Gå til innhold

ØNH-time, erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har hatt en litt vond hals inkl grums og slim i halsen i snart 12 uker, blir derfor henvist til ØNH-lege. Gruer meg for den undersøkelsen, tror legen bruker slanger gjennom nesen for å se på halsen? Stemmer det? Noen med erfaring her, som kan berolige?

Anonymkode: 7620f...e31

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja men den er så tynn og innsmurt med glidemiddel at du knapt merker den, og det kommer fra meg som får hetta ved nesekløe eller noe i nesa. Virkelig, det går helt greit altså. 

Anonymkode: e66da...f5d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har hatt en litt vond hals inkl grums og slim i halsen i snart 12 uker, blir derfor henvist til ØNH-lege. Gruer meg for den undersøkelsen, tror legen bruker slanger gjennom nesen for å se på halsen? Stemmer det? Noen med erfaring her, som kan berolige?

Det der klarer du helt fint, dersom det blir nødvendig. Litt ubehagelig, men ikke vondt. Det er verre å gå til tannlegen og få bedøvelse. 

Anonymkode: 6a408...697

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja men den er så tynn og innsmurt med glidemiddel at du knapt merker den, og det kommer fra meg som får hetta ved nesekløe eller noe i nesa. Virkelig, det går helt greit altså. 

Godt å høre! Takk for svar❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Godt å høre! Takk for svar❤️

Bare hyggelig, lykke til, håper de finner ut av det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det der klarer du helt fint, dersom det blir nødvendig. Litt ubehagelig, men ikke vondt. Det er verre å gå til tannlegen og få bedøvelse. 

Anonymkode: 6a408...697

Jeg fikk hetta bare av den coronatestenni sin tid, så tanken på at de skal ha den slangen gjennom helt ned til halsen, er ikke noe særlig😣 Vet du om de som regel pleier å gjøre denne undersøkelsen når man blir henvist pga årsaken jeg fortalte om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bare hyggelig, lykke til, håper de finner ut av det! 

Tusen takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk hetta bare av den coronatestenni sin tid, så tanken på at de skal ha den slangen gjennom helt ned til halsen, er ikke noe særlig😣 Vet du om de som regel pleier å gjøre denne undersøkelsen når man blir henvist pga årsaken jeg fortalte om?

Den covid test greia er 100 ganger verre enn den neseslangen, den sklir bare der den skal mens den pinnen prøvde de jo å lobotomere meg med 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og ja, når en har sånn som renner baki halsen liksom, eller grums, må de bak og se med den. Men du slapp av det går fint 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

var nylig til ØNH og der ble det ikke gjort noen verdens ting. Så nå har jeg vært til ØNH, men har ikke funnet ut av noe i det hele tatt. Veldig rart.

Anonymkode: e8dd2...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg halsbetennelse 5 ganger pr år i ungdomsårene. Kravet for å fjerne mandler var 6 ganger pr år. Til slutt hadde jeg 3 ganger betennelse på 3 mnd. Dette gav en gjennomsnittlig gang. Fikk fjernet mandler.  Fikk et nytt liv etterpå.  Slapp halsbetennelse . Slapp antibiotika. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Coronatesten var mye verre enn slangen hos ØNH legen. Ikke overtenk og ta en ting av gangen når du er på timen.

Anonymkode: 5663a...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Og ja, når en har sånn som renner baki halsen liksom, eller grums, må de bak og se med den. Men du slapp av det går fint 😊

Det er halsen som er problemet, vond hals til/fra i 12 uker uten feber eller annen sykdomsfølelse, og slimdannelse i halsen. Litt tett nese til/fra også, men det er liksom i halsen det sitter. Håpte kanskje de kunne se bak i halsen gjennom munnen, med speil? Er så redd det skal være kreft, er vel ikke så vanlig å ha vond hals så lenge😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

var nylig til ØNH og der ble det ikke gjort noen verdens ting. Så nå har jeg vært til ØNH, men har ikke funnet ut av noe i det hele tatt. Veldig rart.

Det var jo kjemperart! Undersøkte ikke legen deg i det hele tatt? Hva sa han/hun? Så bortkastet legetur for deg da😕

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Coronatesten var mye verre enn slangen hos ØNH legen. Ikke overtenk og ta en ting av gangen når du er på timen.

Anonymkode: 5663a...26e

Ok, takk for beroligelse😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er halsen som er problemet, vond hals til/fra i 12 uker uten feber eller annen sykdomsfølelse, og slimdannelse i halsen. Litt tett nese til/fra også, men det er liksom i halsen det sitter. Håpte kanskje de kunne se bak i halsen gjennom munnen, med speil? Er så redd det skal være kreft, er vel ikke så vanlig å ha vond hals så lenge😔

Grunnen til at jeg var til øhn var nettopp dette, forkjølelsesgreier som har vart og vart i uker og måneder, jeg ble syk på høsten og det har tatt lang tid å bli frisk. Ser en del andre her på forumet har skrevet at de ble syke på sommer/høst i fjor og har slitt lenge. Noen iltre virus ute og gikk. Ukke uroe deg, vent og se hva de sier 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Grunnen til at jeg var til øhn var nettopp dette, forkjølelsesgreier som har vart og vart i uker og måneder, jeg ble syk på høsten og det har tatt lang tid å bli frisk. Ser en del andre her på forumet har skrevet at de ble syke på sommer/høst i fjor og har slitt lenge. Noen iltre virus ute og gikk. Ukke uroe deg, vent og se hva de sier 😊

Så rart legen ikke undersøkte deg når du likevel var der? Startet det hele med at du ble syk? Som i skikkelig forkjølelse og evt feber? Hos meg startet det med vond hals på samme måte som man får i starten av en forkjølelse eller en influensa. Men så ble jeg aldri mer forkjølt enn den vonde halsen, bortsett fra litt slimdannelse i halsen som gjorde at jeg har kremtet og hostet en del. Litt smårett nese noen netter nå siste måneden, men det var alt. ikke feber eller en følelse av å være syk. Halsvondt pleier jo gå over etter noen dager, og går over i noe annet? Men hos meg har det vedvart på samme måte alle disse ukene. Gått litt opp og ned forsåvidt, har trodd et par ganger at nå, endelig skal det begynne å bedre seg. Men så er det der på samme måte igjen. Er det mulig det bare er et slags virus/bakterinfeksjon likevel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt ærlig syns jeg den slangen i nesen var verre enn koronapinnen, men pass på å få bedøvelse da er det mye lettere! Merker svært lite og det går fort!

Anonymkode: d0206...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt ærlig syns jeg den slangen i nesen var verre enn koronapinnen, men pass på å få bedøvelse da er det mye lettere! Merker svært lite og det går fort!

Anonymkode: d0206...cb3

Huff😣😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det var jo kjemperart! Undersøkte ikke legen deg i det hele tatt? Hva sa han/hun? Så bortkastet legetur for deg da😕

Han pratet bare og undersøkte ikke noe særlig nei. Han tittet inn i neseborene mine og påpekte noe skjevhet i neseskilleveggen, men jeg kom dit fordi jeg er plaget med MYE slim. Har ikke sjekket halsen og heller ikke lenger opp i nesa og baki svelget via nesa. Ble veldig skuffet fordi det var helt bortkastet og jeg sliter veldig med dette. Kan jo ikke akkurat gå til fastlegen og be om å bli henvist til ØNH igjen. Mulig jeg bør gå privat. Tar gjerne imot tips om noen vet om en flink ØNH-spesialist i Oslo-området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...