Gjest lillelou Skrevet 9. mars 2006 #21 Skrevet 9. mars 2006 Håper det bare er brudzillagalskap som har slått til hos henne,og at hun kommer til seg selv etter hvert. Uansett syns jeg det var ganske råttent gjort av henne å dumpe deg som forlover på sms,sånt gjør man bare ikke. Jeg skal selv være forlover i sommer,og siden vi bor på hver vår kant av landet, sier det seg selv at det er ikke alt jeg kan være med på,men jeg prøver så godt jeg kan å engasjere meg i forberedelsene,og håper å få være med og arrangere et flott utdrikningslag. I tillegg håper jeg hun opplever meg som en fin støtte på dagen,uten at jeg nødvendigvis er "slaven" hennes.
lil Skrevet 9. mars 2006 #22 Skrevet 9. mars 2006 Det var råttent gjort ja Og på sms..... Uff! Jeg "forventer" at hun er med på å planlegge utdrikning, og at hun hjelper meg litt på selve dagen. Ellers blir jeg glad for litt selskap hos frisøren
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2006 #23 Skrevet 9. mars 2006 Helt enig med de andre her. Jeg valgte min forlover fordi hun er min beste venninne og hun kjenner meg godt. Eneste jeg "forventer" meg av henne, er at hun skriver under på forlovererklæringen, eller hva det heter. Jeg håper hun også kan være med under selve vielsen sin vitne, men ville aldri byttet henne ut, uansett hvor lite hun gjorde. Eneste formelle oppgaven hennes er en liten signatur.
Gjest Tuppelure Skrevet 9. mars 2006 #24 Skrevet 9. mars 2006 Så dårlig gjort av bruden å dumpe deg på en slik måte! Synes at hun skylder deg en god forklaring, og helst en skikkelig unnskyldning også. Det virker jo som om du har forsøkt å delta med det du kan, ut fra forutsetningene (i og med at du bor på en annen kant av landet). Jeg gifter meg neste sommer, og har valgt en av mine to nærmeste venninner som forlover. Jeg valgte ut ifra magefølelsen - dette er ei jente som har vært ei supersolid venninne i mange år, som virkelig har vært der for meg, og som betyr masse for meg. Det føltes helt riktig å spørre henne, rett og slett. Jeg FORVENTER vel egentlig ikke noe mer enn at hun skriver under på de papirene som trengs. Vil også gjerne ha henne med i selve bryllupet, selvsagt. Hvis hun selv ønsker å holde tale under festen og/eller arrangere utdrikkingslag, så synes jeg at det er kjempehyggelig, men det er ikke noe must. Planleggingen har vi drevet med pr. mail i flere måneder allerede, helt siden sambo`n min fridde. Vi kommenterer kjoler på nettet, f.eks (vi bor langt unna hverandre). Hvis hun vil være med meg til frisøren og fotografen på Dagen, så blir jeg selvsagt kjempeglad! Håper at du og bruden finner utav ting! Kan jo, som flere har vært inne på, ha vært et anfall av forbigående brudegalskap...
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2006 #25 Skrevet 9. mars 2006 Noen bruder er så virklighetsfjerne at de nesten burde blitt beskyttet mot seg selv. Det å være forlover er da ingen jobb!!
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2006 #26 Skrevet 9. mars 2006 Jeg forventet at hun var der på dagen og holdt tale. Og at hun tok ansvar for å lage til utdrikningslag. ← Jepp, slik var det for meg også. Også var det hyggelig at hun tilbød seg å være med og shoppe noen ting og tang en dag.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2006 #27 Skrevet 9. mars 2006 Gå i bryllupet og nyyyyt at du ikke er forlover. Du kan slappe av hele dagen og kvelden og bare glede deg over god mat, venner og alt som hører med. Nå slipper du å møte en stresset brud tildlig på dagen, kanskje sitte/stå helt fremme i kirken og du slipper å holde tale. Helt supert spør du meg Min beste venninne valgte en annen venninne som forlover. Hun visste meget godt at jeg ikke var "forlover-typen". Det satt jeg stor pris på. Forloveren hun valgte fikk en periode med endel stress, for bruden var grundig og godt forberedt Hun var med på alt det som jeg var sjeleglad for å få slippe. Talen hun holdt i bryllupet var rørende og flott. Men hadde det vært meg somskulle si noen ord så hadde jeg gruet meg fra det øyeblikket jeg sto opp.
Gjest gjest1 Skrevet 9. mars 2006 #28 Skrevet 9. mars 2006 Forlovaren min er mi aller beste venninne som tilfeldigvis også er syster mi! Det einaste eg forventa då eg spurte henne om å vere forlovaren min var at ho skreiv under på forlovar-papira. Det at ho hadde lyst til å vere med på kjole-prøving, arrangere utdriknings-lag for meg, og halde tale under middagen er berre hyggeleg, syns eg. Vi heng mykje i lag, så det vart naturleg at ho var med å laga invitasjonar saman med oss også, og så tyt vi jo litt om bryllup av og til, elles intet. Syns venninna di virkar barnslig og overfladisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå