AnonymBruker Skrevet i går, 08:17 #21 Del Skrevet i går, 08:17 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Syns det er ganske sjukt at de får mobiltelefon i det hele tatt. Også i tredje klasse. Burde vel holde med en klokke så de ikke får fri tilgang til alt Anonymkode: 1dac8...cb9 Vår 3. klassing har mobil, det er ikke sjukt. Det som er sjukt er fri tilgang. Selv om det er hans telefon, så får han ikke bruke den når han vil. Den er kun til å ringe med/spille pokemon go. Får absolutt ikke se på youtube. Anonymkode: 63a86...214 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:21 #22 Del Skrevet i går, 08:21 AnonymBruker skrev (1 time siden): Denne mobiltelefonen er perfekt til alle hjemmeboende barn under 18 år. https://www.elkjop.no/product/mobil-nettbrett-og-smartklokker/mobiltelefon/nokia-105-classic-mobiltelefon-sort/633137 Anonymkode: 4e674...74f For din familie kanskje Anonymkode: dcb41...b2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:22 #23 Del Skrevet i går, 08:22 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg synes ikke en på 5 år trenger en mobil, og ikke en ny iPhone. Anonymkode: 5e7fe...747 Nei ikke i din familie , andre familier har andre behov Anonymkode: dcb41...b2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me0987 Skrevet i går, 08:22 #24 Del Skrevet i går, 08:22 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ofte lettere å begrense bruken. Og nettbrett er og det ofte skolene bruker som læringsarena. Lurer egentlig på hvordan mange av oss voksrne klarte oss. Vi hadde ikke tlf når vi var så små. Da hadde vi tlf hjemme. Og det var det. Har flere naboer med små barn og ingen av de har tlf. Så ene nabo gutten er nå 9 år. Kun hjemme mobil. Har en klokke. Som mor sier der han har nett brett og har ikke behov for å ringe når han er på skolen osv så hvorfor ha egen tlf når han kan bruke husmobilen når han kommer hjem. Planen der er egen tlf når han blir 11. Kjenner flere som har gjort det Så jeg skjønner ikke hva en på 5 år trenger tlf til 16000-18.000 kr til uten om at det er foreldre ska vise status. Værste er at de går med så dyr tlf som er det samme de på minstepensjon har, Anonymkode: ff1a4...7e4 Jeg er ikke uenig i at telefoner er helt unødvendig for en 5-åring, jeg skjønner bare ikke hvorfor nettbrett tilsynelatende er bedre? Hvorfor er det lettere å begrense bruken med et nettbrett enn en telefon? Og hvorfor er det et poeng at det også brukes på skolen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:23 #25 Del Skrevet i går, 08:23 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ofte lettere å begrense bruken. Og nettbrett er og det ofte skolene bruker som læringsarena. Lurer egentlig på hvordan mange av oss voksrne klarte oss. Vi hadde ikke tlf når vi var så små. Da hadde vi tlf hjemme. Og det var det. Har flere naboer med små barn og ingen av de har tlf. Så ene nabo gutten er nå 9 år. Kun hjemme mobil. Har en klokke. Som mor sier der han har nett brett og har ikke behov for å ringe når han er på skolen osv så hvorfor ha egen tlf når han kan bruke husmobilen når han kommer hjem. Planen der er egen tlf når han blir 11. Kjenner flere som har gjort det Så jeg skjønner ikke hva en på 5 år trenger tlf til 16000-18.000 kr til uten om at det er foreldre ska vise status. Værste er at de går med så dyr tlf som er det samme de på minstepensjon har, Anonymkode: ff1a4...7e4 Å hvorfor mener man er klokke er bedre enn mobil.??? Anonymkode: dcb41...b2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:28 #26 Del Skrevet i går, 08:28 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei ikke i din familie , andre familier har andre behov Anonymkode: dcb41...b2d Hvilket behov har en 5 åring for mobil? Anonymkode: 5e7fe...747 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:30 #27 Del Skrevet i går, 08:30 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvorfor skal en 5 åring låne en mobil? Anonymkode: 5e7fe...747 Så oppsummert har du ikke små barn, da er mulig ikke dette tråden for deg Anonymkode: a298e...ebc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:31 #28 Del Skrevet i går, 08:31 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vår 3. klassing har mobil, det er ikke sjukt. Det som er sjukt er fri tilgang. Selv om det er hans telefon, så får han ikke bruke den når han vil. Den er kun til å ringe med/spille pokemon go. Får absolutt ikke se på youtube. Anonymkode: 63a86...214 Er mye bra og pedagogisk på youtube. Og de er nesten flytende i engelsk nå. Men er selvfølgelig foreldrestyrt. Og veldig tidsbegrenset. Anonymkode: a298e...ebc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:36 #29 Del Skrevet i går, 08:36 Mye av problemet som skapte press da mine barn var yngre er at foreldre alltid skulle ha nyeste iPhone selv og så ga de sin gamle til barnet og det var den mest nyeste modellen. Anonymkode: 206a6...bc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:41 #30 Del Skrevet i går, 08:41 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så oppsummert har du ikke små barn, da er mulig ikke dette tråden for deg Anonymkode: a298e...ebc Du får heller svare på hvorfor en 5 åring skal låne mobilen? Om jeg har små barn eller ikke er irrelevant for tråden. Anonymkode: 5e7fe...747 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:42 #31 Del Skrevet i går, 08:42 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg synes det er drøyt å kjøpe nyeste iPhone til seg selv også jeg, det er jo helt ville priser. Min fikk telefon da han gikk i 2. klasse, men det var bare fordi søsteren min kjøpte seg ny telefon og derfor hadde en til overs. Den var da såpass gammel at hun ikke ville fått noe særlig for den på Finn. 😛 4 år senere fikk han ny telefon, da han hadde vist at han klarte å ta vare på den gamle og ikke ødelegge eller miste den. Da fikk han iPhone 11, og da hadde 14 kommet. Da følte vi at vi slo på stortromma. Han er den i familien med nyest telefon. 😛 Men noen kjøper jo tydeligvis de nyeste også, det er bare at de lever i en annen verden enn meg. Anonymkode: 1fbf2...63b Men hva er det vi diskuterer her? Han fikk en telefon i 2. klasse fordi dere hadde en til overs. Er det at man ikke skal bruke penger på det eller unngå at de får tilgang til en telefon og internett? Anonymkode: 206a6...bc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:43 #32 Del Skrevet i går, 08:43 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mye av problemet som skapte press da mine barn var yngre er at foreldre alltid skulle ha nyeste iPhone selv og så ga de sin gamle til barnet og det var den mest nyeste modellen. Anonymkode: 206a6...bc2 De fleste får telefon gjennom jobb i disse dager. Er nok det som har skjedd også her. Tror jeg knapt har venninner som ikke har dekket telefon gjennom arbeidsgiver. Her er det automatikk i det. Forrige uke fikk alle ny iPhone 16. Og opsjon om å kjøpe ut gammel for en rimelig pris. Så skjer det samme om to år. Anonymkode: a298e...ebc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:45 #33 Del Skrevet i går, 08:45 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du får heller svare på hvorfor en 5 åring skal låne mobilen? Om jeg har små barn eller ikke er irrelevant for tråden. Anonymkode: 5e7fe...747 Jo, det er ganske relevant, skjønner du.. for det er barn vi diskuterer. Anonymkode: a298e...ebc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:47 #34 Del Skrevet i går, 08:47 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De fleste får telefon gjennom jobb i disse dager. Er nok det som har skjedd også her. Tror jeg knapt har venninner som ikke har dekket telefon gjennom arbeidsgiver. Her er det automatikk i det. Forrige uke fikk alle ny iPhone 16. Og opsjon om å kjøpe ut gammel for en rimelig pris. Så skjer det samme om to år. Anonymkode: a298e...ebc Ja, jeg forstår også det. Men det er absolutt ikke de fleste som får telefon gjennom jobb. Uansett hvor telefonen kommer fra, om den var gratis, så skaper det et press overfor andre barn og unge. Anonymkode: 206a6...bc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet i går, 08:48 #35 Del Skrevet i går, 08:48 Me0987 skrev (25 minutter siden): Jeg er ikke uenig i at telefoner er helt unødvendig for en 5-åring, jeg skjønner bare ikke hvorfor nettbrett tilsynelatende er bedre? Hvorfor er det lettere å begrense bruken med et nettbrett enn en telefon? Og hvorfor er det et poeng at det også brukes på skolen? Ved å la 5 åring bruke nettbrett lærer det det grunnlegende ved bruke av nettbrettet før skolestart. Men egen tlf trenger ikke et barn på 5 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:48 #36 Del Skrevet i går, 08:48 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg forstår også det. Men det er absolutt ikke de fleste som får telefon gjennom jobb. Uansett hvor telefonen kommer fra, om den var gratis, så skaper det et press overfor andre barn og unge. Anonymkode: 206a6...bc2 Men det blir jo for dumt at vi ikke kan resirkulere telefonen vi betalte 2000 kroner for, og i stedet må gå ut og kjøpe noe dyrere og dårligere? Anonymkode: a298e...ebc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:54 #37 Del Skrevet i går, 08:54 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo, det er ganske relevant, skjønner du.. for det er barn vi diskuterer. Anonymkode: a298e...ebc Men du svarer fortsatt ikke på hvorfor en 5 åring trenger egen mobil? For å tilfredsstille din nysgjerrighet så er ikke min yngste noe småbarn lengre. Så svar på spørsmålet i stedet. Anonymkode: 5e7fe...747 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:56 #38 Del Skrevet i går, 08:56 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jo, det er ganske relevant, skjønner du.. for det er barn vi diskuterer. Anonymkode: a298e...ebc Hva bruker en 5 åring en smarttelefon til? Ringe kan de gjøre med en dum telefon. Spille kan de gjøre på gameboy o.l. Anonymkode: 4e674...74f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:59 #39 Del Skrevet i går, 08:59 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men det blir jo for dumt at vi ikke kan resirkulere telefonen vi betalte 2000 kroner for, og i stedet må gå ut og kjøpe noe dyrere og dårligere? Anonymkode: a298e...ebc Men selv om en ikke får via jobb, så kan en kjøpe en billigere en en dyr for 15.000 kr pluss. En på 5 har da ikke behov for det. Får jo kjøpt nesten brukt for 2-4000 kr som vil holde lenge Anonymkode: ff1a4...7e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #40 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hva bruker en 5 åring en smarttelefon til? Ringe kan de gjøre med en dum telefon. Spille kan de gjøre på gameboy o.l. Anonymkode: 4e674...74f Så man skal ha 10 andre ting i stedet for å bruke 1 ting- en telefon? Anonymkode: 2d6b5...615 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå