AnonymBruker Skrevet 24. februar 2025 #21 Skrevet 24. februar 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): TS her: Jeg ønsker at det skal bli mer fokus på dårlig behandling av funksjonshemmede. Hvis venstresiden kan gå i minnesmarkering for et homofilt par kan de faen meg gå for en funksjonshemmet som utsettes for grov vold og havner i koma! Hvor søren er venstresiden?! Anonymkode: 2e777...618 Tydeligvis ute og går i tog for homofile. Jævlig dårlig skjulte fordommer i le av å skulle høste sympati.! Du oser av hat mot minoriteter og gjemmer deg bak å være en sjøl. Kutt ut a, du setter oss bare i ekstremt dårlig lys. Har ikke kjent på skam pga funksjonsnedsettelser, men nå er jeg farlig nær takket være deg. Du snakker ikke for oss. Jeg kjempe side om side med mine skeive venner. Anonymkode: 66b9e...912 4 4 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2025 #22 Skrevet 24. februar 2025 Huldraisør skrev (24 minutter siden): Det er FNs konvensjon for menneskerettigheter for mennesker med funksjonsnedsettelse. Det som er positivt med at den blir inkorporert er at den da blir norsk lov og et større press på å følge denne. Det vil da også være mulig å gå til rettsak over rettigheter som ikke blir oppfylt. Det et også et sterkt signal om at samfunnet likestiller personer med funksjonsvarisjoner. Har forståelse for at det fortsatt oppleves vanskelig og det er trist vi ikke har kommet lengre enda. Druid skrev (24 minutter siden): Se på det som revisjonoversyn av at loven faktisk blir fulgt og at loven faktisk dekker problemet. Ord er billige, handling er dyrt. Det er lett å tolke alle lover til ett nivå som svekker dem, CRPD har som oppgave å ettergå at vi gjør det vi sier. Takk! 😊❤️ Anonymkode: c4412...200
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2025 #23 Skrevet 24. februar 2025 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Nei, dette har blitt klaget på i mange år. Vedkommende som stod frem i avisa var definitivt ikke Frp'er. Anonymkode: 66b9e...912 Jeg mener dagens sak forsovet. Jeg tror ikke FrPs politikk gagner funksjonshemmede, men lurer veldig på hvor venstresiden er? Anonymkode: 2e777...618 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2025 #24 Skrevet 24. februar 2025 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Tydeligvis ute og går i tog for homofile. Jævlig dårlig skjulte fordommer i le av å skulle høste sympati.! Du oser av hat mot minoriteter og gjemmer deg bak å være en sjøl. Kutt ut a, du setter oss bare i ekstremt dårlig lys. Har ikke kjent på skam pga funksjonsnedsettelser, men nå er jeg farlig nær takket være deg. Du snakker ikke for oss. Jeg kjempe side om side med mine skeive venner. Anonymkode: 66b9e...912 TS her: Jeg er i en seksuell minoritet selv. Jeg er ikke imot kampen, men må ærlig innrømme at jeg ønsker mer blest rundt funksjonshemmedes kamp også. Anonymkode: 2e777...618 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2025 #25 Skrevet 24. februar 2025 TS her: Ikke trekk andre minoriteter inn i dette her! Jeg er drittlei av at enhver tråd skal forkludres av at noen mener jeg ikke ønsker andre vel. Jeg gjør det! Jeg ønsker bare å oppleve noe av det samme selv. Eller noe annet som kunne vise at funksjonshemmede fortjente bedre. Anonymkode: 2e777...618 3 1
BobbySocks Skrevet 24. februar 2025 #26 Skrevet 24. februar 2025 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): TS her: Jeg ønsker at det skal bli mer fokus på dårlig behandling av funksjonshemmede. Hvis venstresiden kan gå i minnesmarkering for et homofilt par kan de faen meg gå for en funksjonshemmet som utsettes for grov vold og havner i koma! Hvor søren er venstresiden?! Anonymkode: 2e777...618 Her rakker du ned på homofile, i den andre tråden transer, hva er det neste du skal hate samtidig som du selv forventer støtte og klapp? Det er lenge siden jeg har sett noen som er så fordomsfull som deg klage på at andre har fordommer. 7 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2025 #27 Skrevet 24. februar 2025 Kom deg ut av offerrollen! Jævlig usympatisk… og hjelper ikke saken din…. Buhu det er så synd på deg?? Buhu du skulle ønske noen ville kjempe for deg også?? Du er bare helt alene du og alle andre blir behandlet sååå mye bedre enn stakkars deg?? Ærlig talt… skjerp deg! Anonymkode: 7ef7e...97d 5 2
BobbySocks Skrevet 24. februar 2025 #28 Skrevet 24. februar 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kom deg ut av offerrollen! Jævlig usympatisk… og hjelper ikke saken din…. Buhu det er så synd på deg?? Buhu du skulle ønske noen ville kjempe for deg også?? Du er bare helt alene du og alle andre blir behandlet sååå mye bedre enn stakkars deg?? Ærlig talt… skjerp deg! Anonymkode: 7ef7e...97d Og de slemme homsene og transene som er kjipe at de tar plass, og glem ikke venstresiden! Ikke rart TS får lite støtte. Men gjør gjerne det når man er slem. 4 1
Fjollefyr Skrevet 24. februar 2025 #29 Skrevet 24. februar 2025 Det mest triste for meg er når mennesker med utfordringer enten fysisk, psykisk eller begge deler begynner å kjempe seg imellom. Polariseringen i samfunnet har ført til slike absurde kamper. Svake grupper blir ikke lenger stilt opp mot hverandre. De gjør det helt selv. Dette er jo oppskriften på et dårligere samfunn. Omsorg for hverandre er grunnleggende for et sivilisert samfunn, skulle ønske at alle klarte å se det. 6 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2025 #30 Skrevet 24. februar 2025 TS her: Dette var heller ikke noe jeg ønsket. Jeg nevnte aldri at jeg ikke ønsket andre godt. Jeg skjønner ikke hvordan det ble tema engang. Det eneste jeg ønsker er litt støtte. Jeg har aldri fått det, samme hvordan jeg vrir og vender på ting. Anonymkode: 2e777...618 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2025 #31 Skrevet 24. februar 2025 Fjollefyr skrev (48 minutter siden): Det mest triste for meg er når mennesker med utfordringer enten fysisk, psykisk eller begge deler begynner å kjempe seg imellom. Polariseringen i samfunnet har ført til slike absurde kamper. Svake grupper blir ikke lenger stilt opp mot hverandre. De gjør det helt selv. Dette er jo oppskriften på et dårligere samfunn. Omsorg for hverandre er grunnleggende for et sivilisert samfunn, skulle ønske at alle klarte å se det. Enig. Det er nettopp det. - TS Anonymkode: 2e777...618 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2025 #32 Skrevet 24. februar 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): TS her: Dette var heller ikke noe jeg ønsket. Jeg nevnte aldri at jeg ikke ønsket andre godt. Jeg skjønner ikke hvordan det ble tema engang. Det eneste jeg ønsker er litt støtte. Jeg har aldri fått det, samme hvordan jeg vrir og vender på ting. Anonymkode: 2e777...618 Kan du ikke bare slutte å sutre? Skjønner du ikke selv hvor slitsomme sånne folk er? Offermentalitet er sykt plagsomt å være med! Anonymkode: 7ef7e...97d 2
Fjollefyr Skrevet 24. februar 2025 #33 Skrevet 24. februar 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig. Det er nettopp det. - TS Anonymkode: 2e777...618 Men det fremstår for meg som at du også bidrar til den kampen mellom svake grupper. At du trekker inn homofile i argumentasjonen din er grunnen til det. Jeg har en annen svak gruppe i samfunnet jeg kjemper for, jeg kan ikke kjempe for alle. Men om homofile og mennesker med utviklingshemming hadde begynt å kaste stein på den gruppen, hadde jeg blitt forbanna. Jeg kjemper for den gruppen, uten å si ett kløyva ord om andre svake grupper. Det mener jeg vi alle burde gjøre. 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2025 #34 Skrevet 24. februar 2025 Er det en psykisk funksjonshemming du har? Det kan jo forklare hvorfor du opplever at alle "forsøk på å få frem det jeg mener, føler, har endt med nullrespons eller misforståelser." Det er ellers lite sannsynlig at problemet kun ligger hos andre hvis man konsekvent har den opplevelsen. Anonymkode: ffc96...6e3 4 1
Memorangen Skrevet 24. februar 2025 #35 Skrevet 24. februar 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har alltid vært på venstresiden politisk. Jeg er takknemlig for velferdssystemet, mener alle er like mye verdt, og vil ikke at noen skal kunne ha utømmelig velstand mens andre lider uforholdsmessig mye. Jeg er funksjonshemmet. Ingen på venstresiden har noen gang brydd seg nevneverdig om oss. Det er plakater, bannere, demonstrasjoner, innlegg og aksjoner for alle andre, men ikke for funksjonshemmede. Når jeg blir skuffet og sint blir jeg bedt om å skjerpe meg; innlegg slettes og; jeg blir tvunget til å føle meg som et enda større problem enn jeg allerede følte meg som. Jeg mener ikke vondt. Jeg vil bare at folk skal bry seg, høre på hva jeg har å si, forstå hvor vondt det er å bli ekskludert av en venstreside som hele tiden viser støtte til andre. Hvis dere bryr dere om funksjonshemmede, vær så snill å reagere som dere ville reagert på urett mot andre. Eller si de som er så tydelige i andres kamper imot. Gi funksjonshemmede den plassen dere ville gitt andre. For det trengs. Jeg føler meg hatet, som en parasitt. Jeg føler jeg er i veien for alle andre. Alle forsøk på å få frem det jeg mener, føler, har endt med nullrespons eller misforståelser. Jeg trenger støtte jeg også, noen som kan si og vise at jeg er verdt noe. Noen som ikke møter motstand fordi de er imot andre minoriteter, men som gir støtte til funksjonshemmede som en del av likeverd og likestilling. Anonymkode: 2e777...618 Synes det er trist at det er sånn, men jeg må bare spør; er det virkelig noen forskjell på hvordan venstresiden eller høyresiden bryr seg om funksjonshemmende politisk? Hva har høyresiden gjort for funksjonshemmede? 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2025 #36 Skrevet 24. februar 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er funksjonshemmet. Ingen på venstresiden har noen gang brydd seg nevneverdig om oss. Det er plakater, bannere, demonstrasjoner, innlegg og aksjoner for alle andre, men ikke for funksjonshemmede. Anonymkode: 2e777...618 Har du noen gang hørt venstresiden brygg seg om barnløse og single menn? Politikere uansett ståsted bryr seg kun om barnefamilier og månedens "svake gruppe". Handikappede eller barnløse single menn faller ikke inn under disse gruppene. Anonymkode: 2b8dd...a49
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2025 #37 Skrevet 24. februar 2025 TS igjen: Jeg ønsket aldri noen vondt. At dere vrir det til noe ondsinnet er kanskje min feil, og da beklager jeg. Det eneste jeg ville var å få litt støtte for hva jeg har opplevd og opplever som funksjonshemmet. Jeg har aldri opplevd det før. Jeg har aldri vært annet enn en parasitt. Dere bekrefter bare den tanken. Alle kan bli funksjonshemmet i løpet av livet, og blir dere det skjønner dere det kanskje selv. Hvor vanskelig det er å forsvare seg når noen sier noe stygt; hvor vanskelig det er å vise at du er verdt noe. Jeg har alltid vært det. Jeg ble utsatt for grusomme ting, og fremdeles er jeg arbeidsledig, alene og syk. Jeg har møtt mennesker som mener jeg burde dø, som mener jeg har for mye - alt til tross. Jeg får ingen støtte, ingen som tar til motmæle, ingen som sier jeg fortjener mer. Jeg er bare et problem, en byrde, en parasitt, mens alle andre skal få. Jeg ønsker noen ville reagert på dårlig behandling. Jeg mener ikke at det skal gå på bekostning av andre, men hvorfor kan ikke vi få? Jeg forstår ikke. Jeg forstår ikke hvorfor dere mener jeg ikke fortjener noe. Mener dere det? Mener dere at funksjonshemmede fortjener det jævlige mange opplever? Det eneste jeg ville var å få litt støtte, men jeg har nå skjønt at folk på KG hater funksjonshemmede. Mulig jeg overreagerer, men det hjelper ikke å snakke dritt. Vis heller hvorfor jeg tar feil! / TS Anonymkode: 2e777...618 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2025 #38 Skrevet 24. februar 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er det en psykisk funksjonshemming du har? Det kan jo forklare hvorfor du opplever at alle "forsøk på å få frem det jeg mener, føler, har endt med nullrespons eller misforståelser." Det er ellers lite sannsynlig at problemet kun ligger hos andre hvis man konsekvent har den opplevelsen. Anonymkode: ffc96...6e3 Nei. Men etter et drapsforsøk ville du også kanskje vært sint? Anonymkode: 2e777...618 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2025 #39 Skrevet 24. februar 2025 Jeg skrev i utgangspunktet bare om at jeg ønsket mer støtte? Hvordan ble det til stygge kommentarer mot meg? Jeg forstår ikke. Hva faen skal til for at funksjonshemmede skal få noe som helst? Anonymkode: 2e777...618 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2025 #40 Skrevet 24. februar 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg skrev i utgangspunktet bare om at jeg ønsket mer støtte? Hvordan ble det til stygge kommentarer mot meg? Jeg forstår ikke. Hva faen skal til for at funksjonshemmede skal få noe som helst? Anonymkode: 2e777...618 Ta det helt med ro. Folk liker bare å være krasse når de ser muligheten. Jeg mener selv at funksjonshemmede virker som en usynlig gruppe i samfunnet. Men jeg ser deg Anonymkode: 2b8dd...a49 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå