Gå til innhold

Gavefri bursdag??

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 22.04):

Og småbokser med såpebobler, samt hårstrikker og spenner (datteren min brukte ikke noe i håret men det er vel sånt man tenker at jenter liker når man må kjøpe noe). Hadde gaver i barnehagen. Savner det ikke. 

Anonymkode: ed82c...f19

Du må huske at det finnes barn uten annen familie enn for eksempel mor. De får kun EN gave i bursdag, mens andre barn får fra besteforeldre, tanter osv. 

Anonymkode: 81e97...4ad

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Supert med gavefritt! Da kan alle komme, og de som kanskje ikke har råd til gave slipper å få dårlig samvittighet eller skille seg ut. I tillegg slipper barnet/dere å ende opp med masse ræl til 50 kr.

Det viktigste er jo feiringen, at barnet får vært sammen med venner, lekt og spist god mat og kake 👍🏻 

Jeg er ellers ikke tilhenger av gavefri (kjøper bursdagsgave til familiemedlemmer, og gavefri jul kommer ALDRI på tale her), men akkurat barnebursdag synes jeg går fint uten gaver. Regner med at barnet fortsatt får gaver i familiebursdag eller av dere.

Anonymkode: 3faec...cfc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her nektet jeg å kjøpe gave "fra klassen". Klassen har ikke kjøpt gave, så det er ingen gave. Jeg kjøpte gave fra meg og ga barnet det på morgenen. Hvis folk ønsker å gi gave "fra seg", får de kjøpe den selv.

Anonymkode: 81e97...4ad

Men alle de andre har jo kjøpt gave fra hele klassen, da inkludert fra ditt barn til sine barn.

Anonymkode: b8135...f1d

Skrevet

Synes dere tar fra de små gledene barna fremdeles har ved gavefrie bursdager .

Hva blir det neste , forbud mot salg av is på 17 mai (er kansje ikke alle som har råd til det)

Anonymkode: ecadc...264

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Supert med gavefritt! Da kan alle komme, og de som kanskje ikke har råd til gave slipper å få dårlig samvittighet eller skille seg ut. I tillegg slipper barnet/dere å ende opp med masse ræl til 50 kr.

Det viktigste er jo feiringen, at barnet får vært sammen med venner, lekt og spist god mat og kake 👍🏻 

Jeg er ellers ikke tilhenger av gavefri (kjøper bursdagsgave til familiemedlemmer, og gavefri jul kommer ALDRI på tale her), men akkurat barnebursdag synes jeg går fint uten gaver. Regner med at barnet fortsatt får gaver i familiebursdag eller av dere.

Anonymkode: 3faec...cfc

Men da kan jo du skrive det i invitasjon til ditt barn. Forstår ikke dette behovet for å tre egne ideer over på andres barn og deres feiring.
Unger elsker gaver, både å gi og få, og det er en viktig del av det sosiale. La de få kose seg med det!

Anonymkode: 1aa58...526

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...