AnonymBruker Skrevet 23. februar #1 Del Skrevet 23. februar Hvorfor kan vi ikke begynne å gjøre som i andre land, å sette på nødblink (hvertfall på flerfelts/høyhastighetsveier) når det kommer en kø? Da veit man at det er saktegående forut, og sakker ned i tide.... Noe annet er livsfarlig Nødblink ved kø er veldig genialt spør du meg. Nede i Spania, brukes dette spesielt mye. Anonymkode: 816e4...843 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #2 Del Skrevet 23. februar Jeg synes det skjer omtrent hver gang det kommer en plutselig kø... Det vil si, jeg ser det veldig ofte i Oslo-området, men så det aldri da jeg bodde lengre nord. Anonymkode: f8ff0...d60 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #3 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 18.07): Hvorfor kan vi ikke begynne å gjøre som i andre land, å sette på nødblink (hvertfall på flerfelts/høyhastighetsveier) når det kommer en kø? Da veit man at det er saktegående forut, og sakker ned i tide.... Noe annet er livsfarlig Nødblink ved kø er veldig genialt spør du meg. Nede i Spania, brukes dette spesielt mye. Anonymkode: 816e4...843 Ekspander Hvis du er avhengig av nødblink for å evne å sakke ned i tide spørs det om du har reaksjonsevne nok til å kjøre bil i det hele tatt. Anonymkode: c2eb7...6b4 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 24. februar #4 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 18.14): Jeg synes det skjer omtrent hver gang det kommer en plutselig kø... Det vil si, jeg ser det veldig ofte i Oslo-området, men så det aldri da jeg bodde lengre nord. Anonymkode: f8ff0...d60 Ekspander Dette er også min observasjon. Det samme når man observerer utrykningskjøretøy og demper farten og kjører til siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #5 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 5.53): Hvis du er avhengig av nødblink for å evne å sakke ned i tide spørs det om du har reaksjonsevne nok til å kjøre bil i det hele tatt. Anonymkode: c2eb7...6b4 Ekspander Hvis du er avhengig av å hakke ned med folk som vil spre god kotyme i vårt land, så spørs det om du har gode nok sosiale evner til å ha et rimelig velfungerende liv i det hele tatt. Anonymkode: 4fe38...112 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #6 Del Skrevet 24. februar Østlandet det helt normalt i høyhastighetssoner. Anonymkode: 61cda...474 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #7 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 6.41): Hvis du er avhengig av å hakke ned med folk som vil spre god kotyme i vårt land, så spørs det om du har gode nok sosiale evner til å ha et rimelig velfungerende liv i det hele tatt. Anonymkode: 4fe38...112 Ekspander Ja huff, tenk å måtte bruke det lille man har av hjernekapasitet på å reagere i trafikken, helt forferdelig. Hva med ungen som plutselig løper ut i veien, skal den også sette på nødblink? Nei du får kjøpe deg en bil som kjører selv da vet du, så slipper du å tenke i det hele tatt. Anonymkode: c2eb7...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #8 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 18.07): Hvorfor kan vi ikke begynne å gjøre som i andre land, å sette på nødblink (hvertfall på flerfelts/høyhastighetsveier) når det kommer en kø? Da veit man at det er saktegående forut, og sakker ned i tide.... Noe annet er livsfarlig Anonymkode: 816e4...843 Ekspander Men det er jo bare å gjøre det det da? Du behøver jo ikke noe direktiv eller nærmere "regelverk" for å begynne med det? En god vane. Her jeg kjører mest er det mye veier med 90-110 kmt. Selv gjør jeg det fra tid til annen ved behov enten det er plutselig stans i trafikken, bil med motorstopp foran, rådyr eller elg i veibanen/veikanten (mye av det her). Først og fremst gjør jeg det jo for min egen del, for å slippe å bli påkjørt bakfra. Anonymkode: 7035d...c9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #9 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 6.48): Ja huff, tenk å måtte bruke det lille man har av hjernekapasitet på å reagere i trafikken, helt forferdelig. Hva med ungen som plutselig løper ut i veien, skal den også sette på nødblink? Nei du får kjøpe deg en bil som kjører selv da vet du, så slipper du å tenke i det hele tatt. Anonymkode: c2eb7...6b4 Ekspander Det der er bare latterlig banal trolling fra en "keyboard besserwisser". 😂 Anonymkode: 7035d...c9a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #10 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 7.29): Det der er bare latterlig banal trolling fra en "keyboard besserwisser". 😂 Anonymkode: 7035d...c9a Ekspander Hehe men det er jo sant da. Avstand til bilen foran sier ganske mye om en person. Anonymkode: c2774...c40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #11 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 9.04): Hehe men det er jo sant da. Avstand til bilen foran sier ganske mye om en person. Anonymkode: c2774...c40 Ekspander Det var den nærmest infantile argumentasjonsformen jeg reagerte på. Selvsagt skal en holde avstand. Men det er fattig manns trøst å ligge på Sunnaas og vite at det ikke er din feil etter at du er blitt påkjørt bakfra av en dust i en to tonns pickup som ikke holdt avstand eller fulgte godt nok med. Derfor trykker jeg fra tid til annen på nødblink i slike situasjoner. Anonymkode: 7035d...c9a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #12 Del Skrevet 24. februar Vi har ikke veldig høye fartsgrenser her til lands, og der fartsgrensene er høyest og med lengst bremselengde så kan man se såpass langt frem at man rekker å reagere på at det står stille. Jeg har satt på nødblink for å varsle om en ulykke som skjedde foran meg når det har vært dårlig føre og sikt. Det er ikke noe galt i å gjøre det hvis du ser at noe foran deg kom brått på, og du vil advare de som kommer bak deg. Ellers er du ansvarlig for å tilpasse farten, holde avstand og være oppmerksom på det som skjer foran deg. Anonymkode: ed418...6f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luxifine Skrevet 24. februar #13 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 7.26): Men det er jo bare å gjøre det det da? Du behøver jo ikke noe direktiv eller nærmere "regelverk" for å begynne med det? En god vane. Her jeg kjører mest er det mye veier med 90-110 kmt. Selv gjør jeg det fra tid til annen ved behov enten det er plutselig stans i trafikken, bil med motorstopp foran, rådyr eller elg i veibanen/veikanten (mye av det her). Først og fremst gjør jeg det jo for min egen del, for å slippe å bli påkjørt bakfra. Anonymkode: 7035d...c9a Ekspander 👆👆 Vi setter på nødblink, eventuelt bare blinker med den for å gjøre folk obs på at "det skjer noe i trafikken". Det kan være vanskelig å oppdage at en bil står stille om de ikke har foten på bremsene slik at bremselys lyser, vil heller gi tegn til de bak meg enn å ta sjansen på at de pløyer inn i meg. En gang i tunnellen stod vi stille og da fikk mc sjåføren sola i øynene akkurat i det han kjørte inn i tunnellen så han så ikke at jeg stod stille inne der så han pløyer inn i bilen min, fløy over deler av den og rett ned i asfalten. Det var heldigvis nokså lav hastighet og det gikk bra med han, men det var ekkelt å oppleve. Koster meg absolutt ingenting å trykke inn nødknappen og trykke inn bremselysene for å unngå at noe lignende (eller verre) skjer igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #14 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 5.53): Hvis du er avhengig av nødblink for å evne å sakke ned i tide spørs det om du har reaksjonsevne nok til å kjøre bil i det hele tatt. Anonymkode: c2eb7...6b4 Ekspander Det måtte selvfølgelig komme en sånn som deg inn i tråden. Intensjonen til TS er god og kan bidra til bedre trafikksikkerhet, men for all del - sitt du der på din høye hest, så kan du jo se hvor ensomt det kan være på toppen Anonymkode: 1b8c7...399 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå