AnonymBruker Skrevet 23. februar #1 Skrevet 23. februar 👋🏼 Hei. Lurer egentlig på om noen har erfaring med min case. Jeg og eksen var sammen i 9 år, møttes veldig unge og begge er i slutten av 20-årene nå. Vi har hatt et helt fantastisk forhold (med noen nedturer, så klart), men det skjedde noen ting, så vi valgte å gå fra hverandre. Vi har vært fra hverandre i 1,5 år, men har hatt sporadisk kontakt, alt fra å ringe, til å møtes og spise middag, ha sex etc. Det har også vært noen mnd uten kontakt, og vi begge har levd som single individer i denne perioden. Nye vennskap har blitt dannet og vi har hatt sex med andre personer osv. Det er vi forsonet med begge to, og vi klarer å la være å se tilbake på fortid men heller fokusere på nåtid. De siste månedene har vi vært litt sammen igjen, spist middager, sovet over, hytteturer osv. Det har vært veldig koselig og vi er veldig glade i hverandre. Familiene våre håper bare at ting kan ordne seg mellom oss, både hans og min. Generelt er det veldig fint og vi forstår ikke selv hvorfor det gikk som det gikk den gangen. Når jeg er alene i min bolig savner jeg bare å være med han, og det er vanskelig å se at han har fått tette vennskap han ikke hadde før, fordi de ofte opptar hans tid: kommer hjem til han og er der hele dagen, er med på alt av festligheter osv. Dette er ikke så veldig rart, jeg vet, men det eneste jeg klarer å tenke på er at jeg vil ha det trygt og stabilt igjen, med denne personen. Hvor lang tid skal ting ta før man kan bli sammen igjen, flytte sammen igjen osv. Erfaringer her?? Anonymkode: 2d909...fd6
Victoria95 Skrevet 23. februar #2 Skrevet 23. februar Har dere barn sammen som gjør at dere må være sammen?
AnonymBruker Skrevet 23. februar #3 Skrevet 23. februar Blir slutt av samme grunn igjen… Anonymkode: 926bf...7cf 3 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar #4 Skrevet 23. februar Var i samme situasjon en gang, endte opp med jeg innså den savnen ikke var ekte. Det er rar følelse med å bli sammen med en eks. Som de sier, det er det samme som å 💩 å putte det opp igjen. Man innser det etter noen mnd. Fant en fantastisk mann et par år etterpå, bare ikke stress 🥰 du har vært med 1, så kanskje derfor du tenker sånn. Om du ikke har hatt noen etter han? Anonymkode: 19e57...6a7 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #6 Skrevet 24. februar Min eks var min eks og ble min eks igjen. Jeg trodde vi hadde endret oss og blitt bedre, men det sklei tilbake i gamle vaner sakte men sikkert over tid, dessverre tok det for lang tid og jeg brukte for mange år av mitt liv med han. Anonymkode: 82b7a...c3b
AnonymBruker Skrevet 24. februar #7 Skrevet 24. februar Det er vel ingenting i veien for å bli sammen med eksen igjen så sant begge to har tatt innover seg hva som er grunnen til at det ble slutt og at begge to er villig til å se sine egne feil og gjøre noe med det. Men man må kunne snakke om hva som var og hva dere vil. Det å late som om du har møtt en ny person og alt er fint nå vil bare gjøre at dere havner i samme felle som sist gang. Anonymkode: 6c649...247 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #8 Skrevet 24. februar Er ikke ofte jeg roper men denne må bare skrikes: THERE IS A REASON THAT THEY ARE EXES!!! Anonymkode: 43d6f...b62
AnonymBruker Skrevet 24. februar #9 Skrevet 24. februar Dere forstår ikke hvorfor det ble slutt sist? Hvordan skal dere da forhindre at dere glir inn i det samme feilsporet igjen? Jeg ble sammen med eksen fordi jeg hadde sterke følelser for han, og var blind for at vi hadde et giftig forhold (vi var unge). Selvsagt gikk det slik det gikk første gangen. Vi ble vel sammen et par ganger til før det ble slutt for godt. Det er noen år av livet mitt jeg aldri får tilbake! Anonymkode: 16296...b43
AnonymBruker Skrevet 25. februar #10 Skrevet 25. februar Har dere kvalitetstid på hytteturen, eller går dere ut på ski å gjør fornuftige ting sammen? 😊 Forsto ikke helt, har han ikke hatt venner mens dere var sammen? Hva med deg? Har du heller ikke hatt noe særlig med venner, slik jeg forsto det på det du skrev. Da kan det faktisk ende galt. Pga forandringer. Hvem tok slutt? Anonymkode: 05f29...a23
AnonymBruker Skrevet 25. februar #11 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 18.07): 👋🏼 Hei. Lurer egentlig på om noen har erfaring med min case. Jeg og eksen var sammen i 9 år, møttes veldig unge og begge er i slutten av 20-årene nå. Vi har hatt et helt fantastisk forhold (med noen nedturer, så klart), men det skjedde noen ting, så vi valgte å gå fra hverandre. Vi har vært fra hverandre i 1,5 år, men har hatt sporadisk kontakt, alt fra å ringe, til å møtes og spise middag, ha sex etc. Det har også vært noen mnd uten kontakt, og vi begge har levd som single individer i denne perioden. Nye vennskap har blitt dannet og vi har hatt sex med andre personer osv. Det er vi forsonet med begge to, og vi klarer å la være å se tilbake på fortid men heller fokusere på nåtid. De siste månedene har vi vært litt sammen igjen, spist middager, sovet over, hytteturer osv. Det har vært veldig koselig og vi er veldig glade i hverandre. Familiene våre håper bare at ting kan ordne seg mellom oss, både hans og min. Generelt er det veldig fint og vi forstår ikke selv hvorfor det gikk som det gikk den gangen. Når jeg er alene i min bolig savner jeg bare å være med han, og det er vanskelig å se at han har fått tette vennskap han ikke hadde før, fordi de ofte opptar hans tid: kommer hjem til han og er der hele dagen, er med på alt av festligheter osv. Dette er ikke så veldig rart, jeg vet, men det eneste jeg klarer å tenke på er at jeg vil ha det trygt og stabilt igjen, med denne personen. Hvor lang tid skal ting ta før man kan bli sammen igjen, flytte sammen igjen osv. Erfaringer her?? Anonymkode: 2d909...fd6 Det kommer an på. En mann vil forandre seg etter sex med andre damer. Spesielt hvis de følte seg tiltrukket av andre kvinner. Har dere fellesbarn som gjør at dere må være sammen? Det kan også være slik at en mann gjør alt for å se barnet sitt. Snakker dere sammen kun på telefon eller sosiale medier? Hilsen mann 32 Anonymkode: 05f29...a23
AnonymBruker Skrevet 25. februar #12 Skrevet 25. februar Når man begynner med festligheter i slutten av 20 årene er dårlige tegn hos mange. Håper han ikke gjør andre ting man ikke vet om. Ofte slik man ender. Fortell gjerne mer om situasjonen så kan jeg se hvor godt jeg kan svare. Er så lite informasjon til at det blir vanskelig å svare på det 😊 Anonymkode: 05f29...a23
AnonymBruker Skrevet 25. februar #13 Skrevet 25. februar Når fest og venner er viktigere så er dette et dårlig utgangspunkt. Spesielt nå som dere bør være ganske nyforelsket, selv om dere har vært sammen før. Man viser jo sin beste side akkurat nå. Han burde jo føle som deg, størst ønske om å være med deg og å finne ut av tingene sammen. Ellers har du ikke han på din side, dere er ikke et team. Det vil ikke fungere. Anonymkode: 65ffa...953
AnonymBruker Skrevet 25. februar #14 Skrevet 25. februar Vel, for min del så er en eks en eks. Kommer aldri til å gå tilbake. Anonymkode: 019bd...faa
cherma Skrevet 25. februar #15 Skrevet 25. februar kort fortalt vært i samme situasjon, fikk han tilbake over alle odds men eneste jeg tror du må gjøre er og fortelle han hva du føler og faktisk si at du vill ha han tilbake om det er det du ønsker. jeg er forsatt sammen med han som en gang var min eks og jeg vill aldri oppleve og leve uten han igjen.
AnonymBruker Skrevet 25. februar #16 Skrevet 25. februar Jeg skulle inderlig gjerne blitt sammen med min eks igjen. Jeg har jobbet mye med meg selv og ser hvor usikkerheten min og vår manglende kommunikasjon ødela for oss. Om vi hadde fått et nytt forsøk, tror jeg vi hadde klart det. Men det får vi ikke, for han har gått videre med ei som i praksis er helt lik meg i starten av vårt forhold.. Anonymkode: 8eaa6...f90
AnonymBruker Skrevet 25. februar #17 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skulle inderlig gjerne blitt sammen med min eks igjen. Jeg har jobbet mye med meg selv og ser hvor usikkerheten min og vår manglende kommunikasjon ødela for oss. Om vi hadde fått et nytt forsøk, tror jeg vi hadde klart det. Men det får vi ikke, for han har gått videre med ei som i praksis er helt lik meg i starten av vårt forhold.. Anonymkode: 8eaa6...f90 Det er ikke sikkert det er helt det samme. Det kan hende at det er mulig Anonymkode: 21c5b...41d
Tram123 Skrevet 25. februar #18 Skrevet 25. februar Jeg vet ikke jeg men min erfaring man kan ha godt av å oppleve nye ting i livet, ikke bare fokuser på en, det finnes mange fisk her i havet og du møter uansett noen som kan gi deg like bra eller bedre. Hvis du skal bare fokusere på en som mest sannynlig kan bli kaos, er det bedre å se fremover. Var sammen med eksen min i 7 år, vi endte opp med få venner og ble litt av det samme som du beskriver egt, sex og turer, men han jeg var sammen med var av en annen kultur da. Noe som kan bli verre igjen pga blodet deres, så skal ikke si noe sånt skjer deg. Han ble mer og mer i sin egen kultur til slutt var utro med noen fra sin kultur etter vi ble sammen igjen, og han var lojal mot meg i starten. Snill. Ting forandret seg etter det ble slutt. Desverre. Så det ble slutt igjen og jeg kunne brukt de årene på å møte noen andre mens jeg så bra ut. Man må tenke seg godt gjennom, håper det løser seg for dere. Fant fort ut at jeg ble mer utnyttet for sex og andre ting fordi han bare klarte ikke si nei til ting. Så han sa ja til meg og flere andre.
Tram123 Skrevet 25. februar #19 Skrevet 25. februar (endret) Reaksjonen din kan også komme pga du vet han har kommet seg videre eller fått nye relasjoner. Var slik for meg også. Det er en naturlig reaksjon. Bare tenk gjennom hvorfor det ble slutt. Var det en spesiell stor grunn? Krangling? Endret 25. februar av Tram123
Snok1 Skrevet 25. februar #20 Skrevet 25. februar Jeg vet om flere par som var fra hverandre i mange år med partnere på hver sin side, men som ble sammen igjen og nå har vært stabile gjennom mange år og skiftende livssituasjoner ellers. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå