Gå til innhold

Menstruasjonssyklus - blør mye mer!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har alltid hatt syklus innenfor normalen i lengde og regelmessige, og blødd relativt normalt. Enkelte dager behov for super-ob, men ellers klart meg fint med vanlig blå ob som skiftes med 6-8 timers mellomrom. 

De siste fire menstruasjonssyklusene har jeg blødd mye mer. I dag blødde jeg gjennom en super-ob og bind på en time, før jeg skiftet og blødde igjennom på ny en time senere. Det har jeg aldri gjort før. I tillegg var det store koagler/klumper. Det har jeg heller aldri opplevd å ha. 

Det er utenfor _min_ normal, men vet jo også at syklus endrer seg med hormoner og alder. 

Jeg er i starten av 30-årene, går ikke på prevensjon og har ikke barn. 

Er det på tide å booke en time til gynekolog, eller er dette fortsatt 'innenfor normalen'? 

Anonymkode: a4955...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du hatt covid nylig? Jeg begynte å blø mye mer/lenger rett etter infeksjon, men det stabiliserte seg. 

Jeg ville nok uansett tatt meg en tur til gynekolog, kanskje du f.eks har muskelknuter. 

Anonymkode: b5912...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hm, ja, det har jo vært noen eksempler på at covid har tuklet med kvinners syklus. Jeg hadde en runde med sykdom i januar, men testet ikke for covid da. 

Andre med innspill? 

Anonymkode: a4955...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg holder en knapp på covid. Min mens har blir rar hver gang etter jeg har hatt covid og nå siste gang tok det neste 5 måneder før den var tilbake til normalen.

Anonymkode: c4b03...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...