Gå til innhold

Voksen som bruker barneski

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er ikke vant til å bruke ski i det hele tatt.

Er livredd for nedoverbakker eller risikoen for å falle. Jeg er ikke født med ski på beina for å si det sånt lol.

Siden jeg er så kort har jeg brukt dattera sine gamle ski ( langrenn) , fellesski med sånne greier under slik at du ikke faller tilbake men du sklir ikke så mye heller. Er det innafor? 

Mannen er tafatt og sier å bruke det som føles bra.

Anonymkode: cb16f...28f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen din har jo rett. Hvorfor fortjener han kritikk her?

Det er jo du som er barnslig og usikker. Skrev du ikke «voksen»?? Da så! Da gjør man vel som man selv vil, eller??

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er dette en problemstilling? Innafor? 

De fleste har nok med seg selv, enten dem er født med ski på beina eller ikke. Bruk det som føles rett for deg. Case closed!!

Anonymkode: 057f4...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke helt hva problemet skal være? Tror du at folk i løypa legger merke til om det er barneski og reagerer på det?

Anonymkode: c7d60...dca

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om disse skiene passer deg og du er komfortabel med dem så spiller det vel ingen rolle at det er barneski? Enig med mannen din!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Barneski ser jo helt like ut, med mindre vi snakker om ski til de aller minste.. 

Anonymkode: e00c2...b75

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror andre folk gir blaffen i hvilke ski du har på bena. Men om du ønsker å gå mer på ski kan det være verdt å kjøpe et par som er tilpasset din vekt, mange voksne foretrekker også felleski, så det er det ingen som reagerer på

Anonymkode: 34cad...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor mener du mannen din er tafatt?

Det spiller ingen rolle hvilke ski du bruker så lenge du er komfortable med de. Absolutt ingen bryr seg om du går med barneski.

Anonymkode: 2cd09...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er lengden på de skiene da, og din høyde? Og hva har det med at du er dårlig/redd for å gå på ski å gjøre? 
Enten er skiene så korte at de blir mer ustødige for deg, da bør du ha lengre. Eller så er det jo ok, hva er det du spør om? Er det rosa frost-ski? Da spørs det bare hvor mye du bryr deg, jeg hadde ikke «reagert», men hadde jo heller ikke trodd du trente til Birken.

Anonymkode: 3fe9b...92e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Felleski eller smørefrie ski finnes jo i alle størrelser, så det gjør jo ingenting. Ser de små ut da? Det er det eneste som kan få dem til å se ut som barneski, tenker jeg. Uansett så synes jeg du skal bruke det du er komfortabel med!

Anonymkode: e35fb...ef9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som voksen kan man ikke bruke barneski. Ski er innstilt etter vekt, og ikke lengde. Kortere ski er enklere å manøvrere, men da må du kjøpe korte ski bregner på din vekt, ikke barneski.

ettersom du antagelig er mye tyngre enn ditt barn vil du få svært dårlig gli fordi du er for tung. Dette gjelder uavhengig av om det er felleski eller ikke.

Anonymkode: 6df13...3b7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ser ikke problemet jeg. Selv bruker jeg bare akebrett. Barneski eller voksenski gidder jeg ikke. :P 

Anonymkode: c54a9...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Som voksen kan man ikke bruke barneski. Ski er innstilt etter vekt, og ikke lengde. Kortere ski er enklere å manøvrere, men da må du kjøpe korte ski bregner på din vekt, ikke barneski.

ettersom du antagelig er mye tyngre enn ditt barn vil du få svært dårlig gli fordi du er for tung. Dette gjelder uavhengig av om det er felleski eller ikke.

Det er ingen regel på dette. Det spørs på høyde og vekt :) 

Mange som bruker barnesko fordi det passer bena dems bedre... Voksen og barn er bare en mental betegnelse 😉

Anonymkode: 057f4...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er ikke vant til å bruke ski i det hele tatt.

Er livredd for nedoverbakker eller risikoen for å falle. Jeg er ikke født med ski på beina for å si det sånt lol.

Siden jeg er så kort har jeg brukt dattera sine gamle ski ( langrenn) , fellesski med sånne greier under slik at du ikke faller tilbake men du sklir ikke så mye heller. Er det innafor? 

Mannen er tafatt og sier å bruke det som føles bra.

Anonymkode: cb16f...28f

Du har valgt å bruke såkalte barneski, men kaller mannen din for tafatt fordi han sier at du selv kan bestemme hva du vil bruke hvis det føles bra? WHY??

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vi er på hyttetur nå og jeg er den eneste med smøreski. Jeg er ikke eneste voksen 😅

Anonymkode: 0c139...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet at bindinger til alpintski stilles inn etter vekt, fordi de skal løse ut ved fall. Men skiene har ingen innstillinger...

Hvor finner du hvilken vekt skiene er ment for? Jeg har sjekket litt ulike langrenn juniorski, og finner absolutt ingen vektbegrensninger....
Hvordan stiller man inn langrennski etter vekt, og hvordan finner man maksvekten på barneski? Finner heller ikke vektbegrensninger på bindinger til junior...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg vet at bindinger til alpintski stilles inn etter vekt, fordi de skal løse ut ved fall. Men skiene har ingen innstillinger...

Hvor finner du hvilken vekt skiene er ment for? Jeg har sjekket litt ulike langrenn juniorski, og finner absolutt ingen vektbegrensninger....
Hvordan stiller man inn langrennski etter vekt, og hvordan finner man maksvekten på barneski? Finner heller ikke vektbegrensninger på bindinger til junior...

Jeg tror ikke man stiller langrennski inn etter vekt, men kjøper det paret med riktig spenn for sin vektklasse. Derfor kan det hende ts er ‘for tung’ for barneskia, men det gjør jo ikke noe så lenge hun uansett ikke har lyst på god gli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
MissSkog skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke man stiller langrennski inn etter vekt, men kjøper det paret med riktig spenn for sin vektklasse. Derfor kan det hende ts er ‘for tung’ for barneskia, men det gjør jo ikke noe så lenge hun uansett ikke har lyst på god gli. 

Jeg spør den personen som påstår skiene er stilt inn for barn, og at ts sin vekt blir feil...

Men hvor ser du hvilket spenn som er for hvilken vektklasse på langrennski? For det går jo på det samme. Jeg finner ikke noe om vekt på langrennski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...