Gå til innhold

Kan jeg være gravid?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Det er bare litt over en uke siden jeg hadde ubeskyttet sex (siden forrige mensen) og jeg har merket at jeg har veldig såre nipler og kramper nederst i magen, som når jeg har mensen. Skal ikke få mensen før om en uke… tror dere jeg kan være gravid? Han jeg hadde sex med «hoppet av i svingen» så jeg kan ikke ha fått mye sæd inn i meg. 

Tror dere det for tidlig å merke symptomer nå, og at jeg bare stresser? Er bare 20 år og ikke i stand til å få barn nå…

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usikker sex fører til at man blir usikker, nettopp fordi vi alle vet at ubeslyttet sex kan føre til graviditet.

Om du er gravid så er du i stand til å få barn nå.

Anonymkode: e2867...75b

Skrevet

Hva tror du selv...? Du er 20 år og bør vite sånt, FØR du hopper i høyet med noen uten kondom/annen prevensjon. Det skal bare én enkel sædcelle til for å bli gravid, så du kan selvsagt ha blitt det. Eller så er det bare symptomer på at mensen er på vei. Hadde dere vært beskyttet hadde du sluppet å stresse nå.

Anonymkode: 6e6d3...039

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, du kan være gravid. Du hadde jo sex i «prima» tid i fht til syklus så langt fra utenkelig. 
Helt idiotisk av dere å ha ubeskyttet sex. Håper du tar lærdom av dette og lærer deg å enten begynner på en form for prevensjon eller bruker kondom. Abort er ikke en form for prevensjon. 

Anonymkode: 0000a...8a7

• Liker 2
Skrevet

Ingen her inne sitter med magiske evner og kan vite om du er gravid eller ikke. 
Du må nok vente til litt nærmere mensen og deretter ta en graviditetstest, som er den eneste sikre måten man får svar på. 

I tillegg bør du dra til legen og sjekke deg for kjønnssykdommer som det florerer av, lese deg opp om hvordan man blir gravid og kjøpe inn kondomer til neste gang du har sex. Det er sånn voksne mennesker gjør og du som er 20 år er voksen og må begynne å bruke hodet ditt og ta ansvar for eget liv. 

Anonymkode: de832...933

• Liker 1
Skrevet

Herregud å masse frekke svar her. Er det vanskelig å svare med normal tone og høflighet?

• Liker 1
Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (50 minutter siden):

Herregud å masse frekke svar her. Er det vanskelig å svare med normal tone og høflighet?

På KG? Ja, historien har vist at folk sliter noe jævlig med vanlig folkeskikk.

😥

Anonymkode: 71f9d...617

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

På KG? Ja, historien har vist at folk sliter noe jævlig med vanlig folkeskikk.

😥

Anonymkode: 71f9d...617

Ja, dessverre. 

Skrevet

Som svar på spørsmålet, så er det helt vanlig med precum og ubeskyttet sex er og blir en stor risiko for graviditet.

Jeg tenker at du ant.vis er gravid og må finne ut av dette! 
Og ta lærdom. Slutt å ha ubeskyttet sex, både pga graviditet og pga fare for smittsomme sykdommer!

Anonymkode: 5ca54...772

Skrevet

vi kan ikke si om du er det eller ikke, det enste du kan gjøre er og ta en test og lære til neste gang at man ikke bør hobbe av i svingen

bruk kondom så slipper du og være redd for og bli gravid og sykdommer

Anonymkode: 73a2b...34f

Skrevet

Utfra opplysningene høres det ikke veldig sannsynlig ut. Å "hoppe av i svingen" er langt fra sikker prevensjon, men sjansen for å bli gravid er liten, så lenge han trekker seg ut i tide.

Det er heller ikke vanlig å få symptomer på graviditet en uke før forventet mens, så akkurat de "symptomene" er neppe noe å bry seg om. Det vanlige er at symptomene dukker opp en uke eller to ETTER forventet mens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...