil bare at folk skal bry seg, høre på hva jeg har å si, forstå hvor vondt det er å bli ekskludert av en venstreside som hele tiden viser støtte til andre. Hvis dere bryr dere om funksjonshemmede, vær så snill å reagere som dere ville reagert på urett mot andre. Eller si de som er så tydelige i andres kamper imot. Gi funksjonshemmede den plassen dere ville gitt andre. For det trengs. Jeg føler meg hatet, som en parasitt. Jeg føler jeg er i veien for alle andre. Alle forsøk på å få frem det jeg mener, føler, har endt med nullrespons eller misforståelser. Jeg trenger støtte jeg også, noen som kan si og vise at jeg er verdt noe. Noen som ikke møter motstand fordi de er imot andre minoriteter, men som gir støtte til funksjonshemmede som en del av likeverd og likestilling. Anonymkode: 2e777...618 Jeg er ikke funksjonshemmet, og jeg skal ikke si at jeg forstår hvordan det er for deg. Men, jeg føler på noe av det samme ovenfor mange på venstresiden, som det du forteller om. Jeg er selv på venstresiden, ingen tvil om det, bare så det er sagt. Jeg har noen ganger lurt på om det er en mentalitet hos noen på venstresiden som er litt sånn «det er alltid noen det er mer synd i», og «ikke syns synd i deg selv, du er ikke unik i din sorg/tragedie/funksjonshemming/svakhet». Og samtidig en mentalitet som er litt sånn «kalle en spade for en spade» og «alle må ta i et tak!». Det har i alle fall jeg kjent på. Jeg har en far som er veldig enig i alle sosialistiske idealer, men kan si veldig støtende ting til meg, ikke se at jeg også trenger hjelp - han er rett og slett ikke så solidarisk og høflig med meg. Han har også snakket stygt om høflighetskultur, fordi det bare er oppstyltet og tilgjort - f.eks. ville han aldri holdt opp døren for meg, eller snakket med noen i et selskap kun for å være hyggelig/høflig. Og sånn føler jeg at andre på venstresiden også er. Og kanskje (min tolkning), i forsøket på å ikke være tilgjort høflig, så blander man sammen tilgjort høflighet og omsorg/hensyn. Nå gjetter jeg litt her, men hvis du er en som kanskje fremstår ganske talefør (du gjør i alle fall det i det du skriver), kanskje du tør å ta plass og ordet (selv om du ikke alltid får det), så kan det hende at de rundt deg ikke ser på deg som en som trenger å tas hensyn til. I alle fall, med alt dette i bakhodet, og nå i tillegg det du har skrevet her, så har jeg enda mer som mål å ta vare på dem rundt meg - også de som er helt nær. Anonymkode: d6b06...dee
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2025 #52 Skrevet 25. februar 2025 Anonym #51 her igjen: shit, nå så jeg noen av de andre svarene du har fått, jeg var litt rask på avtrekkeren og bare svart. Jeg syns ikke du fortjener tyn på den måten. Jeg skjønner hva du mener i hovedinnlegget ditt, vil poengtere det enda en gang nå når jeg leste flere krasse svar om offerrolle osv. Bare glem alle som skriver det, og forhold deg til dem som kan diskutere en slik ting på et saklig nivå. ❤️ Anonymkode: d6b06...dee 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2025 #53 Skrevet 25. februar 2025 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det gjør meg trist å lese dette🥹Jeg har funksjonsnedsettelse, og legene har forespeilet meg en gradvis forverring, og at jeg må på et tidspunkt ha rullestol. Men jeg har ikke økonomi til å forberede meg til dette. Er ufør og alene. Føler at det som har det «greit» er de med partner og godt nettverk. Som får stolheis og tilpasninger i det store huset🫣Mannen eller andre er privatsjåfør overalt, i en stor bil med plass til rullestol. Livet er ikke godt, men likevel levelig pga alt rundt. Mens jeg vil få problem med utleier den dagen jeg trenger tilpasninger. Kommer ikke til å kunne ha bil heller. Uff gruer meg stort når jeg leser her😏Foreldrene mine er døde, så har jeg har ikke noen som stiller opp betingelsesløst lenger. Anonymkode: 63669...ed4 Samme anonym som i #50 og #51 her: Er det du TS som skriver dette over? Nå er ikke jeg psykolog, men er det ikke en mulighet for at det du skriver her også er en veldig, eller like stor årsak til at du føler på lite støtte? Du har ikke foreldre som lever, du eier ikke bolig, har ikke barn (tror jeg?), du har kanskje ikke det støtteapparatet som du ser andre «vellykkede» funksjonshemmede ha? Jeg føler i alle fall på at veldig mye i Norge avhenger av familien og de nære støtteperosnene du eventuelt har rundt deg. Og jeg syns i alle fall det er ensomt uten. Så hvis du også føler det sånn, så er du ikke alene. Jeg føler med deg, og sender en stor klem ❤️ Anonymkode: d6b06...dee 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2025 #54 Skrevet 25. februar 2025 Jeg ser godt poenget ditt. Det er ikke like politisk korrekt og gir ikke så mange sosiale medier-poeng å dele saker om tom årspott for hjelpemidler 6.januar, som for andre saker. Lite fakkeltog når det kommer frem vold, overfall, overgrep og diskriminering mot funksjonshemmede. Det kunne vært interessant å lage mediatips med omtrent samme innhold, bare forskjellige grupper, og se responsen. Jeg frykter omtrent som deg at funksjonshemmede ikke akkurat havner øverst. Anonymkode: b2313...164 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2025 #55 Skrevet 25. februar 2025 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Samme anonym som i #50 og #51 her: Er det du TS som skriver dette over? Nå er ikke jeg psykolog, men er det ikke en mulighet for at det du skriver her også er en veldig, eller like stor årsak til at du føler på lite støtte? Du har ikke foreldre som lever, du eier ikke bolig, har ikke barn (tror jeg?), du har kanskje ikke det støtteapparatet som du ser andre «vellykkede» funksjonshemmede ha? Jeg føler i alle fall på at veldig mye i Norge avhenger av familien og de nære støtteperosnene du eventuelt har rundt deg. Og jeg syns i alle fall det er ensomt uten. Så hvis du også føler det sånn, så er du ikke alene. Jeg føler med deg, og sender en stor klem ❤️ Anonymkode: d6b06...dee Takk🥰Jeg er ikke ts! liker absolutt ikke nedrakking av andre svake grupper. Kunne ikke falt meg inn å bli provosert over de som faktisk får støtte. I mitt tilfelle er det mangel på penger, og nettverk som er hovedfaktorene til at jeg går en usikker fremtid i møte. De fleste syke har noen som kjemper sammen med dem, jeg har ikke noen form for støtte være seg kommunal hjelp osv. Anonymkode: 63669...ed4 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2025 #56 Skrevet 20. april 2025 Mange funksjonshemmede kan ikke skjule det som gjør dem sårbare. Det eneste mange av oss kan gjøre for å unnslippe det er å dø. Sånn er det fremdeles. Selv om en del av symptomene har opphørt, ligger jeg med brukket rygg i egen elendighet etter utallige forsøk på å få jobb og sted å bo, og jeg prøver hver bidige dag å skjule alle mine fakter og dårlig koordinasjon i frykt for hets og vold jeg ikke kan unnslippe. At dere ikke viser en forståelse for min situasjon klandrer jeg dere ikke for. Men at dere står igjen, tross alle stygge kommentarer dere skriver, som de humane og gode menneskene er forkastelig. Jeg vil bare at noen skal bry seg om oss, og at jeg kan gjenvinne et håp om å ha en plass og verdi i samfunnet, men jeg ser hvor lite folk virker å bry seg når funksjonshemmede til og med utsettes for vold og mister evnen til å gjøre noe selv, og jeg skjønner at det aldri kommer til å skje. Jeg ser lengselsfullt på de andre, hva de får av anerkjennelse, og tenker at det er bevis på at vi bryr oss hvis vi vil. At det at dere ikke bryr dere må bety at jeg er verdiløs. Jeg kan leve med stygge kommentarer her inne, men vit at min generasjon hater syke og funksjonshemmede. Selv har jeg møtt flere med de mest motbydelige holdninger, oppførsel og utsagn, og dere beskytter en generasjon som fokuserer mer på symbolikk enn faktisk hjelpende handling. Anonymkode: 2e777...618 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2025 #57 Skrevet 20. april 2025 #41: Det kom litt dumt ut. Jeg bare håper dere forstår at det faktisk gjør fryktelig vondt å bli konsekvent ekskludert av noen som skriker og truer over mindre. Anonymkode: 2e777...618
AnonymBruker Skrevet 21. april 2025 #58 Skrevet 21. april 2025 Det er trist, men CRPD behøves. Det verste mangelen på forståelse har jeg møtt innenfor barnevernet, fra en av tilbyderne som "dokumenterer" foreldreegenskaper. Som å trå rett inn i en dystopisk tilværelse på 1800-tallet en gang. Man blir helt målløs.... og skremt. Anonymkode: c02b7...901 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2025 #59 Skrevet 21. april 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): #41: Det kom litt dumt ut. Jeg bare håper dere forstår at det faktisk gjør fryktelig vondt å bli konsekvent ekskludert av noen som skriker og truer over mindre. Anonymkode: 2e777...618 Det skjønner jeg gjør vondt. Det som gjør det at du får mye motbør er at du skriver ting som " vit at min generasjon hater syke og funksjonshemmede.". Det er klart folk reagerer da. Jeg kjenner ingen, i noen generasjoner, som har de holdninger til funksjonshemmede du hevder en hel generasjon har. Tvert om er det mer og mer toleranse for de som ikke går innenfor den fysiske og mentale "normen" nå enn noen gang før. Det betyr selvsagt ikke at det ikke finnes enkeltindivider med forkastelige holdninger. Men du gir inntrykk av å overdrive, og dermed havne i offerrollen, med måten du ordlegger deg på. Anonymkode: f4434...55e 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2025 #60 Skrevet 21. april 2025 AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 16.59): Jeg har alltid vært på venstresiden politisk. Jeg er takknemlig for velferdssystemet, mener alle er like mye verdt, og vil ikke at noen skal kunne ha utømmelig velstand mens andre lider uforholdsmessig mye. Jeg er funksjonshemmet. Ingen på venstresiden har noen gang brydd seg nevneverdig om oss. Det er plakater, bannere, demonstrasjoner, innlegg og aksjoner for alle andre, men ikke for funksjonshemmede. Når jeg blir skuffet og sint blir jeg bedt om å skjerpe meg; innlegg slettes og; jeg blir tvunget til å føle meg som et enda større problem enn jeg allerede følte meg som. Jeg mener ikke vondt. Jeg vil bare at folk skal bry seg, høre på hva jeg har å si, forstå hvor vondt det er å bli ekskludert av en venstreside som hele tiden viser støtte til andre. Hvis dere bryr dere om funksjonshemmede, vær så snill å reagere som dere ville reagert på urett mot andre. Eller si de som er så tydelige i andres kamper imot. Gi funksjonshemmede den plassen dere ville gitt andre. For det trengs. Jeg føler meg hatet, som en parasitt. Jeg føler jeg er i veien for alle andre. Alle forsøk på å få frem det jeg mener, føler, har endt med nullrespons eller misforståelser. Jeg trenger støtte jeg også, noen som kan si og vise at jeg er verdt noe. Noen som ikke møter motstand fordi de er imot andre minoriteter, men som gir støtte til funksjonshemmede som en del av likeverd og likestilling. Anonymkode: 2e777...618 Skal du klage på noe, så forventer jeg at du i det minste er oppdatert og har fulgt med i verden på det du klager over og ikke sprer usannheter. For dette blir for dumt. Anonymkode: e17de...37a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå