AnonymBruker Skrevet 20. februar #1 Skrevet 20. februar Hei sønnen min er hos meg ca. 70%, han går på fotball 3 dager i uken. de har trening tirsdager, torsdager og fredager. Sønnen min er hos faren sin annen hver helg. Faren bor 15 min unna med buss(ca30min dør til dør), men jeg bor i gåavstand. Så nå blir det til at sønnen min kommer til meg etter skolen de dagene han skulle ha dratt til faren, fordi fotballtreningen starter såpass tidlig at han ikke rekker å dra tur/retur far. Så da kommer han hit til meg, er her ca 1t og spiser før han drar på trening. jeg skjønner at han ikke rekker å dra til faren og at det er mer praktisk å dra hit, men jeg merker at dette sliter meg ut. Jeg har han nesten hele tiden eller, og nå må jeg i tillegg ordne m mat de ettermiddagene han ikke skal være her. Og jeg må ordne alt av fotballtøy hele tiden. det skal liksom være min fritid for å hente meg inn de dagene han er hos faren sin. men nå må jeg ordne og organisere. Hvordan ville dere løst dette? Jeg vet faren hans mener han burde få være her hos meg hvis han vil det, så han ønsker seg velkommen her. Men faren liker å dytte mest mulig over på meg. Anonymkode: 646a3...e35
AnonymBruker Skrevet 20. februar #2 Skrevet 20. februar Synes egentlig det høres ut som småtteri og hadde ikke gjort noe med det. Anonymkode: 35299...3ac 27 1
Gidavmeg Skrevet 20. februar #3 Skrevet 20. februar Er det så skjørt at disse timene er med på å velte lasset for deg? Kan han være hos far annen hver mandag istedenfor fredag? 4 2
Softgun Skrevet 20. februar #4 Skrevet 20. februar Hva med at han er hos faren til mandag eller tirsdag? 5 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #5 Skrevet 20. februar Kan dere finne en annen fordeling som passer bedre med fotballtreningstiden? Du blir ikke utstlitt av at sønnen din må på fotballtrening 3 dager i uka, men kan forstå at stadig endringer i planer og uforutsigbarhet er vanskelig å frustrerende. Anonymkode: 9d7ae...5a6 5 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #6 Skrevet 20. februar Er det denne éne timen annenhver fredag som velter lasset? Anonymkode: 4f22a...8d3 6 5
NiceOrNothing Skrevet 20. februar #7 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei sønnen min er hos meg ca. 70%, han går på fotball 3 dager i uken. de har trening tirsdager, torsdager og fredager. Sønnen min er hos faren sin annen hver helg. Faren bor 15 min unna med buss(ca30min dør til dør), men jeg bor i gåavstand. Så nå blir det til at sønnen min kommer til meg etter skolen de dagene han skulle ha dratt til faren, fordi fotballtreningen starter såpass tidlig at han ikke rekker å dra tur/retur far. Så da kommer han hit til meg, er her ca 1t og spiser før han drar på trening. jeg skjønner at han ikke rekker å dra til faren og at det er mer praktisk å dra hit, men jeg merker at dette sliter meg ut. Jeg har han nesten hele tiden eller, og nå må jeg i tillegg ordne m mat de ettermiddagene han ikke skal være her. Og jeg må ordne alt av fotballtøy hele tiden. det skal liksom være min fritid for å hente meg inn de dagene han er hos faren sin. men nå må jeg ordne og organisere. Hvordan ville dere løst dette? Jeg vet faren hans mener han burde få være her hos meg hvis han vil det, så han ønsker seg velkommen her. Men faren liker å dytte mest mulig over på meg. Anonymkode: 646a3...e35 Hva med å strekke samværet i den andre retningen ? Altsa at far har han fra fredag ( etter trening ) til mandags morgen ( leverer han på skolen) . Forstår jo at det er mest praktisk og tidsmessig fornuftig han er hos deg ifb m trening siden du bor nærmest , men forstår og slitasjen / irritasjonen du bærer 🫶 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #8 Skrevet 20. februar Hvor gammel er han da? Anonymkode: b6a04...d49 1
smurfebuss Skrevet 20. februar #9 Skrevet 20. februar Mine barns hjem er deres hjem også når de er hos pappaen. Jeg hadde virkelig ikke gjort noe med denne ene timen og det ene måltidet annenhver fredag. Han er vel ute av døra før klokka 17 uansett? Masse fritid å hente seg innpå da. Ang fiksing av fotballutstyr drar han vel til faren etter trening på fredag med treningstøyet? 4 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar #10 Skrevet 20. februar smurfebuss skrev (1 minutt siden): Mine barns hjem er deres hjem også når de er hos pappaen. Jeg hadde virkelig ikke gjort noe med denne ene timen og det ene måltidet annenhver fredag. Han er vel ute av døra før klokka 17 uansett? Masse fritid å hente seg innpå da. Ang fiksing av fotballutstyr drar han vel til faren etter trening på fredag med treningstøyet? Men det er også hver tirsdag. Ja han tar med fotballtøyet til faren, men jeg må alltid passe på at alt av tøy og utstyr kommer tilbake til meg. Anonymkode: 646a3...e35
AnonymBruker Skrevet 20. februar #11 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvor gammel er han da? Anonymkode: b6a04...d49 Han går i 8. klasse. Så han klarer seg selv hjemme, men mer det praktiske rundt det. Jeg må ordne tøy til alle treninger, ha mat i huset selvom det er min fridag. Og også planlegge m andre foreldre for kjøring ol når jeg egentlig har barnefri. kjenner bare at det faktisk blir for mye. spesielt når far bare dytter alt på meg uten å sjekke m meg, han stiller heller ikke opp på dugnader ol. Så det er totalen her som plager meg Anonymkode: 646a3...e35
smurfebuss Skrevet 20. februar #12 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men det er også hver tirsdag. Ja han tar med fotballtøyet til faren, men jeg må alltid passe på at alt av tøy og utstyr kommer tilbake til meg. Anonymkode: 646a3...e35 Du sa ingenting om at det også gjaldt tirsdager - det står bare annenhver helg i hovedinnlegget. Men mitt syn er det samme. Jeg hadde ikke gjort noe med det - annet enn å kanskje oppfordre til mer selvstendighet på kjøkkenet eller at barnet mitt hadde lagd matpakke kvelden før. 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar #13 Skrevet 20. februar Som 100% alenemor til 2 barn i 15 år uten et fnugg av hjelp høres dette ut som et luksusproblem…. Anonymkode: ecadd...2fa 5 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar #14 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så det er totalen her som plager meg Anonymkode: 646a3...e35 Da må du be sønnen din slutte med fotball da. Anonymkode: 50376...1a4
AnonymBruker Skrevet 20. februar #15 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han går i 8. klasse. Så han klarer seg selv hjemme, men mer det praktiske rundt det. Jeg må ordne tøy til alle treninger, ha mat i huset selvom det er min fridag. Og også planlegge m andre foreldre for kjøring ol når jeg egentlig har barnefri. kjenner bare at det faktisk blir for mye. spesielt når far bare dytter alt på meg uten å sjekke m meg, han stiller heller ikke opp på dugnader ol. Så det er totalen her som plager meg Anonymkode: 646a3...e35 Ordne med kjøring, drar han ikke selv? Jeg mener en 13-åring bør være ganske selvgående, og kan smøre seg en brødskive og ordne med egne treningsklær. Anonymkode: a5048...18d 8 3
Tussemor47 Skrevet 20. februar #16 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hei sønnen min er hos meg ca. 70%, han går på fotball 3 dager i uken. de har trening tirsdager, torsdager og fredager. Sønnen min er hos faren sin annen hver helg. Faren bor 15 min unna med buss(ca30min dør til dør), men jeg bor i gåavstand. Så nå blir det til at sønnen min kommer til meg etter skolen de dagene han skulle ha dratt til faren, fordi fotballtreningen starter såpass tidlig at han ikke rekker å dra tur/retur far. Så da kommer han hit til meg, er her ca 1t og spiser før han drar på trening. jeg skjønner at han ikke rekker å dra til faren og at det er mer praktisk å dra hit, men jeg merker at dette sliter meg ut. Jeg har han nesten hele tiden eller, og nå må jeg i tillegg ordne m mat de ettermiddagene han ikke skal være her. Og jeg må ordne alt av fotballtøy hele tiden. det skal liksom være min fritid for å hente meg inn de dagene han er hos faren sin. men nå må jeg ordne og organisere. Hvordan ville dere løst dette? Jeg vet faren hans mener han burde få være her hos meg hvis han vil det, så han ønsker seg velkommen her. Men faren liker å dytte mest mulig over på meg. Anonymkode: 646a3...e35 Du vet at barnet ditt er hos hver av dere fordi barnet har rett på samvær med den forelderen h*n ikke bor med og ikke for at du skal ha fritid? Det viktigste og beste for barnet ditt er at hen følger opp fotballen, ergo hen går til deg for du er nærmest. Hen trenger sikkert ikke 12 retters middag om det er dét som sliter deg ut, brødskive holder lenge så får hen spise middag sammen med faren sin. Det kommer den dagen hen er voksen, da sitter du der alene med all fritiden din og et barn som ikke gidder hilse på deg! 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #17 Skrevet 20. februar Kanskje far burde hatt en større % av fordelingen, så du får mer fritid.. Anonymkode: 2b125...e17 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #18 Skrevet 20. februar Jeg skjønner deg godt. Det må være lov å ønske seg noe egentid i hverdagen når man ellers har så stor andel av omsorgen. Anonymkode: 1703c...572 1
Tufsla&Vifsla Skrevet 20. februar #19 Skrevet 20. februar Et så stort barn burde 1) greie å fikse seg mat før trening selv og 2) ta ansvar for eget treningstøy. Jeg skjønner at det er irriterende at far ikke følger opp, men det får du ikke gjort noe med. Så forsøk i allfall å ikke bruke energi på det. I stedenfor bruker du litt tid framover på å oppdra ungen din til selvstendighet. Jeg skjønner også at det ikke går fra en dag til den neste å forvente/kreve at han skal fikse alt selv, men start med at han må fikse treningstøyet selv. eller maten, om du mener det er enklere. Poenget mitt er at en så stor unge fint mestrer dette, bare han får nødvendig opplæring. Kanskje han glemmer å legge til vask/ta med fotballsko eller noe en gang eller to- men da finner han jo fort ut at han faktisk MÅ følge opp hvis det ikke skal skje igjen. Jeg regner med at du vil at sønnen din skal bli en ansvarlig voksen som fikser alt i sitt eget liv, inkl. matlaging og organisering av treningstøy. Men for at det skal skje må han faktisk lære det noe sted og det er du som må ta den jobben. Det er - i mine øyne - ganske sent når han er 13, men bedre sent enn enda senere eller ikke i det hele tatt. Ta en prat med gutten og si at fra nå av så må han ta større ansvar selv,bli enig med han om hvordan dere skal legge det opp - og så er du konsekvent med å faktisk la han ta ansvaret. Selv om han kjræsjer det og det skjærer seg en gang eller to. Barn og unge trenger faktisk mestring i tilværelsen og med å la han selv ta ansvaret, så gir du han også muligheten til å mestre. Lykke til 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #20 Skrevet 20. februar Så heldig du er som har et barn som vil være mer hos deg enn hva du har krav på. Anonymkode: 1dfe7...428 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå