AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden På jobben er det nå oppretta en facebook gruppe. Meningen var at vi skulle dele info på denne gruppen, som om noen bytter vakter eller om spesielle begivenheter. Men nå har folk også starta og legge inn meldinger der når de er syke. "jeg våkna med omgangsyke og vi trenger hjelp på avdelingen". Det blir da slik at man blir nødd til og innom denne gruppen hver dag og sjekke om det er noe spesielt. Dette kan da umoglig være lov. Jeg kommer ikke til og legge ut hvordan syk jeg er på en slik gruppe, personvern. Og om man blir pålagt og sjekke her utenom arbeidstid så blir det gratis jobbing. Sykdom og tilrettelegging er da en ledelses ansvar. Det virker også svært uprofesjonelt. Hva tenker dere? Anonymkode: 8a41c...da8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #2 Del Skrevet 13 timer siden Nei nei, ta det opp med leder. Det går ikke! Kan ikke tvinge folk å være på sosiale medier heller. Fagforening?? Facebook er snart en saga blått håper jeg. Er jo håpløst med grupper der. Håper folk tar i bruk Hudd heller. Anonymkode: 18b24...bf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden La meg gjette, du jobber i bhg? Der er det typisk at de bruker facebook el messenger til slikt. Jeg har selv jobbet i flere bhg hvor det var sånn og det mislikte jeg veldig. En uting. Og sikkert ikke innafor heller. Anonymkode: b1393...f59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Del Skrevet 1 time siden Vi har en slik gruppe på jobb. Startet av oss på gølvet, sjefen ønsker ikke å være med. Den brukes aldri til å melde om sykdom eller veldig viktige ting. Men til spørsmål av typen "jeg trenger tre xxx-deler, kan noen kjøre hit med det?" eller "har vi flere av disse på lager" (med bilde) er den nyttig. Anonymkode: 89a39...55b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden Ikke ok. Ville tatt det med leder Anonymkode: 7b351...47e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden Ikke greit. Hadde tatt det opp og meldt meg ut. Her brukes FB til innkalling av møter. Jeg nekter å være med i den gruppen og går glipp av de. Ikke mitt problem. Anonymkode: 8a966...4ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 57 minutter siden #7 Del Skrevet 57 minutter siden Jeg har slettet fb. Prøv det ts, sparer deg for mye irritasjon, stress og brudd på personvern. Ingen kan tvinge deg til å være på den utdaterte plattformen, laget av og for oligarkiet. Anonymkode: 0d363...189 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 50 minutter siden #8 Del Skrevet 50 minutter siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): På jobben er det nå oppretta en facebook gruppe. Meningen var at vi skulle dele info på denne gruppen, som om noen bytter vakter eller om spesielle begivenheter. Men nå har folk også starta og legge inn meldinger der når de er syke. "jeg våkna med omgangsyke og vi trenger hjelp på avdelingen". Det blir da slik at man blir nødd til og innom denne gruppen hver dag og sjekke om det er noe spesielt. Dette kan da umoglig være lov. Jeg kommer ikke til og legge ut hvordan syk jeg er på en slik gruppe, personvern. Og om man blir pålagt og sjekke her utenom arbeidstid så blir det gratis jobbing. Sykdom og tilrettelegging er da en ledelses ansvar. Det virker også svært uprofesjonelt. Hva tenker dere? Anonymkode: 8a41c...da8 Hva er problemet? Du trenger ikke sjekke Facebook gruppen hvis du ikke vil. Og du trenger ikke skrive noe der. Om leder pålegger det, så kan man nekte. Det finnes egne apper for dette, som er sikker. Da får du be leder ordne slik app for kommunikasjon. Det blir mer og mer vanlig med kommunikasjon via apper men skal ikke foregå over Facebook Anonymkode: e8231...6df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå