AnonymBruker Skrevet 23. februar #1 Skrevet 23. februar Hei, håper noen som er beredskapshjem ønsker å dele erfaringer Vi har fått tilbud om å bli beredskapshjem gjennom en privat aktør. Det vil si at jeg blir uten lønn de månedene vi ikke har et barn plassert, hvordan gjorde dere det med inntekt i de månedene? Jeg har ingen fast jobb å kunne gå fram å tilbake til, vil gjerne være tilkalling eller ha en jobb den tiden vi ikke har barn boende. Men hvilken arbeidsgiver vil ha en arbeidstaker som plutselig forsvinner i 1-12 måneder og kommer tilbake. Det er jo veldig uforutsigbart for alle parter. Vet at Bufetat har en annen ordning, men det er uaktuelt og urelevant for oss Anonymkode: c0daa...a5c
AnonymBruker Skrevet 23. februar #2 Skrevet 23. februar Du får vel lønn men du får ikke ekstra som du vil få når du har barn boende? Anonymkode: 8c484...963
AnonymBruker Skrevet 23. februar #3 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du får vel lønn men du får ikke ekstra som du vil få når du har barn boende? Anonymkode: 8c484...963 Ellers høres det fryktelig useriøst ut Anonymkode: 8c484...963 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar #4 Skrevet 23. februar Du skal jo ha lønn for å være i beredskap. Anonymkode: 41224...216 6
AnonymBruker Skrevet 23. februar #5 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du skal jo ha lønn for å være i beredskap. Anonymkode: 41224...216 Dessverre gjelder ikke det gjennom en privat aktør… Anonymkode: d5363...b50
AnonymBruker Skrevet 23. februar #6 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ellers høres det fryktelig useriøst ut Anonymkode: 8c484...963 Omtrent alle private aktører operer slik. Anonymkode: d5363...b50
AnonymBruker Skrevet 23. februar #7 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dessverre gjelder ikke det gjennom en privat aktør… Anonymkode: d5363...b50 Høres ut som en lite seriøs aktør for jo selv med private får man sik vanlige lønn Anonymkode: 8c484...963 8
AnonymBruker Skrevet 23. februar #8 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Omtrent alle private aktører operer slik. Anonymkode: d5363...b50 Nei det gør de heldigvis ikke Anonymkode: 8c484...963 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar #9 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ut som en lite seriøs aktør for jo selv med private får man sik vanlige lønn Anonymkode: 8c484...963 Vet du hvilke aktør som operer med lønn i måneden man venter på nytt barn? Kanskje vi må sjekke ut flere aktører… Anonymkode: d5363...b50
AnonymBruker Skrevet 23. februar #10 Skrevet 23. februar Dette er absolutt ikke normalen hos de private aktørene heller. Hadde selvfølgelig vært helt uaktuelt. Anonymkode: 5bcf2...b8f 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar #11 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er absolutt ikke normalen hos de private aktørene heller. Hadde selvfølgelig vært helt uaktuelt. Anonymkode: 5bcf2...b8f Takk! Skjønner at her må jeg kontakte andre før å høre hva normen er. Altså, hadde vi fått betalt de månedene vi er i beredskap og venter på nytt barn så hadde vi ikke vært i tvil engang. Selvfølgelig må vi ha en økonomisk forutsigbarhet for å kunne stå i slike oppdrag. Glad jeg spurte her Anonymkode: d5363...b50 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar #12 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vet du hvilke aktør som operer med lønn i måneden man venter på nytt barn? Kanskje vi må sjekke ut flere aktører… Anonymkode: d5363...b50 De private som stendi, fyrlykta , skjold kompetanse og sikkert flere Anonymkode: 8c484...963 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar #13 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De private som stendi, fyrlykta , skjold kompetanse og sikkert flere Anonymkode: 8c484...963 Dette er privat og gjelder en av de du nevner.. Anonymkode: d5363...b50
AnonymBruker Skrevet 23. februar #14 Skrevet 23. februar Hvis beredskapshjem hadde vært veldedighetsarbeid så hadde det nok ikke vært særlig mange tilgjengelige. Hvorfor i det hele tatt vurderer du å jobbe gratis??? Anonymkode: 0a74b...ff8
AnonymBruker Skrevet 23. februar #15 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis beredskapshjem hadde vært veldedighetsarbeid så hadde det nok ikke vært særlig mange tilgjengelige. Hvorfor i det hele tatt vurderer du å jobbe gratis??? Anonymkode: 0a74b...ff8 Fordi dette er noe jeg brenner for, og har allerede mange år som fosterhjem og stor trives i jobben. Syns det høres veldig rart ut å ikke tilby (om så redusert) lønn i perioder uten barn. Den aktøren vi snakket med mente at jeg skulle jobbe som vanlig i periode uten barn. Anonymkode: d5363...b50 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar #16 Skrevet 23. februar Hadde aldri gjort det. Hadde heller hatt min vanlige jobb og stabil inntekt. Høres voldsomt useriøst ut. Anonymkode: 42d80...803 5
AnonymBruker Skrevet 23. februar #17 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde aldri gjort det. Hadde heller hatt min vanlige jobb og stabil inntekt. Høres voldsomt useriøst ut. Anonymkode: 42d80...803 Er helt enig! Men nå er dette min «vanlige jobb» 😅 Anonymkode: d5363...b50
AnonymBruker Skrevet 23. februar #18 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er helt enig! Men nå er dette min «vanlige jobb» 😅 Anonymkode: d5363...b50 Hvorfor ikke jobbe for aktører som har bedre vilkår? Eller jobbe med barn på andre arenaer? Anonymkode: 42d80...803 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar #19 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Dette er privat og gjelder en av de du nevner.. Anonymkode: d5363...b50 Alle de gir deg vanlig lønn hele tiden , men når man har barn boende får man også utgiftsdekning på rundt 10 000 ekstra så da har du nok misforstått Anonymkode: 8c484...963 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar #20 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alle de gir deg vanlig lønn hele tiden , men når man har barn boende får man også utgiftsdekning på rundt 10 000 ekstra så da har du nok misforstått Anonymkode: 8c484...963 Skulle ønske jeg misforsto men nei! Spurte flere ganger fordi jeg forsto ikke om de mente det, men neida… 0kr i de månedene man venter på barn og full lønn og utgiftsdekning når man får et barn boende. Anonymkode: d5363...b50 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå