Gå til innhold

Trygt med sydentur til sommeren?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har ikke bestilt årets sydentur enda for er så stressa med tanke på den geopolitiske situasjonen og at noe kan skje. Begge ungene maser om Hellas-tur hele tida, og har funnet et perfekt hotell på Kreta men er så stressa. Noen grunn til bekymring? Har dere bestilt tur? 

Anonymkode: 109db...1b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror du Norge er tryggere enn andre steder "geopolitisk"? 

Anonymkode: 8e5d2...f17

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tror du Norge er tryggere enn andre steder "geopolitisk"? 

Vet da søren, vet bare at jeg er særs stressa og lurer på om dette er noe som bekymrer andre eller det er jeg som bekymrer meg unødig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vet da søren, vet bare at jeg er særs stressa og lurer på om dette er noe som bekymrer andre eller det er jeg som bekymrer meg unødig. 

Er nok større sjanse for at Russland vandrer over grensa til Norge enn at de tar en greskferieøy. Det jeg heller ville bekymret meg for var sommertemperaturene i "syden", som kan være uutholdelige. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er nok større sjanse for at Russland vandrer over grensa til Norge enn at de tar en greskferieøy. Det jeg heller ville bekymret meg for var sommertemperaturene i "syden", som kan være uutholdelige. 

Ble ikke noe mindre stressa nå men 😬 Er generelt stress for krig. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig kan noe skje. Beskjeden fra sjefen i det norske militæret er vel «ikke vær redd, men vær bekymret»

Dessuten kan det være brann og uutholdelige temperaturer i sommer

Anonymkode: 7a624...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tror det er større sjanser for alt for varme temperaturer i varmere land enn en krig. 

Anonymkode: 63669...802

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

35+ er fantastisk.  Bade masse, sole seg og hjem til aircondition.    Skal ha 3, 5 uke i leiligheten vår i Spania i sommer.  Gleder meg. 

Anonymkode: 787d0...636

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kom også på at Russland klarer ikke ta Ukraina en gang og det med hjelp fra Nord Korea. Så tror du trygt kan reise til Hellas. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det eneste jeg tenker er at det kan være kjipt å bli stuck i et annet land om det skjer noe som lager en unntakstilstand. Uansett årsak. 

Anonymkode: 368a9...89e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at om 3-4 år så vil de menneskeskapte klimaendringene ha gjort det altfor varmt å reise til landene rundt Middelhavet om sommeren. Putin vil også ha hatt mulighet til å produsere enormt mange flere våpen med sin krigsøkonomi, hvor 40 % av landets BNP går med til våpenproduksjon. Så reis nå mens dere ennå kan, om noen få år er det for sent. 

Anonymkode: 54398...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja det er trygt. Kos deg på ferie!

Anonymkode: d9b9e...ddb

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kom også på at Russland klarer ikke ta Ukraina en gang og det med hjelp fra Nord Korea. Så tror du trygt kan reise til Hellas. 

Nei er ikke stress over det nå, bare dersom det blir "fred" i Ukraina, for da kan Russland marsjere videre... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har bestilt tur til Kreta.

Dersom verden skulle gå av skaftet kan man like gjerne være der. Er realist og forsåvidt forberedt, men orker ikke bekymre meg for ting jeg har null kontroll over. Da vil jeg heller leve som vanlig til det evt går helt skeis.

Anonymkode: 1d5cf...d1d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker at om 3-4 år så vil de menneskeskapte klimaendringene ha gjort det altfor varmt å reise til landene rundt Middelhavet om sommeren. Putin vil også ha hatt mulighet til å produsere enormt mange flere våpen med sin krigsøkonomi, hvor 40 % av landets BNP går med til våpenproduksjon. Så reis nå mens dere ennå kan, om noen få år er det for sent. 

Ja takk for den du. Etter hva jeg har lest kan ikke Russland opprettholde 40% over tid, da kollapser samfunnet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja takk for den du. Etter hva jeg har lest kan ikke Russland opprettholde 40% over tid, da kollapser samfunnet. 

Hvis du er en diktator og en tyrann så har du null problem med at landets innbyggere sulter og lider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Forsåvidt veldig snålt om det blir slik. Vi ferierer bestandig et sted hvor det er 45-50 grader om sommeren, og merkelig nok overlever folk det, men dør ved 40 grader andre steder. Altså handler dette med temperatur ikke bare om temperaturer, men om å tilpasse seg klokt. Folk dør gjerne også på vinterfjellet om de ikke oppfører seg klokt. 

Anonymkode: 4e5e4...f9f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har også tenkt oss til Hellas, men venter pga økonomien. Tenker ikke så mye på krig og sånt, mer på evt hetebølger og branner. Synes det er litt greit å vente med å bestille til vi ser mer hvordan sommeren utvikler seg der nede. Når det gjelder Putin så tror jeg ikke Hellas står på lista hans. Men ærlig talt tror jeg ikke han vil gå til angrep på flere land selv om det skulle bli fred i Ukraina. Det har gått tre år siden han invaderte Ukraina og han har hatt god til å gå løs på andre land i mellomtiden, men det har heldigvis ikke skjedd. 

Anonymkode: 13719...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar en måned i Spania. Ingen bekymringer mtp krig. Er isåfall bedre å være i Spania da enn i Norge om noe skulle skje. 

Endret av Motelvibes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...