Gå til innhold

Datteren min kaller meg for...

Majliz

Anbefalte innlegg

Enten "nigger" , bitch eller tøs og synes selv det er helt innafor. 

Hvordan skal jeg få slutt på dette? Jeg har forsøkt å snakke med henne om dette, men hun bare ler og føyser det bort. 

Er takknemlig for veiledning uten å bli satt i gapestokken.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Viss du endre wifi-passordet kvar gong dette skjer, så skal du sjå at det får ein stopp

Anonymkode: d18e6...853

• Liker 31
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er vanlig slang blant ungdom.

Anonymkode: c7e5c...e6d

Det er ikke normalt at man kaller sine foreldre slike ting, der er overhodet ikke normen blant normale ungdommer. Man blir til nøds kalt bro.

Anonymkode: 94c38...636

• Liker 27
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når det ikke nytter å si ifra at det ikke er akseptabelt, så må det konsekvenser til. Mulig dere har en utfordring i forhold til respekt, og det er greit å jobbe med🙏

Anonymkode: b539a...4e3

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når ble mora en del av ungdomskulturen?

TS: Har du snakke med henne om hva de ordene faktisk betyr? Jeg hadde gitt beskjed om at hver gang jeg ble kalt for noe stygt, tar jeg fra henne tilgangen på noe hun vil ha. Det være seg mobil, internett eller hva hun måtte like å bruke tid på.

Anonymkode: 08517...2db

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fjern mobil, stenger wifi og fjerne alt av goder frem til språket forandres. Har to på 8 og 11. Er ikke normalt her og hadde aldri latt det skje.

Ikke alt skal snakkes ihjel.

Anonymkode: 8fca9...50b

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ee vil ikke si det er normalt.

Ingen av våre ungdommer har sagt slikt til oss eller andre. Har heler ikke hørt fra andre foreldre vi er kjent med at dems ungdom driver slik

Anonymkode: 9c14f...ac8

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når ble mora en del av ungdomskulturen?

TS: Har du snakke med henne om hva de ordene faktisk betyr? Jeg hadde gitt beskjed om at hver gang jeg ble kalt for noe stygt, tar jeg fra henne tilgangen på noe hun vil ha. Det være seg mobil, internett eller hva hun måtte like å bruke tid på.

Anonymkode: 08517...2db

Til opplysning har TS en datter som snakker slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majliz skrev (1 time siden):

Hvordan skal jeg få slutt på dette? Jeg har forsøkt å snakke med henne om dette, men hun bare ler og føyser det bort. 

Hvordan reagerer du på dette da? Blir du sint .. forklarer du der til henne...får hun trøbbel når hun kaller deg dette 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ee vil ikke si det er normalt.

Ingen av våre ungdommer har sagt slikt til oss eller andre. Har heler ikke hørt fra andre foreldre vi er kjent med at dems ungdom driver slik

Anonymkode: 9c14f...ac8

Fullt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Konsekvenser. Har heldigvis aldri opplevd det, men det hadde jeg heller aldri godtatt. 

Anonymkode: 37ac8...852

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt uakseptabelt. Syns ikke det er greit at de bruker det språket seg i mellom heller, men det får jeg ikke styrt i samme grad. Jeg hadde gitt en advarsel, om hvorfor det ikke er greit, så er det inndragelse av goder. Telefon og Wifi er det første som ryker. 

Det er kun et av mine barn som har forsøkt seg på noe sånt. Han har fortalt de andre, at det er en dårlig ide. 

Anonymkode: fceef...59c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har sagt til mine barn at selv om jeg er mammaen dems så fortjener jeg respekt. Jeg har blitt kalt mye rart. Når dem er slik så har jeg jagd dem ut av fellesrommene (stue og kjøkken), og sagt dem kan få lov å komme tilbake når dem kan klare å behandle meg med respekt. Så har jeg alltid tatt en roligere prat med dem etterpå for å prøve og få dem til å forstå. Der og da så kaster jeg dem ut av situasjonen. Det hjelper og fungerer utmerket her, men det tror jeg mye av grunnen er til praten i etterkant. Den er veldig viktig. 

Så har jeg et godt og nært forhold til barna mine. Har blitt kalt alt ifra hore, hjernedød til kul....

Lar du det gå å skure så endrer ingenting seg. Terapi kan og hjelpe.

Er bare å brette opp armene og ta tak med en gang. Gir de deg ikke den respekten du forventer, så må du kreve den. Hva som skjer under ditt tak er det du som forelder som bestemmer, og vær så varm, tydelig og rolig som du overhodet klarer. 

Husk at dette er mennesker du om få år skal sende ut i verden. Sørg for at du gjør så godt du kan, og forbered dem så godt du kan. 

Jeg har en datter som banner mye, og jeg gjentar det samme hver gang. 

"Om du forventer at andre skal ta deg seriøst så gagner ikke denne uvanen deg".....

Fortell de hvordan dette kan skape problemer for dem, om de oppfører seg slik i samfunnet. 

Dette kan du gjøre med verdens beste samvittighet, og du gjør dem en kjempetjeneste ved å ansvarliggjøre dem. Så gir du dem kjærlighet i bøtter og spann når de gjør det som er bra, selv om det er smått. Det kan styrke selvfølelsen dems. Lær dem å være takknemlige ved å være det selv, og forvent at dem takker for det du gjør for dem. 

Nå ble dette litt langt, men dette er essensen av det.

Anonymkode: d904d...47e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snakke med henne??? Herregud da menneske, du må jo gi henne konsekvenser. Så tafatt kan du vel ikke være?

Anonymkode: b9a64...b61

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke normalt å kalle sin mor for dette, med unntak av i litt "spesielle" miljøer.

Anonymkode: b438c...88f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Majliz skrev (2 timer siden):

Akkurat... Hadde datteren min kalt meg for det, hadde det blitt rabalder, og kraftig straff. Men det vil aldri skje da hun har fått god oppdragelse. 

Anonymkode: 8a455...31f

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For en grisefrekk jentunge. Hadde kalt henne niggertøs tilbake. Er du mørk er vel hun det også. 

Anonymkode: f7a27...84e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei det er det ikke! Det skal slås ned på dette og taes på alvor. 

Anonymkode: 31cba...c1d

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er IKKE normalt eller ok. Jeg har en ungdom med adhd. Han er skikkelig oppkjeftig og frekk innimellom, men han vet hvor grensene går. Konsekvensene ved sånt språk hadde vært STORE og umiddelbare!

Anonymkode: a3876...f18

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...